G4Media.ro

Pensiile speciale: magistraţii contra Bolojan. Cine are dreptate şi cu ce argumente

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

29 comentarii

  1. Propunerea lui Bolojan de modificare a legislației referitoare la pensiile magistraților este o inepție juridica de la un capăt la altul. Nu merita sa întru in amănunte. Este suficient un singur exemplu pentru a ne edifica asupra inteligentei autorului. Se propune o asa-zisa etapizare a creșterii vârstei de pensionare , prin creșterea cu patru ani a vârstei de pensionare la fiecare an calendaristic. Nici matematicianul Nicusor si nici inginerul Bolojan nu realizează ca de fapt, asta înseamnă creșterea vârstei de pensionare, instantaneu la 65 de ani. Oare cum o fi ajuns Bolojan inginer, dacă nu știe nici atâta matematica? Pot doar sa presupune. Orice tractorist își poate da seama ca pentru a fi vorba de etapizare, la fiecare an calendaristic, vârsta de pensionare ar trebui sa crească cu o durata mai mica de un an.

    • Poate trebuie să fii matematician sau inginer, ca să pricepi ceva atât de simplu? Sau să fii direct interesat, ca să te faci că nu pricepi

    • O lună la fiecare an e bine ? Sau o săptămână ar fi mai ok? Ne spui si nouă cum ar fi cel mai bine?

    • Daca textul proiectului de lege este scris ad litteram cum spune @Sarcastic, atunci domnia sa are in parte dreptate. Doar in parte, nu in totalitate, totusi.
      In acelasi timp, ironia „fina” la adresa premierului si presedintelui este gratuita. Orice tractorist isi poate da seama ca legea (asta, sau alta) NU e scrisa de un singur om, cu atat mai putin de presedinte sau de premier, care se presupune ca au cu totul alte atributii (si competente, in treacat fie spus) decat acelea de a scrie sau buchisi legi ca sa le corecteze.

    • Asa si trebuie, fara etapizare. Cancerul nu se vindeca prin chirurgie etapizata. Raul trebuie taiat imediat fie si cu pretul pensionarii anticipate a multor magistrati. Nimeni nu e de inlocuit. Saracii de ei, nu mai pot de stres. Exista si alte profesii mult mai stresante ca a lor si care sunt remunerate cu 5-6000 lei. O pensie contributiva le dauneaza?

  2. As putea sa va spun la amândoi. Dar ce rost ar avea, ca oricum sunteți de nivelul lui Bolovan. Și ei bine, nu sunt direct interesat, doar am făcut ceva școală la vremea mea.

  3. Nicușor ar trebui sa bage un referendum pe tema pensiilor speciale.

  4. Mai simpla și mai clară e comparația cu medicii. Responsabilitate? Ore de munca? Stres? Decizii? Au doctorii pensii speciale? Ies la pensie mai devreme? Ba mai mult, iar aici este halucinant: gărzile nu se calculează la vechime și la pensie!

    • Daca nu se calculează gărzile, se poate modifica legea. Și părinții mei au pensiilor calculate fara a li se lua în calcul sporurile pentru care au fost plătite taxele și impozitele aferente și au 40 de ani de activitate în câmpul muncii. Dar cum se face că un doctor este la ora 15.00 la o clinica privată? A fost zi scurta la stat?
      In rest, relativ pertinenta analiza. Dar salariul unui judecător nu este la nivel de manager de top. Că atare, cel mai ușor și convenabil pentru stat, ar fi eliminarea restricțiilor din câmpul muncii, dar și al incompatibilităților.

    • Da, au program de 6-7 ore, flexibil, care poate fi suprapus cu program la privat. Prin Ordin al ministrului sănătății. Pot lucra la privat. Mulți au salarii absolut comparabile ori mai mari decât ale magistraților. Gărzile și orele suplimentare sunt plătite, la magistrați nu. Gărzile constau uneori în prezența fizică la serviciu de 6 ore. Ori e altă activitate e permisă. Comiterea unei infracțiuni fără legătură cu serviciul, permite continuarea profesiei, la magistrați se pleacă instantaneu. Mici comparații.

