G4Media.ro

Pictorița sud-coreeană care și-a transformat trupul în pânză: Coreenii m-au apreciat după…

Sursa: Facebook

Pictorița sud-coreeană care și-a transformat trupul în pânză: Coreenii m-au apreciat după ce am cucerit SUA și Europa

Când Dain Yoon a început să picteze pe propria piele pentru a crea autoportrete suprarealiste, oamenii din Coreea de Sud au privit-o ca pe un „dokkaebi”, un fel de spiriduș coreean, a spus ea. O fotografie virală în care apărea chipul ei în miniatură pictat pe unghii și împodobit cu propriul păr negru care curgea, a fost între timp descrisă de oamenii de pe internet ca fiind o „manichiură păroasă”. „M-am gândit ‘asta e drăguț’ când am făcut-o”, a spus ea într-un reportaj pentru CNN. „Dar cred că mulți oameni au crezut că este înfricoșătoare”.

Cu părul roz aprins și o cămașă cu un model cu o imprimare suprarealistă de părți de corpuri fără trup, Yoon ar fi putut întoarce capetele în Seulul ei natal, dar în New York, nimeni nu bate din ochi – iar ei îi place asta. Tânăra în vârstă de 30 de ani a declarat că imaginile sale au avut cel mai mare ecou în Europa și în SUA. Abia după ce a fost remarcată peste hotare, după ce lucrările ei au devenit virale în 2016, oamenii au început să acorde atenție acasă, a adăugat ea. „Ceea ce apreciază ei a fost că am primit atenția presei americane”, a spus Yoon. „Nu doar eu, ci și mulți artiști sau cântăreți coreeni. Dacă primesc atenție din străinătate, atunci coreenii apreciază asta”.

Iluziile optice fotorealiste și halucinante ale lui Yoon au adus-o pe orbita unor muzicieni precum Halsey și James Blake, cu care a colaborat, și i-au adus chiar și o apariție în emisiunea „The Ellen DeGeneres Show”. De atunci, a lucrat la reclame pentru companii precum Estée Lauder, BMW, Apple și Adidas și a onorat paginile revistelor Vogue și Harper’s Bazaar cu un stil de pictură corporală care îi lasă pe oameni să se întrebe unde se termină ea și unde începe fundalul – și dacă a fost implicat vreun Photoshop.

Yoon spune că nu își manipulează niciodată imaginile în post-producție. Este doar ea, o oglindă, un aparat de fotografiat și vopsea corporală, timp de trei până la 12 ore pentru fiecare ședință foto. Acest proces îndelungat este unul dintre motivele pentru care a încetat să mai folosească modele pentru lucrările sale – nu a vrut să ocupe atât de mult din timpul altei persoane.

Distorsiuni captivante

Lui Yoon i s-a spus că lucrările sale sunt amețitoare și uneori tulburătoare – gândiți-vă la trăsături faciale distorsionate și realiniate ca un Mr. Potato Head, la o lumânare semi-molită sculptată după chipul ei, acoperită cu ochi care nu clipesc sau la un chip care pare a fi țesut și care se desprinde în picături ca o geantă de mână dezasamblată. Niciodată nu a fost scopul ei de a deranja spectatorii (artista a spus că nici nu-i plac cu adevărat lucrările întunecate, preferând să injecteze umor), dar, având în vedere că fața ei este adesea pânza pentru arta sa, oamenii îi prescriu uneori mai multe semnificații decât intenționează ea, a adăugat ea.

De cele mai multe ori, Yoon caută să fie jucăușă și să își exprime lumea interioară. Ea a început să picteze autoportrete ca instantanee emoționale a ceea ce simte. La începutul acestui an, s-a simțit foarte ascuțită și sensibilă, ceea ce se reflectă într-o lucrare în stil cubist în care chipul ei este distorsionat de o prismă de triunghiuri prin care un ochi oferă o privire clară și pătrunzătoare. Într-o altă piesă, „Let it flow”, ondulațiile și vârtejurile pensulației îmbrățișează curbele feței și ale gâtului lui Yoon, în timp ce în „Miss Univers”, chipul ei – în afară de buzele roșii strălucitoare și părul roz – este complet ascuns de degete apucătoare.

„Este oarecum contradictorie, sarcastică”, a spus ea, reflectând asupra ultimei piese. „Pentru că, pentru mine, asta este frumos”.

În piesa sa „What I’m made of”, fața lui Yoon este în întregime pictată de emoji, o tapiserie de fețe zâmbitoare, beculețe, inimioare și alte expresii ale identității sale. I-au estompat trăsăturile pentru a o lăsa doar vag recunoscută, dar, în loc să ascundă cine este, Yoon a spus că emoticoanele surprind modul în care se simțea și comunica în anul în care s-a mutat în SUA.

„Mi-am dat seama că, de când m-am mutat în America, folosesc atât de multe emojis pentru că îmi este mai ușor decât să vorbesc în engleză. Este ca și cum ha-ha emoji, emoji, emoji, emoji”, a spus ea mimând mesaje text. „În trecut încercam să explic în cuvinte și propoziții, dar acum doar un mic emoji arată totul.”

Această explorare a faptului de a fi un străin într-o lume nouă și ciudată face parte dintr-o nouă direcție creativă, care o îndepărtează de prelucrarea sentimentelor dificile pe care le-a avut ca tânără în Coreea de Sud. „Am devenit o persoană mai stabilă, mai puternică”, a spus Yoon despre mutarea ei la New York.

„Există ca un fel de jurnal secret în care scriu întotdeauna când mă simt foarte tristă sau nu mă simt bine”, a spus Yoon. „Obișnuiam să scriu o dată pe săptămână, iar acum ultima dată când am scris a fost acum două luni (în urmă).”

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează