G4Media.ro

Sindicatele acuză transformarea forțată a 170 de clase de liceu teoretic în…

Sindicatele acuză transformarea forțată a 170 de clase de liceu teoretic în clase de școală profesională: Planul “va fi comunicat abia după alegeri”

“170 de clase de învățământ teoretic vor fi transformate în clase de profesională. Acest lucru se întâmplă în condițiile în care părinții nu sunt informați, elevii nu știu absolut nimic, iar planul de școlarizare, din informațiile pe care le avem, va fi comunicat abia după alegerile europarlamentare”. Declarația vine de la Marius Nistor, președintele FSE Spiru Haret, unul dintre cele două sindicate din învățământul preuniversitar. Acesta a avertizat, la Digi FM, că “procedura este total netransparentă, impactul este zdrobitor, iar nemulțumirea părinților, elevilor și a directorilor și a cadrelor didactice se va îndrepta împotriva celor care apelează la astfel de măsuri”.

De menționat că Ecaterina Andronescu încearcă în mod constant să șteargă din biografia sa faptul că a desființat școala profesională de scurtă durată în 2009, când le-a dat 0 cifră de școlarizare școlilor de arte și meserii, fără a anunța acel lucru nici măcar în ședința de guvern de atunci. Pe de altă parte, sindicatele au fost unele dintre marile frâne în dezvoltarea școlilor profesionale duale: promovarea unui învățământ de 3 ani, cât au școlile acestea profesionale, înseamnă reduceri de catedre, având în vedere că liceele tehnologice sunt de 4 ani.

 

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

2 comentarii

  1. Aritmetica simpla: ca sa infiintezi clase de scoala profesionala TREBUIE sa reduci numarul de clase de liceu, pentru ca elevii care termina 8 clase sunt aceiasi.
    Doar ca, la absolvirea a 8 clase, unii vor opta pentru scoala profesionala.
    Nu ar fi de mirare chiar sa se ceara la profesionala si unii dintre elevii deja aflati in clasa a 9-a de liceu, daca au posibilitatea.
    Evident, sindicalistii au alte interese, dar interesul copiilor?
    Ezit sa zic despre interesul national, ca s-ar putea face asociatii de idei nedorite… dar pregatirea unor copii pentru viata reala in loc sa fie toti trecuti prin liceu „ca gâsca prin apă”… este totusi.
    Trebuie sa existe si un plan; nu avem de unde sa stim ca este unul prost si sa-l respingem, pana nu-l vedem.

  2. Cand scolile profesionale functionau in timpul comunismului, nivelul de pregatire al elevilor care le urmau era foarte slab. Daca ar fi urmat un liceu, copiii aceia aveau macar idee de ce se intampla in invatamantul liceal, si puteau sa ii aiba ca model pe colegii mai buni la invatatura cel putin in privinta comportamentului , a preocuparilor in afara celor legate de scoala etc . Mai este si problema alegerii unui anumit profil, alegere care este facuta prea devreme .