G4Media.ro

Renault accelerează trecerea spre vehiculele electrice și vrea să devanseze obiectivul inițial,…

Sursa: Pexels.com

Renault accelerează trecerea spre vehiculele electrice și vrea să devanseze obiectivul inițial, anul 2030. În paralel, Dacia rămâne exclusiv cu motoare termice

Producătorul auto francez Renault va controla 80% din lanţul său valoric de vehicule electrice mult înainte de obiectivul său – anul 2030 – deoarece dezvoltă parteneriate în domeniul bateriilor, a motoarelor electrice şi a electronicii de putere, a afirmat joi directorul general Luca de Meo, citat de Agerpres.

În paralel însă, Dacia, brandul low-cost al Renault, va continua cu motoarele termice atât timp cât se poate şi să-i ajute pe şoferii reticenţi la trecerea la motoare electrice. Anunțul a fost făcut de afirmat directorul general al companiei, Denis Le Vot, care a spus că Dacia vrea să amâne trecerea la mașini exclusiv electrice până în 2035, când vor fi interzise motoarele pe combustibili fosili în Europa.

Costurile cu cercetarea şi dezvoltarea sunt prea ridicate pentru a acţiona individual, a explicat şeful Renault, făcând o paralelă cu modelul de afaceri al Apple, pe care l-a descris ca depinzând de o varietate de parteneriate când compania s-a lansat pe piaţa smartphone-urilor. „Reţetele noastre vechi nu mai sunt suficiente. Investiţiile masive necesare pentru electrificare nu sunt sustenabile. Vrem să co-investim, să co-dezvoltăm, să co-creăm”, a afirmat Luca de Meo la Stuttgart, Germania.

La începutul lunii mai, Renault a anunţat că ia în considerare opţiunea creării a două entităţi separate, una dedicată dezvoltării, producţiei şi vânzării de vehicule electrice, cu sediul în Franţa, şi cealaltă dedicată dezvoltării şi producţiei de motoare şi cutii de viteze termice şi hibride de nouă generaţie E-TECH, care va include operaţiunile din România, Spania, Portugalia, Turcia şi America Latină. Planurile ar urma să fie prezentate în această toamnă.

În urmă cu trei ani, Renault controla doar 10% din lanţul valoric de vehicule electrice, iar acum cifra se ridică la 30% şi va atinge 80% mult înainte de finalul deceniului. Renault forjează parteneriate „în tot lanţul valoric de vehicule electrice”, a declarat şeful producătorului auto francez.

Partenerii de alianţă Nissan şi Mitsubishi nu au precizat încă dacă se vor implica în viitoarea divizie de vehicule electrice a Renault, potrivit Agerpres.

Citește și...

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

15 comentarii

  1. Sfarsitul Dacia se cam apropie. Imi mai aduc aminte cum ziceau unii acum cativa ani ca masinile electrice o sa fie la fel de ieftine sau chiar mai ieftine ca masinile pe benzina si motorina!!!!! Cum e situatia azi? Dai de 3 ori mai multi bani pe o masina electrica care nu are nici jumatate din puterea unei masini pe benzina si motorina si care are o autonomie de vreo 200 de km. Frumos. Totusi, cica masinile electrice o sa se tot ieftineasca in 5, 10, 20, 100 de ani. La fel si bateriile. Sunt sigur de asta!!!!!

    • Acri strugurii

    • Matematica e simpla la nivel de clasa 9a: electricele nu se justifica, ești mai ieftin pe benzina sau motorina. Zicea cineva ca îți pui panouri și încerci o mașină electrica, îmi vine sa rad. Știe cineva de aici oare cât costa o instalație de panouri capabila sa încarce o electrica gen tesla? Cu banii aia plătești benzina vreo 30 de ani. Deci cum e defapt?

    • Cine să aducă investitori majori in tară, „patriotii” ca bolșevicii USL ? Sau HAUR ?😂
      D’aia zic 😂😂😂

  2. Unde mai pui ca pierzi o groaza de timp sa o incarci

  3. Ramanem pe Dacia bay electricilor, ca daca curent nu e, nimik nu e. Sa va bagatzi cazanele alea pe bacterii undeva. Si sa va luatzi o tesla, stiti voi pt ce. Stiu, sunt sarac, nu mi permit un fer pe baterie.

    • Cand dai pe benzina lunar 1500ron, arunci niste panouri si scutesti si incalzire in casa si incarci si masina. Va perpelesc astia la revizii la tractoare dar nu sunteti in stare sa faceti un calcul cat va costa masina in 10 ani de folosinta.
      Nu meritati electrice ca nu va duce capul!

    • 0I0 – ia-le tu pe toate. Pentru Dacia e excelent ca ramane cu termicele, va fi singura marca care va supravietui din tot grupul. Renault va lua o mare mooye.

    • Oo, sa vezi cat te costa pe tine sa schimbi bateriile dupa 5 ani si cat platesti pt alea vechi ca sa dezintoxifiezi mediul, ca nu s chiar eco!!!!

    • Bateriile se recileaza 95%, au deja materialele in concentratie. Este mai ieftin sa reciclezi o baterie uzata. Materialele din baterie nu se consuma ca un combustil.
      Bateriile au 2000 de cicli si daca le incarci zilnic te tin mai mult de 5 ani.
      Avand in vedere ca nu faci 500km zilnic….
      Dupa capul vostru e mai ecologic sa ardeti 1 litru de combustibil sa produceti 14kg de CO2.

    • Hahaha, le ‘reciceaza” gălbejiți de numa’ la sute de metri în pământ. „Salvatorii” s-au reprofilat, mai nou se calca in picioare care mai de care sa „ocrotească” planeta, beehăind armageddonice. După ce au „salvat” bătrânii, s-au băgat tare pe climatice.

  4. Mie, imi este infurietor ca Renault o trateaza pe Dacia ca pe o carpa veche si murdara. In loc se se preocupe cu dezvoltarea Daciei ca marca de masini EV cele mai ieftine si in loc sa investeasca in fabrici EV in tara noastra, ei declara „vom amana sa facem schimbari la Dacia pana ne interzice legea”. Si prostii de romani aplauda, „Bravo, n-avem nevoie de masini electrice, ca suntem prea saraci oricum!”. Saraci sa ramaneti, la cap si la buzunar.

  5. Mie, imi este infurietor ca Renault o trateaza pe Dacia ca pe o carpa veche si murdara. In loc se se preocupe cu dezvoltarea Daciei ca marca de masini EV cele mai ieftine si in loc sa investeasca in fabrici EV in tara noastra, ei declara „vom amana sa facem schimbari la Dacia pana ne interzice legea”. Si pr*stii de romani aplauda, „Bravo, n-avem nevoie de masini electrice, ca suntem prea saraci oricum!”. Saraci sa ramaneti, la cap si la buzunar.

    • alex+jacob=Love
      Te ai dat de gol. Vei fi surprins dar exista si oameni bogati care si permit cazane electrice, dar totusi nu si cumpara. De ce trebe toti sa se alinieze? Sa produci energie tot poluezi, sa reciclezi baterii tot poluezi etc asa ca fiecare cu aia a masii.

  6. Masina electrica, teapa secolului XXI. Daca asa va fi, sunt sigur ca Dacia va ajunge sa vanda de trei ori mai mult decat mama Renault. Deja se anunta ca mult trambitata gratuitate la incarcarea in mall s-a terminat. Multe statii au fost inchise. La cele cu bani 2-3 lei/Kw. O masina electrica incarcata acasa ia cam 300kw/luna, mult peste plafonul stabilit. Hai sa traiti !