G4Media.ro

Un tren de Otopeni transportă în medie 14 călători pe zi, deși…

Un tren de Otopeni transportă în medie 14 călători pe zi, deși are capacitate de 70 sau 110 de călători

Trenul care face legătura directă între Gara de Nord și Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti transportă zilnic 1.000 de oameni pe zi, a anunțat ministrul Transporturilor Cătălin Drulă. Un singur tren transportă astfel în medie 14 călători, în contextul în care pe această rută circulă zilnic 72 de trenuri, cu capacitate de 70 de locuri sau de 110 locuri.

„Cifra zilei care ne bucură: peste 1.000 pasageri pe zi, în medie, la trenul Gara de Nord-Otopeni, în ultima săptamână. Și continuă să crească, pe măsură ce revenim la normalitate și oamenii află de această opțiune: 1) convenabilă – stația de tren este chiar la ieșirea din terminalul Sosiri Internaționale; 2) ieftină – 4 lei/călătorie; 3) rapidă – 20-25 de minute; 4) comodă – trenuri curate, legături multiple de la Gara de Nord. E o creștere semnificativă și vine în contextul unei reveniri a traficului de pasageri pe Aeroportul Henri Coandă – 17.000 pasageri/zi, media ultimei săptămâni. Suntem încă departe de perioada ante-pandemie (38% față de perioada similară a anului 2019)”, a scris ministrul, pe Facebook.

Legătura directă între Gara de Nord şi Aeroport este asigurată pe relaţia Bucureşti Nord – Mogoşoaia – Aeroportul Internaţional „Henri Coandă” Bucureşti (şi retur) de 72 de trenuri (36 de perechi). Capacitatea unui tren poate fi de 70 de locuri sau de 110 de locuri, în funcție de configurație.

Citește integral pe economedia.ro

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

21 comentarii

  1. Romanul e comod, cine-si cara trolerele prin mize ria din Gara de nord?
    Mai bine cu taxiul

  2. Păi, de ce s-ar duce oamenii la aeroport, dacă avioanele nu zboară? Ufaaaa!
    Hai, închideți și ce s-a făcut bun, că nu vă convine vouă, din birou…

  3. administratia aeronautica americana a anuntat ieri cu bucurie ca au inspectta 2 milioane de pasageri intr-o zi, cel mai mare numar zilnic din martie 2020

    Spre comparatie, in 2020 in aceeasi zi erau 500 de mii de pasageri, iar in 2019, erau 2,5 milioane. Nu prea sunt pasageri in avioane, deci ce vreti sa vedeti in trenul catre aeroport?

    Adaugati si faptul ca in Romania, si sfarsitul lumii vine cu intarziere. In America, botnita a fost desfiintata si in spatii interioare, de peste o luna.

  4. Trebuie introduse trenuri directe dinspre alte orașe. De exemplu Ploiești, Buzău, Galați, Constanța, Giurgiu.

    • tu ai vazut trenuri doar in poze
      este?

    • @Bogdan
      Sunt de acord cu tine. Ce bine ar fi dacă as face Brașov Aeroport in 2h15’ in loc sa ma duc in gara de nord după 2h45’, sa mai aștept acolo pana la 30 min și apoi sa mai fac pana la aeroport, timpul aproape dublu.
      Gara de la aeroport e făcută fără niciun fel de viziune și la fel cum e construită nu se poate face așa ceva. Ea a fost făcută cu un singur scop: sa unească cu gara de nord și și aia după cum am văzut, deficitar pe tru ca deh , fir unic bla bla. Eu sa fi fost Președintele Iohannis mi-ar fi fost Rușine sa ma sui la inaugurare in el și sa mai bat și câmpii cu “prima cale ferată După Revoluție”.
      Drula a explicat atunci foarte bine ca ce s-a realizat sunt de fapt 3 km de cale ferată noua, restul sunt pe vechea infrastructura care nu era oricum gândită pentru așa ceva…

    • visati trenuri directe din provincie catre un aeroport care deserveste capitala
      trenul ala va avea 10 calatori
      apoi tot va voi urlati ca nu s-a facut cu cap

      @cata
      de la Gara de Nord pana la Otopeni faci 20 de minute
      nu stiu din ce surse vorbesti dar de unde privesc eu.. cam furi curent

