G4Media.ro

Turcan: Ne dorim şcoală faţă în faţă în condiţii normale, însă suntem…

Foto: Inquam Photos - Octav Ganea

Turcan: Ne dorim şcoală faţă în faţă în condiţii normale, însă suntem pregătiţi cu un set de măsuri şi pentru şcoală în condiţii dificile. Cât de dificile urmează să vedem/ Predarea online va trebui să devină o obişnuinţă

Vicepremierul Raluca Turcan a anunţat, într-un interviu la Digi24, că autorităţile doresc ca în luna septembrie şcoala să înceapă în condiţii normale, faţă în faţă, dar că sunt pregătite şi măsuri pentru ”şcoală în condiţii dificile”. Turcan a menţionat că, indiferent dacă şcoala va începe faţa în faţă, predarea online va trebui să devină o obişnuinţă, relatează News.ro.

„Noi ne dorim să înceapă şcoala în condiţii absolut normale, adică ne-am dori ca data de 15 septembrie să ne aducă copiii la şcoală faţă în faţă, în preajma profesorilor. Din nefericire, suntem într-o explozie a numărului de infectări şi într-un mediu social în care într-adevăr par să prindă rădăcini aceste teorii negaţioniste. Şi atunci evident că evoluţia acestei pandemii îţi creează perspective sumbre şi asupra începerii anului şcolar. De aceea la nivel de decizie ne pregătim şi pentru şcoala faţă în faţă, aşa cum ne dorim cu toţii, dar ne pregătim şi pentru măsuri severe de siguranţă sanitară, aşa cum se întâmplă în alte ţări. (…) Mesajul este unul cât se poate de sincer. Da, ne dorim şcoală faţă în faţă în condiţii normale, însă suntem pregătiţi cu un set de măsuri şi pentru şcoală în condiţii dificile. Cât de dificile urmează să vedem”, a transmis Raluca Turcan.

Ea a menţionat că, dacă învăţământul va fi online, atunci acoperirea acestuia trebuie să fie mai mare.

„Dacă vom ajunge să avem învăţământ online, acoperirea învăţământului online să fie mai mare, ceea ce înseamnă acoperire teritorială şi existenţa de tehnologie, adică de tablete, să existe un conţinut online şi o calitate a predării mai bună, ceea ce presupune pregătirea profesorilor pe parcursul verii pentru această predare online, să fie pregătită infrastructura şcolară care să permită reducerea numărului de elevi la clasă şi aici avem o problemă uriaşă pe urban pentru că în mediul urban e o aglomerare foarte mare, clasele chiar dacă sunt legal constituite cu un număr de 25 de elevi, au în jur de 32-36, cererea este uriaşă în unele oraşe şi mai ales cartiere aglomerate pentru locurile la grădiniţă. Şi atunci aici se face o analiză extrem de temeinică de către Ministerul Educaţiei, Ministerul Dezvoltării Regionale, inclusiv fonduri europene pentru surse alternativă şi evident Ministerul Sănătăţii pentru ca spaţiile să fie pregătite şi proprii pentru condiţii de distanţare a copiilor”, a precizat vicepremierul.

Raluca Turcan a menţionat că este posibil şi un sistem bibrid, 50% şcoală fizică şi 50% şcoală online.

“Este posibil şi este un sistem care se aplică şi în alte state sau se pregăteşte mai bine zis în unele state, funcţional în state în care predarea online era oarecum o normalitate. De aceea acest sistem hibrid a apărut ca propunere şi din partea instituţiilor educaţionale şi din partea asociaţiei părinţilor, dar un sistem hibrid presupune ca şi în zonele dezavantajate, extrem de vitregite să fie acoperire cu internet, să existe tehnologie şi profesorii să ştie să predea şi copiii să poată să înveţe inclusiv prin sprijinul părinţilor care şi ei la rândul lor trebuie educaţi”, a declarat Turcan.

