G4Media.ro

Unde vor fi încărcate toate mașinile electrice? Stâlpii de iluminat de pe…

Sursa: Bolt ee

Unde vor fi încărcate toate mașinile electrice? Stâlpii de iluminat de pe marginea trotuarelor sunt o variantă / Există și alte soluții inovatoare: încărcătoare care sunt încorporate în sol sau roboți asistați de AI care se deplasează la mașină

Dacă mașinile electrice vor deveni vreodată o tendință generală, atunci vom avea nevoie de mult mai multe locuri pentru a le încărca.

Cheia este de a găsi spațiu pentru încărcătoare acolo unde oamenii le vor folosi cu adevărat. Lângă trotuare este un loc evident, dar acolo încărcătoarele concurează pentru spațiu cu pietonii, utilizatorii de scaune cu rotile și alții, relatează BBC.

O soluție este de a refolosi pur și simplu infrastructura existentă, fără a adăuga un plus de dezordine în mediul construit.

De exemplu, încărcarea vehiculelor electrice (VE) pe stâlpii de iluminat se extinde. Un mare avantaj al reutilizării stâlpilor de iluminat existenți este că orașele nu trebuie să sape pentru a instala noi cabluri, spune Artis Markots, directorul executiv al start-up-ului leton SimpleCharge, care se concentrează pe Europa Centrală și de Est.

Nu există cerințe complexe de autorizare, iar un stâlp de iluminat poate fi completat cu un încărcător pentru vehicule electrice în decurs de o oră.

De asemenea, costul este considerabil mai mic decât cel al unui încărcător fix, potrivit dlui Markots, de aproximativ 1 500 de euro (1 600 de dolari; 1 300 de lire sterline) pentru fiecare încărcător.

incarcator masini electrice pe stalp
Sursa Foto: Cristine Ro

Compania olandeză CityCharge oferă, de asemenea, încărcarea pe stâlpii de iluminat public, dar cu un model diferit, care necesită instalarea unor cabluri noi. CityCharge înlocuiește stâlpii de iluminat convenționali cu stâlpi din aluminiu.

Acestea au cutii negre elegante pentru terminalul de plată și încărcător.

Excluzând instalarea, costurile se situează între 3 și 4.000 de euro pe stâlp.

Heimen Visser, directorul executiv al CityCharge, recunoaște că acest lucru este puțin mai scump decât alte încărcătoare de pe stradă. Dar el consideră că acesta este, în esență, un produs 2 pentru 1, în care iluminatul și încărcarea stâlpului pot fi întreținute împreună.

Încărcarea pe stâlp face posibilă acoperirea orașelor cu o mulțime de încărcătoare non-rapide. Modelele CityCharge și SimpleCharge pot ajunge până la 22 kW – mai rapid decât încărcătoarele lente de noapte, dar nu la fel de rapid ca încărcătoarele rapide.

De asemenea, acestea pot funcționa 24 de ore din 24, 7 zile din 7.

Cu toate acestea, dl Markots spune că, în locurile cu o infrastructură mai veche, acestea sunt mai degrabă destinate încărcării pe timp de noapte, în timp ce luminile străzilor sunt aprinse.

Compania ubitricity, deținută de Shell, a adăugat capacitatea de încărcare a vehiculelor electrice nu numai pe stâlpii de iluminat, ci și pe bornele pe care le proiectează. Boloanele și stâlpii săi oferă o rată de încărcare de 5 kW.

Unele companii care se ocupă de încărcarea vehiculelor electrice au depus eforturi pentru ca încărcătoarele să fie discrete sau chiar atrăgătoare din punct de vedere vizual.

incarcator electrica ingropat in sol
Sursa: Cristine Ro

Aceasta include încărcătoare care sunt încorporate în sol – de exemplu, încărcătoare de tip pop-up care se pot scufunda înapoi în trotuar atunci când nu sunt utilizate.

Trojan Energy este o companie scoțiană ale cărei încărcătoare sunt așezate la același nivel cu trotuarul, semănând din exterior cu niște capace de vizitare în miniatură. Probabil că majoritatea trecătorilor nici nu le-ar observa.

Compania s-a consultat cu organizațiile de persoane cu dizabilități pentru a se asigura că încărcătoarele nu sunt periculoase pentru cei cu probleme de mobilitate sau de vedere, de exemplu.

Trojan Energy a colaborat cu consiliile din nordul Londrei pentru a amplasa centre de șase până la 15 puncte de încărcare, în principal de-a lungul străzilor rezidențiale fără alei, unde șoferii sunt dependenți de parcarea de pe stradă. „Șirurile și șirurile de case terasate se potrivesc perfect pentru soluția noastră”, spune Sarah Clements, șefa departamentului de dezvoltare a afacerilor de la Trojan Energy.

