G4Media.ro

Péter Szijjártó: Avem o veste bună, până în 2024 se va construi…

Sursa Foto; Facebook / Péter Szijjártó

Péter Szijjártó: Avem o veste bună, până în 2024 se va construi autostrada care leagă Mátészalka de Satu Mare / În acest an se împlinesc 100 de ani de la relațiile maghiaro-române. Ar fi timpul să deschidem un nou capitol

Ministrul de Externe al Ungariei, Péter Szijjártó, a anunțat, joi, pe Facebook, după un prim set de întâlniri la nivel guvernamental, că până în 2024 se va construi autostrada care leagă Mátészalka de Satu Mare și va fi transformată în două linii calea ferată Budapesta – Békéscsaba-Lőkösháza, care va face posibilă deplasarea mai rapidă între aceste puncte.

Péter Szijjártó a postat după întâlnirile cu ministrul de externe, Bogdan Aurescu, ministrul transporturilor, Cătălin Drulă și ministrul economiei, Claudiu Năsui, scurte comentarii pe Facebook, pe care le redăm mai jos.

După întâlnirea cu ministrul de externe, Bogdan Aurescu

În acest an se împlinesc 100 de ani de la relațiile maghiaro-române. Ar fi timpul să deschidem un nou capitol, să ne străduim să avem succese comune și pe baza unui respect reciproc.

Noi oferim respect dar și așteptăm respect. Ziua lungă din București am început-o cu colegul meu, ministrul de externe Bogdan Lucian Aurescu.

După întâlnirea cu ministrul economiei, Claudiu Năsui

România este unul dintre cei mai importanți parteneri economici ai noștri. Am lucrat deja cu foarte mulți miniștri români ai economiei, dar cu noul coleg Claudiu Iulius Gavril Năsui am găsit în câteva momente aceeași voce, în concluzie sunt încrezător.

După întâlnirea cu ministrul transporturilor, Cătălin Drulă

”Pentru noi, noul coleg conduce probabil cel mai importan minister român, întrucât pentru succesul comun al celor două state, este esențial să construim drumuri și căi ferate care ne unesc. Avem o veste bună: până în 2024 se va construi autostrada care leagă Mátészalka de Satu Mare și vom transforma în două linii calea ferată Budapesta – Békéscsaba-Lőkösháza, care va face posibilă deplasarea mai rapidă între aceste puncte.”

 

Ministerul de externe a anunțat, după întâlnirea dintre Bogdan Aurescu și Péter Szijjártó, că în timpul întâlnirii dintre cei doi miniștri a fost evocat interesul pentru realizarea conexiunii/drumului expres între Satu Mare – Oar (România) și Mátészalka – Csenger (Ungaria). A fost de asemenea abordat în cadrul discuțiilor proiectul căii ferate de mare viteză București-Budapesta.

”Cei doi miniștri au convenit, de asemenea, impulsionarea finalizării altor două proiecte aflate încă în discuție, astfel încât să fie posibilă semnarea, în cel mai scurt timp, a Protocolului celei de-a 8-a sesiuni a Comitetului de Specialitate Româno-Ungar de Colaborare în Problemele Minorităţilor Naţionale și finalizarea negocierilor referitoare la înființarea a două puncte de trecere a frontierei la Variaşu Mic – Dombegyhaza și Grăniceri – Elek.

În ceea ce privește „Programul de Dezvoltare Economică a Ardealului”, ministrul Bogdan Aurescu a reamintit angajamentul comun, din mai 2020, pentru negocierea unui acord internațional care să stabilească parametrii în baza cărora acest program finanțat de la bugetul statului ungar și alte programe similare să poată fi implementate pe teritoriul României.

În cadrul discuțiilor, partea română a făcut referire și la așteptările legate de implicarea autorităților ungare în asigurarea drepturilor identitare ale persoanelor aparținând minorității române din Ungaria, fiind abordată în discuții inclusiv necesitatea unui învățământ de calitate în limba română, printr-o finanțare corespunzătoare, astfel încât să fie păstrată și promovată identitatea etnică, culturală, lingvistică, religioasă a persoanelor aparținând minorității române”, se arată în comunicatul MAE.

Context

Ministrul de Externe al Ungariei, Péter Szijjártó, se află, joi, în vizită la București.

Ministrul maghiar de Externe se va întâlni și cu vicepremierul Kelemen Hunor, potrivit informațiilor G4Media.ro.

La ultima vizită la București, ministrul Aurescu a cerut stoparea programului economic derulat de guvernul de la Budapesta în Transilvania până la un acord formal al României. Programul economic al guvernului Viktor Orban a continuat însă, în ciuda cererilor Bucureștiului.

În plus, Szijjártó a anunțat public la începutul acestei luni că obiectivul său este ca serviciile de informaţii civile maghiare să fie cele mai puternice din Europa Centrală. Serviciul maghiar de informații externe este în subordinea lui Peter Szijjártó.

Reamintim că vicepremierul Kelemen Hunor a făcut în 19 decembrie 2020 o vizită la Budapesta, în pline negocieri pentru crearea noului guvern de coaliție din care face parte și UDMR.

