G4Media.ro

România are cea mai ridicată rată a mortalității rutiere din Uniunea Europeană,…

Mortalitate rutieră UE, foto: Comisia Europeană

România are cea mai ridicată rată a mortalității rutiere din Uniunea Europeană, deși în 2020 a atins nivelul istoric cel mai scăzut

Drumurile din România au cea mai ridicată rată a deceselor în accidente din toată Uniunea Europeană: 85 de decese rutiere la un milion de locuitori în 2020, potrivit datelor publicate de Comisia Europeană.

Numărul deceselor a scăzut cu 12% în 2020, ajungând la cel mai scăzut nivel din istoria României. Din 2010, numărul deceselor a scăzut cu 31%, deși nu s-au înregistrat progrese între 2014 și 2019.

Evoluția numărului de decese rutiere la un milion de locuitori pe țări, 2010-2020 (sursa foto: Comisia Europeană)

Țara cu cea mai redusă rată a mortalității rutiere din UE este Suedia, cu 18 decese la un milion de locuitori, de 4,7 ori mai mică decât în România.

În coada clasamentului mortalității rutiere în UE deasupra României se află Letonia, cu 74 de decese la un milion de populație și Bulgaria, cu o rată de 67 la un milion.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

12 comentarii

  1. Călătoria cu trenul este cea mai sigură în România
    Accidente feroviare foarte grave cu morți au loc odată la minim 10 ani.
    Viteza nu este mare, uneori sunt intarzieri, dar ajungi cu bine la destinație.
    Pe drumuri sunt multe accidente! Mulți șoferi nu respectă regulile, nu sunt camere de supraveghere video.

    • Calatoria cu trenul pe timp de vara are sanse mari sa te lase in camp, ca arde locomotiva.
      Cand trebuie sa traversezi tara si faci o zi intreaga, ca nu sunt autostrazi, ajungi sa faci prostii.
      Cand politistii nu fac preventie, doar stau la iesirea din localitate sa dea amenzi, sunt accidente. Cand in localitate merge tirul cu 100km/h si se urca pe tine daca incerci sa stai mai incet, sunt accidente. Sa mai spun? Nu are rost, vorbim aceleasi discutii de zeci de ani…
      Plecam din tara si problema se rezolva de la sine.

  2. Tendinta conteaza, iar tendinta e buna.

    • Tendinta e buna ca oamenii sunt, ca medie, mai grasi, mai lenti, mai indolenti, mai batrani si conduc mai incet. Dar de aia apar accidente cu multi morti – 5-7. Cand se intampla se intampla urat.
      In vara asta, mai mult ca oricand, mi s-a taiat calea fara nicio jena, desi ma vedeau clar ca vin. Cred ca nesimtirea are tendinta de urcare si va inversa tendinta data de lenevire.

    • @saracutii de ei, ai spus cumva ca din cauză că oamenii conduc mai încet se întâmplă și accidente cu mai mulți morți? Sa îl întrebam pe huidu sau pe Iorgulescu, vrei? Ba băiatule, tu faci umbra pământului degeaba! Fizica nu a fost punctul tău forte când ai fost elev este? A, stai un pic, ca tu nu ai mai fost pe la școală, pentru ca te-ai dus direct pe „anglea” ca toți smecherii!

  3. Platim rutiera sa ne spuna ca de vina e lipsa autostrazilor… Ei au nevoie de salarii si pensii la 48 de ani ca sa ne spuna ca nu pot face nimic…

  4. la asta au contribuit din plin acele birouri permise auto care vindeau carnete de conducere lasind o gramada de bombardieri liberi pe sosele , medici care faceau testul psihiatric plicului cu bani eliberind pe sosele o gramada de smuciti si nu in ultimul rind din cauza numaruli exagerat de mare de autostrazi

  5. Suedia are limita 110 pe autostrada.
    Si toate DN-urile au separator de benzi.

    • Bine, ma. Cat iti ia sa traversezi Suedia de la est la vest in partea de sud a tarii?

    • La noi pe autostrada circula bombardierii cum vrea mușchii lor. Înainte sau înapoi pe același sens de mers. Doar n-a sta în coloana cu toți regulamentarii, căci atunci cum să-și mai impresioneze capra!?

  6. Suntem cei mai buni!
    Mulţumim pensii speciale!

    Campioniiiiii!!!!
    Campioniiiiii!!!!
    Oleeee!!!
    Oleeeee!!!
    Oleeeeee!!!!!

  7. Nu este politie pe sosele, deci se trece pe rosu, se depaseste pe linie continua, se merge pe DN si DJ cu viteze de autostrada si pe autostrada cu viteze de decolat avioane, nu se poarta centura, nu se cunosc si nu se respecta semnele de circulatie, nu se da prioritate la trenuri, ce sa mai zicem de pietoni sau biciclisti aflati pe pista de biciclete, se parcheaza in curbe, zebra, banda 1, etc, etc, pentru ca nu este politie pe strazi. Ministrul de interne exista degeaba, pentru tras sfori politice nu pentru rezolvat probleme.