G4Media.ro

Școala în România – ca în Europa de Est și Asia Centrală:…

Foto: Freepik.com

Școala în România – ca în Europa de Est și Asia Centrală: predare tradițională, cu accent mai mult pe profesor, decât pe nevoile elevilor – raport OECD / Cazul aparte al școlilor de limbă rusă din Republica Moldova

Profesorii din România, ca cei din majoritatea țărilor est-europene și din fosta URSS, continuă să folosească un model tradițional de pedagogie, bazat pe predare unidirecțională și pe memorizare, în pofida faptului că acesta ar putea să nu fie cel mai potrivit pentru dezvoltarea abilităților și competențelor de care au în prezent nevoie copiii, potrivit unui nou raport al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD). Și în România, chiar dacă în mai mică măsură față de alte țări din regiune, continuă să predomine modelul de instruire în care profesorul are rolul central. Cu ce fel de rezultate ale elevilor se asociază această tendință în modelul de predare? Potrivit raportului citat, România – țară care la testele PISA 2018 s-a clasat pe ultimele locuri în UE și a avut rezultate mult sub media OECD – ocupă o poziție medie în rândul țărilor din Europa de Est și Asia Centrală care au participat la evaluarea internațională de acum 3 ani, toate aflate sub media OECD.

  • Același document notează din nou avansul considerabil înregistrat de Republica Moldova, dar și faptul că, în această țară, elevii vorbitori de limbă română care au învățat în școli cu predare în limba rusă au înregistrat rezultate mai bune decât cei din școli cu predare în limba română. Detalii, mai jos.

Despre practicile de predare și efectele lor

Potrivit raportului “Educația în Europa de Est și Asia Centrală – Constatări în baza PISA”, publicat recent, în regiune continuă să fie folosite tehnici tradiționale care nu țin cont de studiile internaționale recente, care argumentează că o abordare activă, centrată pe elevi, îi poate ajuta mai mult pe aceștia să dobândească setul de competențe necesare în prezent – creativitate, gândire critică, colaborare în rezolvarea problemelor, comunicare. În plus, amintește documentul, cercetările relevante acum arată că practicile tradiționale de predare perturbă tipurile de instruire ce permit elevilor să învețe personalizat, lucru necesar pentru creșterea incluziunii.

Citește articolul complet pe Edupedu.ro

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

4 comentarii

  1. Nu mai analizati atat educatia asta! Cautati un punct de incepere a activitatii de imbunatatire si incepeti sa faceti ceva. Analizele astea sunt ca adunarile alea de persoane fara pregatire mecanica in jurul capotei deschise a unei Dacii 1310. Toti stiu sa explice, nimeni nu stie sa repare, nimeni nu are scule si nici nu ar sti ce trebuie facut chiar daca ar gasi o ladita cu scule.

  2. Scolile cu predare in rusa din Moldova au sustinere puternica din Rusia, bani, logistica, profesorii fac stagii la cele mai bune institutii din Moscova si St.Petersburg, iar invatamantul la rusi a crescut foarte mult in ultimul deceniu.
    Romania educata o faci avand si corp profesoral integru si pregatit decent. Or, la ultimele evaluari profesorii au fost praf, in ultimii 10 ani salariile lor au crescut invers proportional cu calitatea invatamantului si nimeni nu-i trage de maneca. Sa nu aud cor de bocitoare ca sunt mici, daca e sa raportam la puterea de cumparare sunt bine, merci. Sa vedeti ce lefuri derizorii au profesorii din R.Moldova si nu-i vezi plangandu-se cum fac ai nostri.
    Daca profesorii vor lefuri ca-n Singapore sau Elvetia, sa se uite ce calitate in invatamant au aia si dupa aia sa arate cu degetul, si eu ca parinte sunt satul sa-mi vad copilul venind frustrat de la scoala.

  3. Analize cu rezultat „vai de noi” au mai fost si o sa mai fie.
    Parintele care-si vede „copilul venind frustrat de la scoala” ar trebui sa-si puna doua întrebari:
    1. Ce fel de scoala au facut parintii acelui copil si care sunt rezultatele lor profesionale dupa ce au absolvit scoala aia?
    Prea multi vor sa reproseze scolii, si ei sa nu faca nimic.
    2. Are cunostinta de vreun program de instruire a profesorilor pentru noile metode? Inainte de a reprosa ceva profesorilor de la clasa sa reproseze ministerului si departamentelor de pregatire a personalului didactic ce fiinteaza (degeaba, zic eu) în toate universitatile de stat.

  4. Or veni copiii cu frustrari de la scoala, dar si profesorii aia or fi frustrati din cauza aerelor si pretentiilor parintilor, care, in loc sa-si vada de meseria lor si eventual sa se mai ocupe de copil acasa, dau vina pe scoala si se mai pretind si atotstiutori in domeniul educatiei. Sa-i dea pe profii aia la o parte si sa vina ei sa predea