G4Media.ro

STUDIU CarVertical: TOP 5 cele mai comune escrocherii la vânzarea unei mașini…

Sursa Foto: Unsplash.com

STUDIU CarVertical: TOP 5 cele mai comune escrocherii la vânzarea unei mașini second hand

Deși pe piață există extrem de multe mașini la mâna a doua, să găsești un vehicul perfect întreținut atunci când alegi o mașină deja rulată poate fi o mare bătaie de cap. Una dintre principalele probleme ale pieței de mașini second-hand este imposibilitatea cumpărătorilor de a identifica rapid escrocheriile.

Unele mașini rulate pot fi tentante la prima vedere, dar la o analiză mai amănunțită se vor dovedi a fi nimic maim ult decât înșelăciuni bine puse la cale. De cele mai multe ori aceste vehicule duc la costuri viitoare de întreținere neașteptate și la facturi de reparații insuportabile.

Metodologia acestui studiu

Sursa datelor: Această cercetare a celor mai frecvente escrocherii cu mașini rulate a fost efectuată de către carVertical. Platforma de rapoarte ale istoricului auto carVertical adună o mulțime de informații despre mașini din registre naționale și private, din diverse baze de date aparținând companiilor de asigurări plus baze de date privind vehiculele furate din multe țări europene, SUA, Canada si Rusia. Toate aceste surse au fost utilizate pentru întocmirea prezentului studiu.

Perioada de derulare a studiului: aprilie 2020 până în aprilie 2021. Eșantion de date: au fost analizate peste 1 milion de rapoarte ale istoricului mașinilor.

Țări: Acest studiu a fost realizat utilizând date din Croația, Republica Cehă, Bulgaria, Ungaria, Estonia, Finlanda, Franța, Belgia, Belarus, Germania, Italia, Letonia, Lituania, Polonia, România, Rusia, Ucraina, Serbia, Slovacia, Slovenia și Suedia.

Pe baza studiului carVertical, acestea sunt cele mai frecvente escrocherii de evitat atunci când cumpărați o mașină rulată:

1. Mașini avariate

Pe măsură ce densitatea populatiei din marile orașe devine din ce în ce mai ridicată, șoferii sunt tot mai predispuși să fie implicați într-un accident rutier. Cercetările carVertical au constatat că aproape o treime (31%) din toate mașinile verificate prin platforma proprie au suferit daune.

Atunci când alegeți o mașină, este recomandabil să verificați dacă toate golurile dintre panourile caroseriei sunt uniforme. Dacă unele goluri sunt mai largi decât altele, acest lucru poate indica deteriorarea unor piese structurale sau reparații necorespunzătoare. Unii escroci fac tot posibilul să ascundă avariile suferite de mașinile pe care le vând, astfel încât clienții trebuie să inspecteze vehiculele în detaliu ca să le descopere.

2. Kilometraj dat înapoi

În cercetările efectuate de către carVertical, fiecare al șaselea vehicul (16,7%) a avut kilometrajul dat înapoi. Fraudarea odometrului este foarte frecventă în rândul escrocilor care importă mașini second-hand și încearcă să le crească rapid prețul prin citiri false ale acestuia. De punctat este și faptul că mașinile diesel sunt mult mai susceptibile de a avea odometrul dat înapoi.

Derularea kilometrajului este o procedură ieftină pe piața neagră, care poate spori valoarea unei mașini cu 25% sau chiar mai mult, în special daca vorbim de vehicule foarte căutate.

Mașinile care au kilometrajul dat înapoi pot fi ușor de identificat. De obicei, uzura unui vehicul vorbește de la sine. Dacă scaunele, volanul sau schimbătorul de viteze sunt uzate, dar kilometrajul are o valoare scăzută, acesta poate fi un semn că ar fi mai bine să spuneți pas acesteo mașini și să căutați o alta.

