G4Media.ro

Statele Unite promit țărilor asiatice infrastructură de calitate superioară pentru a contracara…

Sursa foto: Twitter / Antony Blinken

Statele Unite promit țărilor asiatice infrastructură de calitate superioară pentru a contracara proiectele Chinei

SUA au promis marţi că vor construi o infrastructură de înaltă calitate în regiunea Indo-Pacific, pentru a contracara ambiţioasele proiecte globale ale Chinei de a construi şosele, centrale nucleare şi căi ferate, informează dpa, citată de Agerpres.

Secretarul de stat american Antony Blinken a declarat că ţările din această regiune s-au văzut nevoite să încheie contracte proaste pentru a-şi asigura nevoile de infrastructură, declaraţie ce pare să se refere la iniţiativa Belt and Road (BRI, supranumită „Noul Drum al Mătăsii”) a Chinei.

„Auzim îngrijorări tot mai mari din partea unor oficiali guvernamentali, industriei, comunităţilor de muncă din Indo-Pacific cu privire la ce se întâmplă, când infrastructura nu este gata”, a spus Blinken în timpul unui discurs susţinut la Universitatea din Indonezia în cadrul vizitei sale de două zile în această ţară.

Aceasta include proiecte acordate în baza unor contracte netransparente, afluxul de muncitori străini în detrimentul mânii de lucru locale şi capcane ale datoriilor, a spus Blinken.

„Vom lucra cu ţările din regiune pentru a livra calitate ridicată, infrastructură la standarde înalte pe care poporul le merită”, a adăugat el.

Potrivit lui Blinken, SUA, Australia şi Japonia au încheiat săptămâna aceasta un acord cu Statele Federale ale Microneziei, o ţară insulară din Pacific, pentru construcţia unui nou cablu submarin menit să amelioreze conectivitatea la internet.

În conformitate cu iniţiativa Build Back Better World Partnership, Washingtonul şi alte ţări prospere promit să investească în infrastructură „sustenabilă” sute de miliarde de dolari în ţări în curs de dezvoltare, în următorii ani.

Conform controversatei iniţiative BRI, Beijingul investeşte în drumuri, linii de cale ferată, porturi şi alte proiecte de infrastructură pentru a construi noi conexiuni comerciale dintre Europa, Africa, America Latină şi Asia. Astfel, China investeşte în ţări care ar lupta altfel pentru acces la ajutor internaţional.

După Jakarta, Blinken are programate vizite în Kuala Lumpur şi Bangkok.

Sursa foto: Twitter / Antony Blinken

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

8 comentarii

  1. Bechtel abia asteapta.

  2. Ciudat ca vb despre infrastructura dar acol in state au poduri , aeroporturi, drumuri foarte multe, cu vechime peste 60 de ani si in stare precara.
    O singura cifra – „China a folosit in ultimii trei ani mai mult ciment decat a folosit SUA in 100 de ani”

    • „Betonul a devenit pentru China principala sursa de a scapa de saracie in ultimele decade. Astfel daca intre 2011 si 2013 China a folosit 6,6 gigatone de ciment, SUA in 100 de ani a folosit cu aproape 50% mai putin, echivalentul a 4,5 gigatone. Acest lucru s-a reflectat intr-o dezvoltare continua atat din punct de vedere al infrastructurii rutiere cat si a numarului de blocuri de locuit tip “zgarie-nori”. Nu este deloc de mirare atunci cand pasesti intr-o astfel de tara sa ramai de-a dreptul impresionat de volumul la care se fac toate lucrurile. La o populatie de peste 1,5 miliarde de locuitori totul a devenit urias.(2014)”

    • Progres stai liniștit, că Lumea a luat-o rapid și sigur în direcție inversă.

  3. Rusia de ce nu e în stare să facă asemenea lucruri? Singurul pod construit de ruşi e cel pentru sugrumarea Ucrainei, foştii lor fraţi.

  4. Pe model Bechtel?

    Tarile asiatice nu sunt totusi Romania.

  5. Cu ce bani, tataie? Aia care sunt datorie la chinezi?
    Frumos suna, dar realitatea e ca americanii nu au capacitatea financiara de a oferi o alternativa la programul chinezilor BRI de infrastructura.
    Promisiunile astea suna ca bancurile cu Ceausescu in vizita in Africa.

  6. Dar nu era vorba că se implică la partenerul strategic Românica cu ceva pe coridorul european N-S, sau înțelesesem eu greșit, sau iar ne-au păcălit?!