G4Media.ro

Vânzările mașinilor de ocazie au explodat în Franța

Vânzările mașinilor de ocazie au explodat în Franța

Piaţa franceză de autoturisme noi urcă cu greu panta după criza sanitară. S-au vândut cu 35% mai puţine maşini noi, de la începutul anului. Francezii au decis să cumpere maşini second-hand, dar recente. 6 milioane de vehicule second-hand s-au vândut în 2021, comparativ cu doar 2 milioane de autoturisme noi, transmite RFI.

Jacques Alvergnas este patronul unui magazin de mașini second-hand din Yvelines, în regiunea pariziană. El ne-a arătat o maşină Volvo SUV de ocazie, un produs ce are mai puţin de 1 an şi 20.000 de km parcurşi şi este vândut cu preţul de 46.000 de euro iar nou, el costă aproape dublu.

Iar pentru că piaţa autoturismelor second-hand merge foarte bine, Samuel Bouchet a creat o platformă de internet prin intermediul căreia vinde maşini de ocazie : ”Spre finele primei carantine din 2020, uzinele care construiesc noi maşini noi s-au oprit astfel că nu au mai putut fi livrate comenzile. Iar din 2021, avem de a face cu o nouă problemă pe fondul lipsei semiconductorilor astfel că iarăşi producţia este oprită ori diminuată şi ajungem la un minus de 30% din producţia de maşini noi. Nu-i de mirare că oamenii se reorientează către maşini de ocazie, relativ noi, ce au între 2 şi 5 ani. Iar efectul este că preţul maşinilor de ocazie a crescut”.

Această creştere nu a descurajat însă acest cumpărător: ”Tocmai ne-am cumpărat un vehicul utilitar pentru companie. Avem um nou salariat ce are nevoie de o maşină pentru a se putea deplasa la clienţii noştri. 19.000 de euro am achitat iar nouă ea costă 25.000 de euro. Noi cumpărăm mereu vehicule de ocazie, recente, deoarece preţul este undeva între 30 până la 40% mai mic decât cele noi”.

Chiar şi maşinile Diesel se vând bine, în varianta second-hand, cele electrice ori hibride încă nu şi le permite toată lumea.

Jacques Alvergnas explică: “Cifrele sunt bune dar nu neapărat excelente. Dar este o piaţă în creştere. Deja ştim că şi pe această piaţă va fi o penurie de maşini. Deoarece clienţii care cumpără în mod normal o maşină nouă şi deci se despart de cea veche, acum, vor cumpăra direct una la mâna a doua. Mă tem că preţul la maşinile de ocazie va creşte. Încă nu este cazul. Clienţii noştri fac, încă, super afaceri la noi”.

Tendinţa se înregistrează şi în alte tari din Europa dar şi în Statele Unite.

sursa: RFI România

Sursa Foto: Unsplash.com

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

5 comentarii

  1. Pai nu trebuie sa-ia și migrantii mașini???

  2. Aducă lumea nu cumpara electriceeeee? Ue, pai ce facem, stam așa? Micron… fa ceva dom’le… da o lege…

  3. Vine sarachia peste vechea francie. Da sa vezi durere cand multinationalele lor nu o sa mai suga de prin est precum azi.

    • Sa plece toate multinaționalele din bogata Românie și să vedem ce iese. Să căutăm locuri de muncă bine plătite generate de capitalul românesc. Atunci sa vezi sărăcie.

    • @T faci confuzie intre „multinationalele” Frantei care exista pe piata de vanzare alimente si care folosesc Romania ca piata de desfacere platind in acelasi timp salarii mici si acele multinationale care au externalizat servicii in Ro aducand contracte din vest si care platesc salarii decente.
      Mai nou, francezii sunt intermediari pe piata de gaz si curent, tot la multinationale ii pui si pe astia desi au venit sa ne capuseze?