G4Media.ro

Academia Română: Adaptarea școlii la digital e o necesitate, dar online-ul e…

Academia Română: Adaptarea școlii la digital e o necesitate, dar online-ul e doar complementar educației directe și nu e o opțiune pentru preșcolari și școala primară / Precauție față de posibilele modele străine

Revoluția digitală este un fenomen care transformă școala, iar adaptarea la tehnologiile informațiilor și comunicațiilor este o necesitate și nu poate fi evitată, arată Academia Română într-un “Punct de vedere privind educația on-line”. Instituția apreciază, însă, că educația online, deși impune o schimbare radicală a sistemului de învățământ, poate fi doar complementară – un suport – pentru educația directă, în sala de clasă.

Academia apreciază, în poziția sa, că online-ul, fie el necesar, trebuie abordat cu precauție și nu ar fi o opțiune pentru învățământul primar și preșcolar – “din contră, aceasta poate avea efecte dăunătoare pentru elevi”. Și în restul ciclurilor, unde utilizarea sa poate fi extinsă, școala online trebuie să rămână doar un suport pentru școala față în față, argumentează forul academic. El apelează și la pregătirea cadrelor didactice pentru a folosi în mod adecvat instrumentele digitale.

Potrivit materialului semnat de “Biroul Prezidiului Academei Române”, “generalizarea învățământului on-line poate compromite întregul sistem de educație atât prin consecințe directe asupra calității, cât și prin cerințele legate de asigurarea echitabilă a accesului tuturor elevilor/ profesorilor la infrastructura performantă”.

Citește articolul complet pe EduPedu.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

8 comentarii

  1. Au vorbit si bolsevicii de la academie

  2. Academia Romana:”Precauție față de posibilele modele străine, intrucat la o democratie originala cel mai bine se asorteaza un sistem de invatamant original !”
    PS. Cladirea din poza e cladirea ”Dinoland” sau cladirea ”Cenusa’?

  3. Ei oricum nu se pot adapta la nou…

  4. mosii de la academie probabil au transmis comunicarea pe fax 🙂

  5. Bosorogii bolșevici din asa-numita Academie Română ce să zică si ei?
    Doamne fereste, auzi, să ne inspirăm de la alții când noi suntem cei mai frumoși și cei mai „dastepti” din Univers!

  6. Cititi articolul, pe urma comentariile. Asta este nivelul, se cheama analfabetism functional. Nu au înțeles ce au citit, iau frânturi si interpreteaza ce vor. Academicienii sunt bolsevici, iar ei detinatorii adevarului. Stau si ma intreb… oare au avut tangenta cu sistemul educational anul acesta, oare au predat vreodata in viata lor???
    Cu parerea e simplu sa dai…

  7. Culmea e că documentul nici măcare nu-i atât de prost, până ajunge la fragmentul ăsta:

    „fără a ține seama de particularitățile sistemului național de educație, de trăsăturile psiho-sociale ale poporului nostru, organizarea de experimente fără un studiu de impact și lansarea unor programe formative fără coerență pot compromite generații întregi de tineri”

    Care va să zică poporul are trăsături psiho-sociale diferite de ale altora. Curat excepționalism românesc. Altfel au dreptate. Școala la distanță e mult mai greu de făcut bine, iar noi suntem dezastru și la educația față în față.

  8. Dar atunci cand academicienii astia bolsevici si-au dat cu parerea sa se nationalizeze Pilonil II de pensii desi NICIUNUL dintre ei nu a contribuit la el, ti s-a parut ca tot asa este un conflict intre unii care sunt analfabeti funcționali si niste somități in stiinte ale secolului trecut?
    Esti cimva un membru corespondent ai aștepți sa se duca unul din titulari la Bellu si sa ramana acolo poate ajungi academician plin?
    Academicienii astia sunt anacronici si ar pupa pe oricone in fund ca sa isi pastreze avantajele. Sa nu uitam ca Academia a facut-o academiciana pe Tovarășa!