G4Media.ro

FOTO Inovații în aer. Cum arată cele mai interesante idei la concursul…

Sursa Foto: Air New Zeeland

FOTO Inovații în aer. Cum arată cele mai interesante idei la concursul de amenajarea a spațiilor mici din avioane pentru cursele lungi sau pentru pretențioși

De la un concept de cabină care elimină complet scaunul din mijloc până la un design elegant care duce clasa business a unei aeronave cu un singur culoar la un nou nivel, lista scurtă a premiilor Crystal Cabin Awards din acest an oferă o privire interesantă asupra viitorului potențial al aviației.

În fiecare an, premiile Crystal Cabin Awards prezintă idei inovatoare care reconceptualizează experiența în cabina avionului. Există opt categorii, premiile punând în evidență totul, de la inovații ecologice – cum ar fi o idee de aplicație de risipă de alimente bazată pe inteligență artificială a companiei aeriene germane Lufthansa – până la concepte de ultimă generație direct din sălile de curs universitare.

Julia Grosser, un purtător de cuvânt al Asociației Crystal Cabin Award, spune că lista scurtă din acest an sugerează că aviația își schimbă direcția după incertitudinea din anii de vârf ai pandemiei.

„Companiile aeriene, producătorii și furnizorii investesc din nou masiv în produsele lor de la bord”, spune Grosser pentru CNN Travel, subliniind „inovația semnificativă vizibilă chiar și la clasa economică – de la paturi suprapuse la o mai bună conectivitate”.

Inovații în aer

Printre inovațiile din cabină incluse pe lista scurtă se numără conceptul „Skynest” al companiei Air New Zealand, care are în vedere module de dormit rezervabile, alcătuite din șase paturi suprapuse, concepute pentru a le oferi pasagerilor de la clasa economică pe distanțe lungi posibilitatea de a dormi cum trebuie.

„Fiind o țară mică, aflată la capătul lumii, călătoriile pe distanțe lungi sunt vitale pentru a ne menține conectați și pentru a permite turiștilor să ne viziteze frumoasa țară”, a declarat Kerry Reeves, șeful programelor de aeronave de la Air New Zealand, pentru CNN Travel.

Motivația din spatele SkyNest este convingerea Air New Zealand că pasagerii ar trebui să poată „să se odihnească bine, indiferent de cabină”, după cum spune Reeves.

Capsulele sunt aranjate ca niște paturi suprapuse, formate din două rânduri, fiecare conținând câte trei paturi, care pot fi rezervate pentru aproximativ patru ore.

Air New Zealand lucrează la SkyNest de mai mulți ani, conceptul fiind dezvăluit pentru prima dată în 2020. Lucrările sunt acum în plină desfășurare pentru a transforma proiectul în realitate – Reeves spune că în prezent compania aeriană „lucrează la certificarea în profunzime și la detaliile inginerești pentru a avea Skynest pe noile noastre aeronave 787”.

Air New Zealand a construit, de asemenea, mai multe prototipuri. În prezent, se gândește dacă poate transporta unul la expoziția Airline Interiors Expo 2023 din Hamburg, Germania – un simpozion de aviație în cadrul căruia Asociația Crystal Cabin Award își va anunța câștigătorii din 2023.

Adient Aerospace's "Front-Row Business Class Retreat" reimagines business class on narrow-body aircrafts.

„Front-Row Business Class Retreat” de la Adient Aerospace reimaginează clasa business pe avioanele cu corpuri înguste.

Printre alte concepte preselecționate se numără „Front-Row Business Class Retreat” al Adient Aerospace, proiectat de compania aerospațială în colaborare cu Boeing EnCore Interiors.

Stephanie Faulk, director de vânzări și marketing al Adient, spune că inspirația pentru acest concept, la care se lucrează de la începutul anului 2022, a fost „provocarea de design de a aduce o experiență de avion cu corpuri largi într-o cabină cu corpuri înguste”.