3. Mașina este furată

Cumpărarea unei mașini furate este probabil cea mai urâtă experiență pentru un cumpărător dintre toate escrocheriile la care poate fi supus cu autovehicule rulate.

De obicei, dacă mașina este furată. noilor proprietari ghinioniști li se confiscă vehiculul iar recuperarea banilor plătiți pe autoturism este aproape imposibilă.

Prin urmare, veți avea de-a face cu un scenario în care pierdeți și mașina și banii. În ultimele 12 luni, carVertical a identificat câteva sute de mașini furate economisind astfel mult timp și bani celor care au comandat un raport al mașinii înainte să o cumpere.

4. Mașina a fost folosită în regim de taxi sau drept mașină de închiriat

Unii șoferi nu știu că vehiculul lor a fost anterior utilizat ca taxi sau mașină de închiriat. Șoferii de taxi acumulează kilometri considerabil iar vasta lor majoritate sunt parcurși în medii urbane unde uzura este și mai semnificativă. Taxiurile și mașinile de închiriat se deterioreză de obicei mai repede și sunt adesea prost întreținute.

Folosind carVertical, în ultimul an, aproximativ două mii de mașini au fost identificate ca fiind ex-taxiuri sau mașini de închiriat. Uneori identificarea se poate face ușor, de exemplu, după culoarea vopselei, dar escrocii iscusiți vor revopsi vehiculul ca să facă acest lucru imposibil. Rapoartele istorice oferă cea mai bună soluție pentru a evita astfel de mașini.

5. Prețul mașinii este prea mic

Cumpărătorii de mașini second hand ar trebui de asemenea să evite vehiculele suspect de ieftine, deși pentru mulți tentația este foarte mare. Dacă prețul pare prea bun pentru a fi adevărat, cumpărătorii ar trebui să investigheze în amănunt mașina, comparând-o cu mașini similare de pe piață.

Uneori, astfel de mașini sunt importate, li se dă kilometrajul înapoi sau li se ascund avariile suferite și se creează astfel iluzia unei afaceri excelente. În cele din urmă, când vine vorba de oferte excesiv de atrăgătoare, cumpărătorii ar face mai bine să nu le dea curs și să caute în continuare.

Concluzie

Achiziționarea unei mașini bune second hand este o adevărată provocare. Cu toate acestea, prin utilizarea rapoartelor online de istorie a mașinilor, cumpărătorii pot descoperi adevărata stare a unei mașini și pot evita cele mai comune escrocheri. Prin adoptarea unui ochi critic, cumpărătorii pot evita pacălelile și se pot scuti de cheltuieli viitoare neașteptate.

Nota: Articol susținut de carVertical în cadrul unui parteneriat necomercial cu G4Media.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

15 comentarii

  1. O cercetare foarte interesantă. Nu m-aș fi gândit niciodată că există încă atâtea escrocherii pe piața mașinilor de ocazie. Este o statistică dezamăgitoare pentru că niciodată nu ai încredere în dealerii și vânzătorii de mașini.

  2. Este cea mai mare teapa site ul asta car vertical….ia banii degeaba la fraieri…multe date sunt total eronate…mi a dat la masina personala cumparata de noua….km da ti inapoi…vreo 3 daune aiurea….le am dat nu stiu cate mail uri….intr un final spunandu mi ca mi vor restitui banii…….sfatul meu e sa verificati o masina in reprezentanta nu pe site uri din afara care dau f f multe date eronate……car vertical este mare teapa

    • Sã mori tu,ești cumva afectat???

    • are dreptate doar ca e plin de spammeri p-aici, cu ala de pe youtube care face videoclipuri fake cum ii prinde pe unii care vor sa ii dea o masina reconditionata. daca romanii sunt prosti, dau banutii ce sa-i faci. pe influenceri.. treaba voastra, puneti botul.

