
Reuters Institute: G4Media și Recorder au intrat în topul brandurilor media online și marchează o nouă eră pentru redacțiile din România, oferind o rază de speranță pentru sustenabilitatea jurnalismului de calitate
Cel mai nou raport Reuters Institute notează intrarea G4Media și Recorder în topul brandurilor media online și arată că cele două titluri independente au un model de afaceri diferit de al presei mainstream. ”Apariția lor în lista noastră de top a brandurilor online marchează o nouă eră pentru redacțiile din România, oferind o rază de speranță pentru sustenabilitatea jurnalismului de calitate”, arată cercetarea globală intitulată Digital News Report 2025.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
Ce scrie raportul Reuters Institute dedicat pieței media din România despre cele două publicații independente:
”Două noi branduri online, Recorder și G4Media, au un model de afaceri diferit. Recorder este cunoscut pentru jurnalismul video de investigație și explicativ. Podcastul său, lansat în 2023, a devenit anul trecut o sursă preferată de sinteze zilnice de știri pentru ascultătorii de podcasturi. G4Media a apărut inițial ca un site de investigații și știri dure, axat pe politică, justiție și corupție, extinzându-și ulterior aria de acoperire. Atât Recorder, cât și G4Media se bazează pe donații, granturi și publicitate. Apariția lor în lista noastră de top a brandurilor online marchează o nouă eră pentru redacțiile din România, oferind o rază de speranță pentru sustenabilitatea jurnalismului de calitate”.
G4Media a fost lansată în martie 2018 de jurnaliștii Dan Tăpălagă și Cristian Pantazi, cu focus pe investigații, informații exclusive și analize. G4Media a lansat în ultimii ani patru noi titluri de nișă: Economedia, G4Food, TechRider și Pets&Cats.
Cercetarea Digital News Report 2025 arată că Pro TV și Antena 1 sunt mărcile de top pe piața media din România.
”Cu un mix de jurnalism de investigație, informație politică prezentată echilibrat, fapt divers, emisiuni populare și filmele de acțiune, ProTV rămâne brandul de top online și offline, pentru publicul digital din România. Printre mărcile de top se numără Antena 1, Realitatea TV, România TV, HotNews și Adevărul, deținute de proprietari români, ProTV și Europa FM, deținute de proprietari cehi, și Libertatea, deținută de proprietari elvețieni, alături de posturile de televiziune și de radio de serviciu public. Se adaugă Digi 24 și Kanal D, care aparțin unor societăți cotate la bursă din România și, respectiv, Turcia”, scrie raportul.
Digital News Report remarcă faptul că, în România, piața de media a avut venituri care au depășit pragul de 1 miliard de euro, ca urmare a evenimentelor sportive (UEFA și Jocurile olimpice de vară) și a alegerilor de la toate cele patru niveluri (locale, parlamentare, europene și prezidențiale). Piața publicitară a fost estimată de Initiative Media la 778 milioane de euro – un nivel record. Alte 180 de milioane de euro au provenit de la bugetul de stat, pentru televiziunea publică, radioul public și Agenția Națională de Presă. Partide politice și candidații au folosit cel puțin alte 150 de milioane de euro din fonduri publice pentru campanii de comunicare, conform Expert Forum și Snoop.
Marți, 17 iunie, echipa Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, Universitatea din București (FJSC, UB), coordonată de prof. univ. dr. Raluca Radu, a lansat rezultatele celei de-a 14-a ediții internaționale a Reuters Institute Digital News Report 2025 (#DNR25). Această ediție cuprinde rezultatele unei cercetări academice a consumului de informație și opinie a audiențelor digitale din 48 de piețe de media, inclusiv România, acoperind jumătate din populația globului. Echipa Universității din București este, pentru al 9-lea an consecutiv, partenerul Institutului Reuters pentru Studierea Jurnalismului de la Universitatea din Oxford, în cel mai mare studiu din lume, multianual, despre consumul de informație și opinie al audiențelor digitale, atât pentru media tradiționale, cât și pentru online.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
© 2025 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.