„Pe măsură ce capacitățile avioanelor cu corp îngust cresc, acestea își asumă misiuni pe distanțe lungi – zboară din ce în ce mai departe”, spune Faulk. „Rezultatul este o dorință inerentă pentru un confort sporit și caracteristici echivalente cu cele ale avioanelor cu fuselaj larg.”

În timp ce clasa business la avioanele de linie cu corpuri largi poate fi o experiență foarte șic, la avioanele mai înguste aceasta înseamnă, de obicei, doar un pic mai mult spațiu pentru picioare și ceva mâncare și băuturi de lux.

Adient și Boeing Encore Interiors au încercat să imagineze o clasă business pe distanțe scurte: un pat extensibil, multe spații de depozitare pentru bagaje, minibar, bibliotecă și spațiu pentru ca un alt pasager să vi se alăture pentru o întâlnire sau pentru a discuta.

Faulk spune că acest concept „a primit deja mult interes și feedback pozitiv” din partea companiilor aeriene.

Taller De Arquitectura T36's Multicabin design reconfigures an economy cabin to eradicate the middle seat.

În timp ce designul Adient lucrează cu restricțiile configurațiilor preexistente ale cabinei, conceptul „Multicabin” al companiei spaniole de arhitectură Taller De Arquitectura T36 urmărește să remodeleze complet cabina avionului.

Taller De Arquitectura T36 își imaginează trei cabine economice separate pe două niveluri. Scopul, potrivit designerilor, este de a spune „adio scaunelor din mijloc”. Designul include un amestec de ferestre reale și virtuale.

De asemenea, designul ar crește numărul de locuri în cabină – întotdeauna atrăgător pentru companiile aeriene, chiar dacă situația ieșirii de urgență este mai puțin evidentă.

Un alt candidat preselecționat, Euphony, este un nou concept de scaun de avion al designerului francez de interioare de aeronave Safran Seats, realizat în colaborare cu compania de tehnologie audio Devialet, care își propune să îmbunătățească divertismentul la bordul aeronavelor.

Euphony elimină nevoia de căști personale. În schimb, difuzoarele sunt instalate în tetiera fiecărui scaun individual, cu niveluri sonore perfecționate astfel încât pasagerii să se poată bucura de divertismentul ales la bord fără a fi auziți sau deranjați de vecinul lor.

CNN Travel a testat acest concept la expoziția Aircraft Interiors Expo de anul trecut, concluzionând: „Euphony nu înlocuiește experiența de cocon a căștilor cu anulare a zgomotului, dar este o configurație confortabilă și seamănă mai mult cu experiența vizionării unui film pe canapea.”

Recent graduate Joshua Nilsson designed the Tilde Aviation Concept to make group travel smoother.

Categoria „Universitate” a premiului Crystal Cabin Award oferă o privire în mintea următoarei generații de designeri de aviație.

Să luăm exemplul Tilde Aviation Concept, realizat de Joshua Nilsson, un absolvent scoțian al Savannah College of Art and Design.

Inițial, teza de licență a lui Nilsson, acesta imaginează o suită privată, închisă în aer, ideală pentru pasagerii care călătoresc în grup.

Configurația suitei se poate transforma din patru scaune așezate unul în fața celuilalt în paturi întinse.

Nilsson a declarat pentru CNN Travel că a fost inspirat de amintirile plăcute din vacanțele în familie.

„De la clasa economică la clasa întâi, experiențele sunt concepute pentru a fi solitare, iar pentru mine, călătoriile sunt orice altceva”, spune el. „Am vrut să pun conexiunea în centrul designului meu, motiv pentru care am realizat un apartament de aviație perfecționat pentru călătorii în grup”.

Nilsson s-a mutat recent înapoi în Scoția, unde și-a înființat propriul studio de design. El spune că speră că atenția acordată de Crystal Cabin Awards i-ar putea permite să facă din acest concept o realitate.

Finaliștii Crystal Cabin Awards urmează să fie anunțați în luna mai, în timp ce câștigătorii vor fi anunțați în iunie.

Sursa: CNN

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează