G4Media.ro

ANALIZĂ Cum au „îngropat” politicienii Codul Rutier. Accidentele rutiere ne costă 3…

ANALIZĂ Cum au „îngropat” politicienii Codul Rutier. Accidentele rutiere ne costă 3 miliarde de euro pe an

Şase persoane şi-au pierdut viaţa vineri dimineaţă în trei accidente grave, ziua de vineri fiind cea mai „neagră” a unei săptămâni care a început cu tamponările în lanţ de pe Autostrada Soarelui, cel mai mare accident în lanţ din România, ca prin minune, fără pierderi de vieţi, spre deosebire de accidentul din toamna anului 2016, atunci când au fost patru oameni decedaţi şi 50 de răniţi într-un carambol la Lehliu.

Exprimările tehnice şi seci ale Poliţiei Rutiere – precum neadaptarea vitezei la condiţiile de drum, neatenţia şoferilor etc. – ascund cauze mult mai adânci, care se regăsesc în educaţia rutieră insuficientă, pregătirea necorespunzătoare în şcolile de şoferi sau teribilismul unor conducători auto pe fondul unui Cod Rutier prea flexibil şi îngăduitor în cazul abaterilor grave care, de multe ori sunt pedepsite cu amenzi simbolice. Dar cum s-a ajuns ca Legislaţia Rutieră să fie atât de îngăduitoare cu cei care pun şi viaţa altor participanţi la trafic în pericol, în loc să ne temem de amenzi şi „poliţie”, aşa cum se întâmplă, de cele mai multe ori, când ieşim din ţară?

În primul rând autorităţile Statului (Guvern, Parlament, MAI) aproape că nu fac nimic pentru a îmbunătăţi situaţia. Astfel, ultima modificare a OUG 195/2002 (privind circulația pe drumurile publice) a fost în 2019, când s-a interzis atingerea telefonului mobil în timp ce maşina se află în deplasare, dar foarte mulţi şoferi „stau pe telefon” în timp ce conduc. Totodată, Guvernul, la fiecare început de an plafonează Punctul- Amendă (a rămas 145 de lei, nemodificat din 2017). În plus, „priorităţile” de la Ministerul Afacerilor Interne sunt viteza bicicliştilor şi pietonii care folosesc mobilul când traversează. Despre aceste propuneri Economedia a scris aici.

Citește integral pe economedia.ro

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

21 comentarii

  1. Romanii nu sunt un popor de oameni buni, e in principal o adunatura de aroganti care vor sa epateze si nu respecta absolut nicio regula. Asta omoara tara, fiindca acesti oameni fie nu voteaza, fie voteaza masiv PSD si PNL.

    • Niste modificari de bun simt:

      – daca esti prins cu amenzi neachitate risti sa ti se ridice numerele de inmatriculare

      – daca masina nu e pe numele soferului e nevoie de RCA si CASCO special.

      E un santaj aici: pe politicieni nu-i duce capul si nu au timp sa ceara modificari iar expertii sunt complet nemotivati

    • @cloudfare, niste modificări de bun simt ar fi anularea permisului si interdicția obținerii altuia nou dupa cel putin 5 ani in funcție de gravitate. In general pedepse foarte drastice pentru fapte care pot duce la accidente mortale. Montarea de camere video radar pe toate porțiunile unde rata de producere a accidentelelor este foarte mare, obligativitatea parcurgerii unor cursuri de conducere preventivă pentru toți șoferii care primesc sancțiuni. ITP sa se faca pe bune. Mult prea multe “cazane” pe drumurile publice. Nu poti sa-ți întreții masina sa corespundă tehnic, nu conduci, nu ai masina.
      Si ca sa închei, Romania este o tara de cretini, nu creștini, unde nu exista empatie, nu exista bun simt, nu exista grija fata de celălalt, unde statul nu isi protejează cetățenii, unde statul nu exista. Nimeni, dar absolut nimeni nu dorește o schimbare in bine…

    • Am uitat sa spun ca liderii, politici si din administrație sunt o rusine. Oameni foarte slabi, atât profesional cat si moral. Dar cum am spus, poporul cretin ii merita cu vârf si îndesat.
      PS Bai nea Ficus, uite un proiect pentru tine, fa ceva sa nu mai moara atâția oameni pe drumuri in tara asta…

  2. Politia de circulatie, inexistenta si corupta este de vina. Cine aplica legile ?

    • Nu e vorba despre cine aplica legile (pt. ca e evident) ci mai degraba cum este impusa respectarea lor.
      Preventia e unul dintre obiectivele principale ale institutiilor statului nu doar a Politiei Romaneci si a RAR.
      Nu e vorba doar de codul rutier aici ci si de obtinerea usoara a permiselor si de „o masina pentru fiecare” autorizata ITP de catre serviceurile aflate in franciza RAR.
      Tariceanu in calitate de reprezentant al importatorilor auto a avut grija sa zapaceasca legea si operatorii economici care desfăşoară activităţi tip Service Auto, sunt autorizaţi de către R.A.R. în conformitate cu Legea 51/2013 care modifică şi completează OG 82/2000….

      De fapt nimanui nu-i pasa…
      Lasa ca merge si asa…
      (Tocmai a mai fost un accident grav cu un microbuz pe E85)

    • Sancțiuni mai aspre și aplicarea lor, fără avertismente și cu cât mai multe camere video în punctele de trafic cu probleme, mai ales în marile orașe. La noi nu se vrea a se lua măsuri împotriva celor impertinenți din trafic. Plus investiții în infrastructura rutieră și feroviară. Astea sunt soluțiile care vor duce la scăderea numărului de victime ale accidentelor din trafic.
      Dar cum să faci asemenea modificări, când funcționarii/politrucii sunt pusi doar pe căpătuială? (a se vedea cazul corupților de la agenția vieții ARSVOM – Agentia Romana de Salvare a Vietii Omenesti pe Mare.

    • Călătoria cu trenul este sigură, chiar dacă uneori are intarziere. Ajung sănătos!
      Accidente feroviare foarte grave, cu decese, au loc odată la minim 10 ani.
      Viteza nu este mare, uneori sunt intarzieri, dar ajungi cu bine la destinație.
      Pe drumuri nu sunt destule camere de supraveghere si controale.

    • Nu. Poliția rutieră este printre cele mai puțin corupte instituții ale statului român. Legislația permisivă și judecătorii corupți strică toată munca de cercetare a poliției. Vedeți hotărârile judecătorești din procese cu accidente ruriere. Majoritatea celor care ucid pe șosele în țară primesc condamnări cu suspendare, precum și marii corupți ( vezi mai ieri clanul hrebencicilor ). Iar despre legislația rutieră comparați cu ce e în Grecia. Aici a avea permis auto este o responsabilitate.

  3. Cel mai grav e ca MAI e felicitat in fiecare an de catre ministru ca „tine” decesele din cauza accidentelor la 2000 pe an.

    Cifra asta care ascunde mult mai multi oameni cu infirmitati pe viata e motiv de rusine in Uniune, unde stam cel mai rau in clasament, dar motiv de „fala” acasa… Nu exista nicio propunere noua de scadere a acestei cifre, iar rutiera e vesnic prin birouri. Asa se toaca banii, pe vietile romanilor.

  4. Dar de ce nu spuneti nimic despre preventia care trebuie facuta de politia rutiera. Au salarii foarte bune pt. cat isi permite Romania, ies la pensie la 48 de ani (drept castigat prin influenta politica si total nedrept). De ce nu sunt pe strazi sa dirijeze circulatia sau pur si simplu sa isi faca simtita prezenta in trafic si sa previna astfel accidente? Rolul lor este doar acela sa dea amenzi cand ii scoate politicul in strada ca nu au bani la buget?

  5. Cred că recordul de morți într-o zi va fi dobarat astăzi!
    Ro este țara unde legea este opțională!

    • Si programale neoficiale:
      – carnet conducere pentru toata lumea cu 8 clase
      – dizăl merțedes, audy si bemve vechi de 20 de ani da cu mulți cai putere in vina pentru oricine cu 1000 de lei

  6. Io astept fraza aia retardata: „a fost intocmit dosar penal”

  7. Tara in care nu se face nimic.

    • Doar politică la greu!

  8. Ii doare n paula pe mulitieni despre traficul rutier.

    Ce vreti de la ei cat timp „safi: sunt pusi politic si sunt fara educati3 si pregatire? Spaga/incompetenta rulez. Ro este un stat esuat!

  9. Politicienii, fiind cei mai mari infractori, e normal sa traga legile spre folosul lor.

  10. justitia statului de drepti este extrem de permisiva cu infractiunile la codul rutier, pe modelul si noi putem fi in locul lor oricand, asadar totul cu supendare sau amenda. beat la volan, masina cu numere false, expirate, fara rca? nu-i nimic, o mangaiere pe crestet din partea statului de drepti. incalcarea regulilor de circulatie soldate cu o moarte, doua? nu-i nimic, 3 ceasuri rele, se poate intampla oricui, vezi-ti de viata, e pacat sa vezi puscaria, mortii cu mortii, viii cu viii. ai condus fara carnet?! bravo, sigur nu ai vrut! primul filtru e insa organul de cercetare penala care e si mai permisiv ca judecatorii, totul facut in bataie de joc…iar in provincie spaga este inca sfanta!

  11. Acesti politicieni sunt niste IRESPONSABILI. Ar trebui trasi la raspundere pentru instigare la omor. A relaxa conditiile legale ale circulatiei pe drumurile publice in contextul unor soferi care sunt lipsiti de educatie si de bun simt, inseamna a avea o participatie la crima sau, cel putin, la abuz in serviciu. Ce poti altceva sa crezi? Cum sa nu te revolti? Sa puna camere de viteza in fiecare localitate si altele pe drum, ascunse vederii, si sa-i rupa la buzunar pe toti vitezomanii pana cand se vor lecui sa mai apese pedala. Sa mareasca valabilitatea punctelor de la 6 luni la 3 ani etc.
    Daca tii cu adevarat la viata si la interesul national, atunci sunt solutii.

  12. În urma cu ceva timp,după un alt record negru
    de accidente,întrebat fiind de reporteri ce părere are,d-l prim ministru Mâțu,a dat cel mai cretinule răspuns posibil !
    „De vina este infrastructura !”Cu aceeași siguranță ca atunci când pronosticat vaccinarea
    unui procent uriaș pana în luna mai !
    Nu mai amintesc de alte perle legate de cum
    de prost merg lucrurile în tara !
    As dori sa-l întrebe d- ministru Bode,câți oameni lucrează teoretic în structurile ministerului de interne pentru circulație?
    Dar sa nu se” grăbească incet” !
    Am permis de mai binele 45 ani,dar ceea ce
    vad pe drumurile publice astăzi este înfiorător!
    Știe d-l Bode,cam care sunt costurile pe care
    le suporta tara,familiile,bugetul sănătății,asiguratorii,etc,după inconștiență
    de pe drumurile publice ?

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.