  5. Înțeleg ca nu ai trecut de ciclul primar, de aceea am sa-ti dau un exemplu pentru capacitatea ta, ca să folosesc termenul tau: Dacă alergi după un iepure cu viteza de 1km/ h , iar iepurele aleargă cu 4 km./h, nu ai sa prinzi niciodata iepurele, decât dacă va cădea mort,…adică la 65 de ani, niciodata mai înainte. Acum ai priceput? Dacă nu, înseamnă că in afara de nefrecventarea scolii mai este si alta cauza. Mai grava.

    • Ca sa te deruteze si mai tare, cineva poate sa-ti demonstreze ca nici Ahile-cel-iute-de-picior nu va prinde in veci broasca testoasa cea lenta.
      Dar, cum ziceam, scoala ti s-a parut multa pentru ca ti-a fost greu…
      S-ar putea sa ai surpriza ca vorbesti cu unii care au chiar mai multa scoala, dar nu ai cum sa-ti da seama, din lipsa de „facultati”

  6. Dar inversule, nu te stresa ca n-ai înțeles. Dacă un inginer si un matematica n-au înțeles, nimeni n-o sa aibă de la tine pretenția sa înțelegi.

  7. Prin urmare trebuie să ne resemnăm și să ne pregătim ca întreaga societate să muncească serios pentru beneficiile „specialilor” din JUSTITIE. ce dreptate e asta în care pe „specialii” ăștia chiar dau dovadă de bunăvoință stabilindu-și cîștigurile la un nivel ca cel actual. Pot cere infinit mai mult fără nicio problemă pentru că ei stabilesc.

    • Si, la limita, acceptam sa iasa direct la pensie dupa angajare, pentru ca oricum, in scurta lor cariera nu au timp sa finalizeze prea multe dosare, celelalte se prescriu automat. Am fac ceva economii la consumabile, birotica, energie, etc

  8. Daca reforma pensiilor speciale nu trece asa zisul test de constitutionalitate (in realitate, doar vointa satrapilor din CCR 8/9 stapaniti politic), cred ca o modificare a Constitutitiei va avea un larg suport social. Dar sper sa nu fie nevoie sa ajungem sa scrie in Constitutie ca pensiile in Romania se acorda exclusiv in regim de contributivitate, fara deosebire de religie, sex, magraon sau natang, magistrat sau incuiat, special sau nespecial. Sper, dar, daca e nevoie, se va face.

  9. Propun domnului prim ministru o sugestie: dacă ” specialii” noștri nu doresc să renunțe la privilegii, și la varsta de pensionare, propun ca toți românii din câmpul muncii să fie pensionați la 42 de ani! Și medici, și poștași, și vânzători, curieri, ospătari….toți!!! Să vedem apoi, de unde mai primesc bani, specialii noștri dragi!!!

    • Primești fumigene și reacționezi ca atare. Vârsta de pensionare in magistratură este de la 54-55 la momentul actual, in creștere cu fiecare an. In 10 ani, etapizat, negociat cu Comisia Europeană, se ajunge la 65 ani.
      Vezi fumigena, pleci după fentă cu toporul, deși nu ai citi două cuvinte din lege. Chiar dacă ți-o explică cineva, ție îți place toporul.