Ea a afirmat că, şi dacă şcoala începe faţă în faţă, predarea online trebuie să devină o obişnuinţă.

“Şi dacă şcoala începe faţă în faţă, predarea online va trebui să devină o obişnuinţă pentru sistemul de predare românesc pentru că transformă o abilitate pe care mulţi copii în ziua de astăzi o au, şi anume de a sta pe internet, de a se dedica jocurilor, interacţiunii pe internet, într-o utilitate. Pur şi simplu se schimbă paradigma şi această criză va permite ca în România să se schimbe paradigma, un joc să se transforme într-un act de educaţie”, a mai transmis vicepremierul.

Foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

10 comentarii

  1. Ce-am ras! Nu sunteti in stare sa dati niste masti la necajiti, d-apoi sa organizati un invatamant modern.

  2. Poate pana incepe scoala, asigurati si voi resursele necesare tuturor elevilor pt. ‘invatamantul online’, dar vorba plictisitului, voi n-ati fost in stare sa dati masti persoanelor vulnerabile, degeaba vorbesc.

    • Scoala online va fi doar un mare tun cu tablete si atat.

      Proba pt competentele digitale la profesori in 2020 a constat in TRIMITEREA UNUI EMAIL!!!!!! REPET….IN 2020.

      Ce scoala online visezi cu astfel de „profesori”?

      Atat inspectorii cat si profesorii sunt 90% incompetenti. Priveste ce specimente termina scoala si cat de prost sunt pregatiti.

  3. De fiecare data cand vorbeste dna Turcan, astept mesaje pertinente de la dna Anisie. Sau mai bine sa fie dna Turcan ministrul educatiei ca tot vorbeste ea prima….uneori bate câmpii….

  4. Dna Turcan sa organizeze mai bine activitatea si sa doteze scolile cu ce trebuie: Chiuvete in fiecare clasa sa nu se mai ingramadeasca copii sa se spele pe maini , cate 100 la o toaleta pe tot etajul; toalete la fiecare clasa (cele mai multe clase au spatiul tehnic ce poate fi compartimentat si pentru toalete), angajarea mai multor invatarori/provesori pentru a diminua numarul de elevi per/clasa; dotarea claselor cu sisteme de videoconferinta performante. Parca si vad in toamna cum incepem noi parintii sa strangem bani pentru tot ce trebuie iar directorii scolilor sa dea din umeri.

  5. Cred ca sunt doar vorbe. Fapte concrete se fac in vreo direcție? Se face cumva o minima formare a profesorilor la nivel național prin CCD-uri pentru predarea online? Faptul ca d-na ministru al educației tace și liderii sindicali nu dau tonul mobilizării cadrelor didactice ca sa-și ridice nivelul sunt dovezi ca nu se va face nimic concret.

  6. Doamna Turcan cred că sunteți ruptă de realitate. Adevărul e că profesorii, învățătorii, educatorii nu au fost pregătiți deloc pentru a preda online, cei în vârstă oricum nu știu să folosească calculatorul. Dar nu aici e marea problemă. Ci la faptul că nu conștientizați că nu vorbim de adulți responsabili ci de copii, cărora scoala online nu le aduce niciun beneficiu. Mulți nu se pot concentra la aceste ore, alții nu sunt atenți, cei de la sat nu au internet. Copiii nu pot fi controlați și nici evaluați de profesori. Scoala online nu funcționează.
    Sa nu adăugăm și efectele negative despre care nu vorbește nimeni, ca de exemplu autismul virtual.
    Dorim sa vedem soluții concrete pentru ca școala să înceapă normal.

    • Nu stiu cum nu functioneaza la voi scoala online ca eu tot ce stiu am invatat online, nu la scoala. La scoala doar pentru diplome, materii predate stufos, informatii multe dar nepractice etc

  7. Nu se vor redeschide nici scolile nici facultatile la 15 septembrie/1 octombrie stiu din sursa sigura. 0 chance.

  8. Hai să batem câmpii!