  3. Bine spus. Am cunoștințe care au pățit la fel. Mașinile SH verificate pe carfuckingvertical/orizontal, cum vreți voi să-i spuneți, apar cu km dați înapoi, și la reprezentanta nici vorba. P. S. Cumpărați mașini noi, cu tot felul de tehnologii și minciuni cu motoare mici și consumuri mici, și cu întreținerea la service-ul reprezentantelor pe bani mulți, unde pe perioada garanției mai lăsați încă odată, cel puțin, valoarea mașinii. Toate cele bune

  4. Pe lângă cele menționate în articol, as mai adauga doua recomandări pentru atunci când se dorește achiziția de automobil second hand.
    – test drive în care sa condca vânzătorul pentru a se observa anumite vicii ascunse (spre ex., la schimbarea treptei de viteza) și felul cum a condus-o;
    – achiziția unui aparat care măsoară stratul de vopsea. Costa câteva sute de lei, dar te poate scuti de surprize costisitoare și neplăcute pe viitor. Dacă stratul de vopsea este mai gros d un milimetru , este clar ca automobilul a avut accident și a revopsit respectiva piesa.

  5. Probabilitatea de a lua țapă este foarte mare în cazul achiziționării unui autovehicol second hand. Sunt plin de samsari, țăpari, revânzători, 1% dacă găsești la vânzare proprietarul autovehicolului. Este foarte greu și dificil să cumperi o mașină care este bună. Eu nu recomand. O zi bună .

  6. Uneori se pare că oamenii nu înțeleg rostul Carvertical. Atunci când cumpărați un raport, cumpărați o mulțime de informații într-un singur loc, care este convenabil și fiabil. Ar fi o prostie să credem că fiecare proprietar de mașină înregistrează și repară mașinile după reguli. De asemenea, fiecare țară are propriile nuanțe în ceea ce privește actele și înmatricularea vehiculelor. Așadar, informațiile furnizate de Carvertical sunt complexe și cred că pentru a aduna toate aceste informații este nevoie de multă muncă.

  7. Mașinile care sunt taxi și rent a car sunt supuse verificării tehnice periodice ,și ca să producă bani trebuie sa funcționeze, asa ca concluzia autorului ca sunt prost întreținute este complet de habarnist care nu are legătură cu auto…

  8. Orice sursă e binevenită. Nu ține-ți cont la vrăjelile samsarilor care se apără intre ei. Asa fac hoții.

  9. Orice sursă e binevenită. Nu ține-ți cont la vrăjelile samsarilor care se apără intre ei. Asa fac hoții. Toți sunt o apă si un pământ.

    • Salutare, eu am cumparat o masina adusa de cineva din franta, carvertical spune ca masina nu a fost folosita ca taxi dar ea a fost taxiu inca de la achizitionare, skoda superb 3 din 2017. Toata povestea a iesit la iveala abia dupa cumparare cand am cautat sa vad cine a fost primul proprietar pe facebook. Facebook-ul a scos la iveala!!!

  10. Am procurat un automobil Dacia Lodgy 2014 l-am verificat cu carVertical și fără nici o informație utilă.

  11. Ce se întâmplă de dispar catalizatoarele de pe mașini atenție mare

  12. Caz real cu teparii de la car vertical: masina cumparata din germania, de la primul proprietar, cu carte de service completa, identica cu cea de la reprezentanta, aparea cu 3 daune si km dati inapoi la carvertical. Explicatia: au fost mai multe masini de acelasi tip in service, unele la revizii, altele la reparat si au cerut cotatie de pret la toate piesele pt revizie si reparatie pe un singur vin code. Baza de date cumparata de car vertical inregistreaza doar acel vin code.
    Evident, masina reparata in acelasi timp cu cea care a avut doar revizie nu va aparea pe carvertical.
    Concluzia, nu aruncati bani pe aplicatii care sa va spuna daca masina e buna sau nu. Luati cu voi un mecanic sau macar un tinichigiu, conduceti masina, verificati actele si abia apoi negociati pretul.