G4Media.ro

EXCLUSIV Pe ce vrea sa cheltuiască CNAIR bani în 2020: senzori muzicali…

EXCLUSIV Pe ce vrea sa cheltuiască CNAIR bani în 2020: senzori muzicali pe șosele pentru șoferii care respectă limita de viteză

Sursa foto: Inquam Photos / Tudor Costache

EXCLUSIV Pe ce vrea sa cheltuiască CNAIR bani în 2020: senzori muzicali pe șosele pentru șoferii care respectă limita de viteză

Ca să-i convingă pe șoferi să nu mai uite piciorul pe accelerație, Compania de drumuri (CNAIR) vrea să demareze anul acesta un proiect pilot care se numește „Drumurile Partituri – Respectarea vitezei, încântarea sufletului” și care este prins în Strategia de Siguranță Rutieră. Proiectul presupune transformarea unor melodii celebre, precum „Ciocărlia” sau „Drumurile noastre”, în marcaje rutiere. Șoferii vor auzi cântecele doar dacă nu depășesc limita de viteză. Un alt proiect ieșit din comun prevede instalarea unor roboței de ghidare în zona sectoarelor de drum periculoase sau acolo unde se desfășoară lucrări la carosabil.

În Strategia de Siguranță Rutieră din acest an șefii de la Drumuri propun implementarea în România a unei idei care a fost deja testată în America. Vor să-i convingă pe șoferi să nu depășească viteza legală prin trasarea pe carosabil a unor marcaje rutiere în relief care, atunci când treci cu mașina peste ele, scot sunetele unei piese. Este o idee luată de la americani. Aceștia au instalat încă din 2014 astfel de marcaje pe celebra Route 66, care nu este foarte circulată, potrivit smithsonianmag.com. Americanii au folosit piesa “America the Beautiful”.




La noi, CNAIR vrea să amplaseze marcajele astfel încât șoferii care respect limita de viteză să audă fie „Ciocârlia”, fie „Drumurile noastre”. Întrebați de G4Media cât ar costa acest proiect și pe ce sectoare de drum ar urma să fie amplasate marcajele muzicale, șefii de la Drumuri au evitat să dea un răspuns clar, dar au precizat că în America măsura a fost una de succes.

Tot anul acesta, șefii de la Drumuri vor să dea drumul și unui alt proiect pilot, numit „Roboțelul Ghid de Avertizare”, care consta în achiziția de roboței, mai degrabă manechine cu baterii, și amplasarea acestora în zona sectoarele de drum considerate periculoase din punct de vedere al siguranței rutiere sau în zonele unde se desfășoară lucrări la carosabil. Scopul este de a-I face pe șoferi mai atenți la drum. Și această idee este împrumutată din afară.

Ca să crească siguranța pe drumuri anul acesta, șefii de la Drumuri au și proiecte mai convenționale. Unul dintre cele mai importante începe de luna viitoare și constă în măsuri de siguranță la toate cele 246 de treceri de cale ferată de pe drumurile naționale.

,,Am obținut finanțare europeană neramursabilă pentru acest proiect de cca. 29 de milioane de lei. La fiecare trecere la nivel cu linia de cale ferată se vor monta stâlpi pentru iluminat, delimităm sensurile de circulație cu stâlpișori care să împiedice depășirea și așternem un covor roșu cu aderență foarte bună la frânare. Antreprenorul și-a asumat că finalizează în medie, 11 treceri de cale ferată pe lună pentru a respecta termenul contractual de 2 ani. Am informat CFR Infrastructură și nu vor fi restricții pentru circulația feroviară”, a declarat pentru RRA, Flavius Pavăl, directorul Departamentului de Siguranță Rutieră din CNAIR.

Un alt proiect cuprins în Strategia de Siguranță Rutieră se referă la creșterea asiguranței pe sectoarele de drum unde acum au loc cele mai multe accidente, așa numitele puncte negre. Statistica Poliției Rutiere arată că pe drumurile naționale sunt peste 300 de puncte negre din care 140 foarte periculoase.

„Obiectivul anului 2020 este acela de a demara procedura de licitație publică și încheiere în trim III 2020- trim IV 2020 (funcție de posibilele întârzieri survenite ca urmare a contestațiilor depuse de operatorii economici ) a unui contract de identificare a soluțiilor tehnice necesare creșterii siguranței rutiere în punctele periculoase de pe rețeaua de drumuri naționale”, scrie în Strategia de Siguranță Rutieră pe 2020, întocmită de CNAIR.

Datele Poliției Rutiere arată că cele mai periculoase drumuri din țară sunt DN2 București – Suceava, DN1 București- Brașov – Sibiu- Oradea Borș și DN6 București – Craiova – Timișoara.

Aproape 1900 de oameni își pierd anual viața în accidente de circulație.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

11 comentarii

  1. Șosele avem, ne mai trebuie „tichia de mărgăritar”. Oare ce firmă va câștiga licitația, e foame mare?

  2. Oare prostia ce manifestari are ?

  3. Soselele trebuie marcate cu stalpi reflectorizanti. Este o NECESITATE.

    • Corect!
      Ministrul asta nu parea asa prost, deci e inexplicabila masura cu „concertele”.

  4. Avem bani sa facem ce vrem. Dar ai nostri face orice mai putin ce trebuie.

  5. Cred ca e o fantezie care in veci nu va da rezultate.
    Ramane spre desființare Compania.
    Copiați modelul din Polonia :
    Radare fixe foarte dese.
    Semnalizate.
    Pe cei 1500km făcuți pe o banda, pe doua benzi sau autostrada erau sute de redare fixe.
    Si foarte rar erau echipaje de politie care incasau amenzile.
    Imaginati-va de la Bucuresti la Brasov sa fie 100 de radare fixe.
    Sau pana la Sibiu.
    Sau de la Oradea la Cluj.
    Si sunt fara numar exemple.
    In primul rand ca se face ordine in trafic.
    Apoi toți cocalarii cu Audili nu mai depasesc pe stânga, dreapta, contrasens si nu mai apar dopuri in trafic.
    Apoi bani la buget din amenzi.
    Traficul in Polonia, cu toate lucrările la autostrăzi, sosele era exemplar.
    Amenzile porneau de la 100 €
    Si erau pana la 800 de €.
    Care cocalar nu va respecta regula de viteza in trafic când e predispus la amenzi de 500€?
    Si încă ceva:
    La ei poliția încasa amenda in maxinum 10 de minute după ce ai comis-o.
    La noi o trimite la ANAF Si acolo moare neincasata.
    De aceea la noi au cocalarii tupeu si pe strada si pe sosea si pe autostrada.
    Nimeni nu monitorizează nimic.
    Sporadic.
    Câteodată un echipaj.
    Orice s-ar zice, a monta 2000 de radare fixe in Romania cu tot cu monitorizare nu costă nimic.
    Dar ar fi salvate aproape 2000 de vieți în fiecare an.
    Si de frica unor amenzi grase evident ca toți cocalarii fac un pas in spate.

  6. Bună seara! America a făcut autostrăzi și, apoi a instalat senzorii muzicali.PNL aplica invers,întâi achiziționează senzorii și ….autostrazile 2021-2027,parcă așa a spus Orban!!!Nu este bine sa va uitați pe Discovery:asimilați idei care nu au aplicabilitate!!!!

  7. Să vă fie rușine