    • Atata timp cat Brasovul nu are aeroport, Bucurestiul ramane cel mai apropiat si poate fi considerat aeroportul orasului, deci cred ca ar avea ceva pasageri, mai ales ca nu stai intr-un maxi-taxi pe toata durata calatoriei. Cunosc multi care ar merge cu trenul la aeroport daca s-ar putea, singurul motiv pentru care nu o fac e ca trebuie sa schibe in Gara de Nord.
      Trenul spre aeroport merge in tact de 30 de minute, deci daca vin de la Brasov la Gara de Nord si se intampla sa fi plecat chiar in momentul ala, trebuie sa mai astept inca 30 de minute plus cele 20 pana la aeroport, deci inca 50 de minute…
      Eu doar vroiam sa spun ca s-a facut pe repede inainte si fara viziune.
      Si da, probabil de aia aeroporturile mari din Germania au si statii de trenuri de mare viteza pentru ca au doar 10 calatori.

    • Ca sa fie calr, eu ma refeream la un tren Brasov – Bucuresti Nord cu oprire in Aeroport, atunci ai avea clatori care merg si la Bucuresti deci nu risti sa nu se urce nimeni. Plus ca mai ai Ploiestul, Valea Prahovei pe traseu.
      Dar la cum e facuta gara in aeroport acest lucru e imposibil, trebuie sa intri in ea, apoi sa schimbi directia de mers, plus ca nu te lasa infrastructura, e un singur fir, se cunoaste tot…

    • @cata
      e nevoie de N exproprieri sa se faca ce zici tu
      daca se face cu „viziune” cum intelegi tu ar fi durat 40 de ani
      in tara asta mereu se gaseste un carcatos

      si iti dau in scris ca daca maine BV ar fi legat de Otopeni ar merge cu 10 calatori, nu ca nu ar circula lumea ci pt ca suntem fuduli
      daca te duci din Berceni la Otopeni cu metrou+tren esti privit drept SARAC

      vezi-ti de treaba ca vorbesti fara sa stii
      tu nu intelegi cat dureaza sa faci de la zero infrastructura feroviara, visezi calatori inexistenti
      trenul pleaca in medie cu 14 calatori din Bucuresti (!) si tu ai impresia ca merge cu sutele din Brasov?! hahahahahahahahahaha

    • Mai repede mă mut la Paris daca vreau trenuri decât sa mai astept sa educe cineva ever masa locala de mioritici care scu i pa din reflex.

    • eu am tot facut traseul asta in aceste zile
      am alternat CFR Calatori cu Regio Calatori
      cu operatorul privat eram 7 oameni in tot trenul, aici numar mecaniul, controlorul si 2 politisti, deci a mers trenul ala cu 3 pasageri

      concluzia: lumea nu circula cu trenul pentru ca lipseste viziunea care a devenit de multi ani majoritara in Vest, romanul prefera sa circule el singur in masina si sa faca 1h din Bucuresti pana la Otopeni in loc sa dea 4 lei si sa stea comod pe un fotoliu comod (da, chiar sunt curate garniturile astea, nu doar cele private)

      nu mai veniti cu idei crete (Constanta, Brasov) ca rad si curcile
      e usor sa dai sfaturi pe banii altora
      mai greu e sa intelegi si fezabilitatea propunerilor tale

  5. Proiectul Siemens nu a luat in calcul nasii CFR.

  6. E o gluma?!
    Trenul transporta 14 calatori in medie la o cursa, la o CAPACITATE de 70 de locuri sau de 110 locuri si Drula ii spune mare SUCCES?!(incarcare SUB 20%!!)
    INTREBARE: Daca transporta 14 calatori in medie, la 20-25 minute/cursa si e atat de ieftin Biletul(4 lei), in final iese PLUS sau MINUS???!!!!
    Mi se pare aiurea…

    • Cred ca raspunsul e acelasi ca la RATB, TAROM, Aeroporturi Bucuresti, METROREX, Companiile de stat: TOATE cu SUBVENTII uriase, toate pe PIERDERI uriase!!
      Cine plateste!!
      Statul roman, din Bugetul ala plin de BANI de aruncat!!