Foto: Péter Szijjártó / Facebook

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

18 comentarii

  1. Un „nou” capitol se deschide cu „scuze” din partea Ungariei pentru 100 de ani de anti-românism, șovinism, crime de război, rasism, anti-ortodoxism, maghiarizarea forțată a românilor, furt de averi (Gojdu, etc), imixtiunea serviciilor lor în România, finanțarea grupărilor ungurești radicalizate (1 decembrie, Targu Secuiesc, 2015) și a campaniei de denigrare a României și a românilor în Europa și străinătate.

    Și după trebuie discutat holocaustul suferit de români timp de 1000 de ani din partea ungurilor, să fie impuse plata despăgubirilor de război cum plătește Germania.

    • Atunci stati in noroi acolo jos dupa carpatii.
      Noi vrem occident , autostrazi = locuri de munca .

    • Interesant redactat Contextul de la sfarsitul materialului: un eveniment eminamente pozitiv se termina intr-o nota negativa, manipulatorie, „motiv serios” pentru obisnuitele postari cu iz xenofob-sovin.
      Presa damboviteana care este interesata doar in a genera si intretine tensiuni.
      Publicati?

    • Stim cum e cu autostrazile si locurile de munca create de ele. Si Centura Bucurestilor are sensurile separate prin bariera pe alaturi si lucratoare ca nevasta-ta pe ambele margini.

      Motivul pentru care importam mastile din China si carbunele din Indonezia e desigur autostrada Shanghai – Aiud si masteratele fara numar ale muncitorilor chinezi. Dar cred ca e o autostrada cu un singur sens, ca exporturile Romaniei catre China sunt minuscule. Cel mai mare deficit comercial al Romaniei e cu China. Sa se faca, domle, si sensul celalalt, Aiud – Shanghai! Sa se dea 100% la educatie!

    • Romanul este, a fost si va fi intodeanua doar o victima.

    • Kipchak….. Scuze ca o ai mica… Pățești :))))

  2. avem si noi o veste buna. Nu te mai credem. Stii cum ai facut anul trecut: aici ne-ai laudat, si cand te_ai intors acasa ne_ai denigrat la greu. Ti-ai pus in cap toata Europa, crezi ca nu stim. Ce vrei sa va rezolve Nasui, de il lauzi asa vartos?

  3. Ce frumos vorbeste nenea asta la Bucuresti. Respekt, nu gluma.
    Asteptam contra declaratiile de zilele viitoare de uz intern facute pentru ultraşii maghiari.

    Si ca veste buna, avand in vedere ministrii cu care s-a intalnit e probabil prima data cand se pot intelege in engleza fara translatori prezenti.

    Pe vremea guvernului Dancila ar fi fost inca un subiect de caterinca la adresa incompetentilor care reprezentau statul roman.

  4. Vrem nu vrem suntem vecini de gard deci ar cam trebui sa ne intelegem, chiar si in Engleza!

  5. Ce facem cu aia ”1000 de ani” in care romanii din Transilvania au fost discriminati, abuzati, exploatati si considerati cetateni de mana a 4-a ?!!!!!!
    Am auzit ca in SUA, Biden ar fi de acord cu reparatii pentru abuzurile impuse de albi negrilor.

    • Asta e cu dus-intors, asa ca mai bine las-o asa, bubura-te de ce ai acum.

    • In asuprire s-a întemeiat: prima școală românească, prima grădiniță românească, prima scriere în romana, adaptarea alfabetului latin, școală Ardeleană și as mai putea continua. Ești pur și simplu idiot

  6. Cred ca ar trebuie sa ne acordam mai multe sanse unii altora dupa 1000 de ani de convetuire conflictuala hai sa incepem sa avem si grija unii de interesele celorlalti! Cred ca am avea multe de invatat unii de la altii!

  7. Poate investesc ungurii în Educaţie, că românii dau praful de pe tobă.

    La hazna de ţară, mare viitor.

  8. Nici o vorba nu a suflat 3R2 despre faptul ca in ultimii 15 ani toate autostrăzile si drumurile expres din estul Ungariei au fost construite cu piatră si balast din vestul României, cumpărate la preț de nimic.
    🤦🤣🤣

    Era loc de măcar un „Mulțumim, fraierilor!!!”

    • Szijarto NU vorbeste despre autostrada Mateszalka – Satu Mare , ci despre un drum de legătură – probabil mai rapid – care va lega cele două orașe. Asta dintr-un motiv simplu : actualmente NU există nici o încercare timidă din partea noastră de a construit o porțiune de autostradă pe teritoriul României în aceesa zonă. În schimb, prelungirea autostrăzii M3 din Mateszalka până la granița română ( Csenger ) este în lucru și apropape de finalizare.

    • Afirmația aceasta este patent falsă ( ca să nu zic mincinoasă ) . Furnizorul cel mai mare de agregate de carieră și balastieră din Ungaria este în proprietatea tatălui lui Orban șiu nu are nevoie de import.