G4Media.ro

Un autoturism cu patru pasageri s-a răsturnat la capătul autostrăzii A1, în…

Sursa foto: SMURD

Un autoturism cu patru pasageri s-a răsturnat la capătul autostrăzii A1, în celebra curbă de 90 de grade din Bascov

Un autoturism în care se aflau patru persoane s-a răsturnat, duminică, la capătul tronsonului de autostradă dintre Bucureşti şi Piteşti, în zona localităţii argeşene Bascov, transmite Agerpres. Cele patru persoane au scăpat cu viață, fiind extrase din mașină de trecători și pompieri.

Accidentul s-a produs pe strada Serelor din Bascov, imediat după curba de la ieşirea de pe autostrada A1 – o curbă la stânga la 90 de grade. Tronsonul de autostradă dintre Bucureşti şi Piteşti se încheie la kilometrul 120 cu o curbă la stânga. Deşi există numeroase indicatoare de avertizare, unii şoferi nu reduc suficient viteza, astfel că în zonă au loc frecvent accidente.

Ultimul eveniment rutier s-a produs vineri, arată Agerpres, când un autoturism în care se aflau două persoane a fost proiectat peste parapet şi a aterizat pe câmp. Cei doi ocupanţi, un bărbat şi o femeie, au suferit doar leziuni uşoare şi nu a fost nevoie să fie transportaţi la spital. (Foto: ISU Argeș)

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

13 comentarii

  1. L ogic ar fi ca soferii vinovați sa plateasca toate pagubele.

  2. Celebra curbă la stânga – se pare că nu e destul de celebră :))) – „Deşi există numeroase indicatoare de avertizare, unii şoferi nu reduc suficient viteza, astfel că în zonă au loc frecvent accidente”

    • Este o greseala de proiectare. In mod normal se introduc niste curbe pentru a forta soferii sa incetineasca. E adevarat ca responsabilitatea pentru accident este 100% a soferului, dar e de asteptat sa ai multe accidente cand pui o curba de 90 de grade dupa cativa km de linie dreapta.

      Daca in respectiva portiune de drum se petrec multe accidente care duc la incetinirea/blocarea traficului, impactul economic poate fi cuantificat si se poate discuta despre costul de oportunitate al unei modificari.

    • autostrada care se termina cu o curba de 90

      au gandit o mult proiectantii

  3. nu se pot monta pe sensul catre curba praguri pentru reducerea vitezei?

    • Ultima bucata a autostrazii este centura Pitestiului. S-a facut sub presiune si au fost greseli. Cine era ministru transporturilor atunci? Nu cumva Orban?

    • Tind sa cred ca e terminata putin inainte de mandatul lui sau pe la inceputul lui in 2007! Dar, chiar si asa, el e de vina pt curba?:))))))))))))))) eu zic ca e Barna sau Vlad Voiculescu..sau Basescu? Sau Iliescu? Cine mai vrei tu sa fie? ….nu cumva e de vina prostu’ care a intrat in curba de 90 de grade cu viteza? Adica, nu stiu, ce dracu’ am vrea de la viata, sa ne asigure cineva inclusiv conditiile de a nu calca pedala cu mai mult de 50 la ora si sa ne puna cabluri , ca pe portavioane, sub roti, care sa ne reduca viteza?! E simplu, daca vrei sa mergi incet: drumuri pline de gropi si bara la bara…dar atunci ai urla ca de ce se merge incet, fac pariu!

  4. Curba e bine semnalizata. Cine ii da bice sa ia curba pe doua roti isi merita soarta.
    Sunt destui care au luat permisul in necunostinta de cauza, sau carora bemveul nu le reactioneaza la predala de frana.
    Daca ignori semnele, acestea vor rade de tine dupa ce treci de ele.
    Depasiri pe linia continua nu ati vazut pana acum? Si aia sunt „ghinionisti”?

    • Ma mir ca nu fac si nemtii pe Autobahn curbe la 90 de grade.
      O fi semnalizatate, nu zic, dar e o fractura de logica sa termini in asemenea hal o autostrada. Poate intrebati soferii care fac mii de km prin Europa daca au vazut ca o autostrada sa se termine intr-o curba la 90 de grade.

    • Toatw autostrazile se termina asa. Si orice iesire de pe autostrada e tot o curba de viteza mica. La intrarea in pitesti se termina autostrada cu mult inainte de curba, e plin de semne de reducere treptata a vitezei, si vibratoare. E imposibil sa nu sti ca trebuie sa incetinesti, si daca dormi la volan te trezesti. Doar a incercat sa o arda ca la raliu, nu e nimic deosebit in cazul asta, doar un prost conducator care probabil merge cu viteza in general, care a iesit pe camp. Sunt foarte multi oameni care circula pe acolo si iau curba aia zi de zi

  5. Proiectul a fost foarte bine gandit!
    Administratia Nationala a Drumurilor, (CNAIR, acun) nu a fost de acord cu sensul giratioriu pe care l-a propus proiectantul, la intrarea in Bascov.
    Curba aia este ,,gandirea” AND-ului, nu a proiectantuli!!!
    Administratia comanda/plateste ce vrea si cum vrea!
    Sef de proiect, a fost, ing Sergiu Cononov, de la IPTANA, unul dintre cei mai buni ing proiectanti de drumuri, pe care i-am avut.
    A fost cel mai mare institut de proiectari transporturi, auto, areiene si navale, aproape de faliment acum, din cauza guv. PSD-iste, in frunte cu Ponta, care s-au ferit, ca dracu’ de tamaie, sa continue proiectele cu fonduri europene, cum a fost si acest proiect.
    Sper sa se refaca, odata cu lucrarile autostrazii spre Sibiu, fiind parte din Coridorul IV, Paneuropean.

    • Ce te face sa crezi ca un idiot care a ignorat semnalizarile de sfârsit de autostrada, de limita 60 km/h si de curba periculoasa va reduce viteza în sensul giratoriu? „Jmecherii” totdeanua considera ca ei „se pricepe” mai bine decât altii.
      O curba la 90 de grade a fost si la tronsonul realizat înainte de 1990, proiectant IPTANA.
      Dar despre „influenta politicului în decizia inginereasca” ai auzit/citit ceva?

    • Problema e simpla, dupa ce mergi cu viteza de 130 km/h pe autostrada timp de o ora, cand incetinesti, sa zicem, pana la 80 km/h ti se pare ca stai pe loc, si ca ai o viteza mult mai mica. Un sofer neatent care nu prea se uita la vitezometru poate fi usor pacalit. La fel si invers, dupa ce conduci pe un drum cu gropi, extrem de incet, pe urma ti se pare ca ai o viteza fantastica cand dai de un segment bun, cand de fapt abia mergi 40-50 km/h.

      Da, este vina soferilor ca nu reduc viteza conform semnelor de circulatie si nu-si dau seama cat de repede merg de fapt. Dar pasagerii, si alte masini, ce vina au? Nu este normal sa existe o astfel de curba, trebuie macar adaugate limitatoare de viteza denivelate, inainte de ea, daca nu poate fi reproiectata.