  7. SE GASESC TELEPORTOARE IN GARA DE NORD.

  8. Deci practic o imensa risipa de bani.
    Punem in balanta cu cat costa sa faca turele respective toata ziua(si-s cateva zeci bune) trenurile respective(asta nu spuneti) si concludem ca e o risipa totala de bani(proiect care a costat 57 milioane de euro…) Acum o sa coste inca atat, minim, pana cand or fi rentabile …

  9. Să folosească un singur vagon. Deocamdată. Mai scade costul pana începe sa fie trafic pe aeroport.

  10. e bun şi aşa. voi lua acest tren. dacă e gol şi mai bine. avem loc toți din familie, numeroasă., plus bagajele ocupăm un vagon 😀
    pe vremuri aveam un băiat cu un „van”. an de an mărea tariful.
    in anii 2000 cerea 80 de euro.
    acum doi ani ajunsese la 200.
    apoi a plecat si el pe alte meleaguri.
    de inchiriat maşini bune in Romania la un preț rezonabil? un exercițiu dificil, țepari numeroşi, plăteşti o maşină şi iți dau altceva sau chiar nimic. serviciile civilizate, nu neapărat low-cost, lipsesc!
    şi cu trenul ne-am luat țeapă intr-o vară fierbinte. luaserăm, din Gara de Nord, un „rapid” , la clasa 1, având asigurarea ca e „climatizat”. vagonul nu era nici măcar aerisit. de climatizarea in „pană” ce să mai fi comentat, eram şocat de mizerie. o ” echipă de intervenție rapidă şi de desant” trecuse sa ia hârtiile şi atât. „fotoliile” prăfuite si roase de vreme, podelele destul de negre erau deprimante. nici pereții Bucegilor nu mi-au putut şterge impresia negativă a acelei aventuri cu cfr-ul.
    am înțeles de la prieteni ca toate acestea nu mai sunt de actualitate. sper. vom vedea…

  11. Trenul asta e o tampenie. Drula tocmai a zis, plin de entuziasm, ca sunt 1000 calatori/zi. Hai sa il credem, desi prin alte parti am citit altceva. La 4 lei biletul, 4000 lei. Nu cred ca e destul ca sa operezi o singura cursa pe zi. Ca sa nu mai vorbim de personalul care serveste noua portiune, si care trebuie si el platit.
    Transbordarea in Gara de Nord e dificila. Drum lung cu bagajul taras pana la metrou, trepte, lume. Sau pana la bus.
    Eu vin din America de Nord si imi trebuie neaparat o masina inchiriata. Nu voi lua niciodata trenul asta. Iau masina din aeroport, nu face niciun sens sa o iau din alta parte.
    @FF leagu: Ultima data am inchiriat pe net de la o firma numita Caroutis. Reprezentantul firmei m-a asteptat la 2AM cu pancarda in aeroport, m-a dus cu un van unde aveau ei tarcul, masina a fost decenta, firma corecta, pretul (fata de cat costa la mine) ridicol, totul a fost OK. Nicio incercare de teapa. Cand am adus-o inapoi, iarasi era cineva acolo, a primit masina si mi-a aranjat transportul la Otopeni. Nu am luat tzeapa nici cu alte ocazii (nimeni nu a incercat). Unde luati voi teapa este la combustibil. La mine intr-o zona scumpa din Canada, azi e RON 4.70 Daca ma duc mai spre est, scade la sub 4.
    Nici M6 nu merita banii si va fi o cheltuiala imensa inutila.

    • Inca ceva: in America de Nord, trenul de calatori e aproape mort. Si la fel calea ferata in general. Ca marfa se transporta masini si marfuri vrac (minerale, produse chimice, grane, combustibili, hartie, cherestea…). Pentru calatori, sunt trenurile de lux pentru cei care vor sa admire peisaje in timp de infuleca (de exemplu cautati dupa Rocky Mountaineer) si commuter trains, care aduc oamenii din zone suburbane in centru – de exemplu, tot la mine in oras, cautati dupa West Coast Express. Ultimul e bine gandit, are orarul astfel incat cei care debarca au in cateva minute bus sau metrou in functie de statia la care coboara. Daca vreti sa vedeti si metroul, cautati pe wikipedia dupa SkyTrain.
      Nu prea a inteles drula mare lucru din ce a vazut in Canada…

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.