Pentru a utiliza un punct de încărcare Trojan Energy, clienții au nevoie de un accesoriu dedicat, numit lance, și care cântărește 2,7 kg. Facturarea se face automat prin intermediul lancei. Așadar, potențialul inconvenient de a purta cu sine un dispozitiv suplimentar ar putea fi compensat de comoditatea încărcării plug-and-play.

Deschiderea străzii, efectuarea lucrărilor civile și electrice și apoi refacerea trotuarului necesită, desigur, ceva timp. Instalarea durează aproximativ două săptămâni pentru fiecare hub.

Între timp, BT Group intenționează să transforme vechile dulapuri stradale verzi în puncte de încărcare.

Dulapurile metalice sunt utilizate în mod tradițional pentru a stoca cablurile de telefonie și de bandă largă, dar multe dintre ele se apropie de sfârșitul duratei lor de viață.

Un program pilot va demara în curând în Scoția, iar BT crede că, în cele din urmă, până la 60.000 de dulapuri ar putea fi transformate.

O altă soluție de economisire a spațiului se concentrează pe flexibilitate, mai degrabă decât pe puncte fixe pe trotuarele existente. Încărcătoarele mobile sunt în curs de testare în locuri precum parcările din aeroporturi, unde nu ar avea sens să se lase o mașină conectată la un încărcător timp de mai multe săptămâni în timp ce șoferul călătorește.

Compania britanică Nyobolt a creat recent Bolt-ee, un încărcător compact și ultrarapid care poate furniza până la 300 kW de curent continuu pentru a încărca o mașină în câteva minute. Sai Shivareddy, CEO și cofondator al Nyobolt, compară acest dispozitiv mobil cu o valiză ca dimensiuni, deși este mai greu.

O versiune a Bolt-ee este montată pe roți și este semiautonomă, astfel încât să se poată deplasa pentru a ajunge la un vehicul care are nevoie de un impuls rapid de energie.

Autonomia completă ar fi dificil de realizat. În prezent, Bolt-ee are încă nevoie de un operator uman pentru a conecta cablul la mașină. „Obținerea unui braț care să ajungă la locul punctului de încărcare reprezintă o mare provocare”, spune dl Shivareddy.

Constructorul auto Hyundai a dezvoltat un robot de încărcare automată al cărui braț robotizat ghidează cablul de încărcare în port, folosind un algoritm de inteligență artificială care funcționează cu o cameră 3D. Cu toate acestea, deocamdată, baza robotului este fixată pe loc, în timp ce brațul se mișcă.

În general, flexibilitatea unui încărcător mobil ar permite economisirea spațiului, iar șoferii nu ar trebui să se lupte pentru locuri de parcare în apropierea unui încărcător fix

Dl Shivareddy spune că tehnologia mobilă este utilă și pentru operațiunile de salvare, astfel încât să nu fie nevoie ca o mașină să fie remorcată doar pentru că a rămas fără energie electrică.

Și, în funcție de modul în care sunt implementate, încărcătoarele mobile ar putea rezolva unele dintre inechitățile legate de locul în care sunt amplasate încărcătoarele existente – în mare parte de-a lungul autostrăzilor și în zonele bogate ale orașelor.

Nyobolt spune că durata de viață a bateriei Bolt-ee depășește 10.000 de cicluri. Potrivit dlui Shivareddy, Bolt-ee este mai ieftin decât alte încărcătoare pe kW.

Încărcarea complet mobilă ar putea fi utilă pentru persoanele cu dizabilități, spune Liana Cipcigan, profesor de electrificare a transporturilor și rețele inteligente la Facultatea de Inginerie a Universității Cardiff.

Profesorul Cipcigan spune că roboții de încărcare mobilă nu sunt încă neapărat viabili din punct de vedere comercial.

O altă preocupare legată de încărcătoarele mobile este siguranța. „Deplasarea acestor baterii ar putea fi un pericol”, notează profesorul Cipcigan.

În ceea ce privește riscurile de incendiu, dl Shivareddy spune că Nyobolt a proiectat cu atenție Bolt-ee pentru a fi ultra-eficient și, astfel, pentru a genera foarte puțină căldură reziduală.

Niciuna dintre aceste soluții nu va fi suficientă pentru a satisface cererea în creștere. Nu există suficiente stâlpi de iluminat și borne. Încărcarea robotizată mobilă ar putea rămâne de nișă. Iar încărcătoarele încorporate în trotuare nu vor fi potrivite în locuri unde trotuarele sunt adesea rare sau deteriorate, cum ar fi Los Angeles.

Dar, împreună, aceste tipuri de soluții inovatoare, care economisesc spațiu, vor contribui la impulsionarea transformării vehiculelor electrice.

După cum spune profesorul Cipcigan, există mult spațiu pentru inovație pe piața de încărcare a vehiculelor electrice, iar companiile mai tinere și mai mici „ar putea avea un impact interesant asupra acestui peisaj foarte complex”.

Sursa: BBC

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...