  10. Sunt patru chestii în neregulă cu regimul actual de pensionare al specialilor (că ei vor să-şi numescă aceste pensii “de serviciu” sau “profesionale” nu-i o problemă, ci doar o mică diversiune verbală de nivel clasa a IV-a).
    De fapt, e tocmai invers. Pensia specială este o diversiune. Cu puține excepții, pensiile de serviciu există în toată lumea. O pensie clasică se acordă celor din ramurile productive și este normal să se țină cont de contributivitate. Dar la un militar, de exemplu, care nu lucrează într-o ramură productivă, nu ai ce să faci cu contributivitatea. Dacă el parcurge treptele ierarhiei militare de la locotenent la colonel, poate la general î rare cazuri, nu poți să-i faci unui astfel de pensionar o medie pe toată perioada activă, ci pe o perioadă din ultima parte activă. Șmecheri sunt magistrații pentru că la ei nu se ține cont de ultimele 6 luni de activitate, ci de ultima lună și, nu de puține ori, în luna aia își bagă niște sporuri ca să beneficieze de o pensie cu-adevărat nesimțită. Dar la ei nu doar pensiile sunt nesimțite, ci și sporurile. 1500 lei spor de condiții grele (care or fi alea, că ei au program de 8 ore la birou), 1.400 lei spor de confidențialitate (hai, că-i tare asta) și 5.200 lei spor de risc (asta-i și mai tare, că nu reușesc să identific riscul). Păi, cei de la rachete antiaeriene au risc de explozie, risc de toxicitate (combustibilul lichid al rachetei este foarte toxic), risc de radiații (că doar nivelul radiațiilor de la antenele de radiolocație este cu mult mai mare decât antenele de telefonie mobilă). Aș putea invoca și eu riscul de confidențialitate, că doar este un domeniu în care secretul este de căpătâi. Dacă aș fi nesimțit aș zice că aș merita și un spor de izolare, că doar unitățile sunt la vreo 35-40 km de București, în pădure, iar punctul de comandă este în pământ. Iar responsabilitatea este foarte mare. Dacă nu răspunzi operativ la telefonul din punctul de comandă ai 10 zile de arest în unitate. În caz de atac aerian, dacă nu lansezi rachetele la timp, iar inamicul lansează bombele asupra obiectivului și racheta antiradiolocație poți să-ți iei adio de la viață. Dacă părăsești punctul de luptă este dezertare și ajungi în fața plutonului de execuție, iar dacă rămâi în cabină și nu ai reușit să eviți RAR-ul îți explodează-n cap. Nu chiar în ultimul rând, un rachetist nu-l întâlnești pe toate drumurile, iar pregătirea lui este ultraspecializată. Iar un defect al militarilor este că ei nu au dreptul nici la greve și nici la proteste, așa cum procedează magistrații și grefierii. Apropo, o fi normal ca un grefier să aibă venituri mai mari decât un colonel? Întreb și eu…

    • Dom’le, mai pe scurt – militarii in general si rachetistii in special ar trebui sa fie chiar mai speciali decat specialii de rand. E clar.
      In mod ironic, mesajul dvs. confirma perfect asertiunile autorului. Cand interesul personal sau de grup e la mijloc, ratiunea slabeste. Vedeti si mesajul lui Loopoo mai jos.

  11. Argumentul principal ar trebui sa fie BUNUL SIMT care vorba fie intre noi cam lipseste restul este gargara cu tot felul de combinatii.Este ceva scris pe undeva ca toti suntem egali in fata legii,s-a sters pentru ca hartia nu era de calitate,era un sul de igienica cu un singur strat ieftin da bun.

  12. Nu are legatura cu subiectul , dar este in spiritul legii , pardon , discutiei . Oare lui ” Sarcasticul” ii plateste statul casa , ca mie nu imi da patronul bani de chirie .

    • De crezi ca ar trebui sa-mi plateasca mie syatul chiria? Singura mea legatura cu statul este ca il consider , prin oamenii care il reprezinta, un stat corupt si de o incompetenta devastatoare.

  13. Dar hai sa-i pu em punct, a nu are rost sa continuam. Au mai propus cu un an in urma etapizare creșterii vârstei de pensionare prin creșterea vârstei de pensionare a magistraților cu un an la fiecare are an calendaristic si li s-a spus ca sunt idioți si ca asta nu înseamnă etapizare , pentru ca in fapt se ajungea la aplicarea vârstei standard de pensionare de la data întrării in vigoare a legii. Și atunci s-a adoptat soluția creșterii cu o jumătate de an la un an calendaristic. Dar oligofreni care ne conduc acum propun creșterea cu patru ani la un an calendaristic. Ce poți sa mai spui? Dar citind unele comentarii, îmi dau seama ca avem exact conducătorii pe care ii meritam.