G4Media.ro

(P) Tehnologizarea și digitalizarea, instrumente ce facilitează învățarea. Cum pot acestea să…

(P) Tehnologizarea și digitalizarea, instrumente ce facilitează învățarea. Cum pot acestea să îmbunătățească rezultatele unui elev la școală?

Brio, prima platformă ed-tech de testare standardizată digitală din România, aduce o nouă soluție pentru îmbunătățirea performanțelor școlare ale elevilor: prin tehnologizare și digitalizare, învățarea este mai eficientă și cu rezultate mai bune pe termen scurt, mediu și lung.

Platforma propune teste standardizate concepute de echipe mixte de profesori și experți în psihometrie, care evaluează complet și 100% obiectiv cunoștințele elevilor din toate ciclurile școlare. Testele sunt susținute online, ceea ce contribuie la sporirea calității actului de învățare. Elevii care susțin aceste teste nu sunt doar evaluați la materiile din scoală. Susținerea testelor însăși îi ajuta să-și îmbunătățească competențele digitale și tehnologice.

De ce avem nevoie de tehnologizare și digitalizare în sistemul de învățământ din România?

Un raport al Eurostat arată că doar 56% dintre tinerii cu vârste intre 17 și 24 de ani din țara noastră au competențe digitale de bază sau peste medie. Acest raport ne plasează pe ultimul loc în Uniunea Europeana în ceea ce privește competențele digitale la tineri.

Contrar a ceea ce se crede de obicei, literația digitală nu se referă doar la capacitatea de a folosi un computer sau un alt device, la operarea lui. Aceste abilitați dezvoltă și gândirea critică sau capacitatea unui elev de a evalua informația și argumentele, de a identifica modele, de a-și însuși cunoștinte și de a le aplica în lumea reală.

De asemenea, tehnologizarea și digitalizarea îi ajută pe copii să comunice mai ușor, folosind mai multe medii de comunicare. Pe termen lung, elevii care au competențe tehnologice și digitale vor performa mai bine pe piața muncii pentru că au capacitatea de a discerne între informațiile false și cele veridice și de a se orienta rapid cu privire la informațiile care le servesc într-un context dat.

Însă tehnologizarea și digitalizarea îi ajută chiar mai devreme de atât. Nu există o vârstă minimă de la care contactul cu tehnologia să fie permis sau recomandat. Cu cât mai repede, cu atât mai bine. Copiii care sunt familiari cu produsele digitale învață mai ușor și mai repede.

“Avem rezultate proaste la testele PISA în fiecare an. Cauzele sunt multe, dar una dintre ele trebuie eradicată cât mai rapid: învățarea prin memorare. Pe asta se bazează școala românească. Copiii, chiar și cei mai buni dintre ei, cei cu rezultate excelente în școală, știu să reproducă ce li s-a spus în clasă sau ce au învățat acasă. Dar nu știu la ce îi ajuta asta. Știu când a fost bătălia de la Călugăreni (ziua, anul, chiar și ora aproximativă), însă nu stiu să o pună în contextul european de la acea vreme. Cu alte cuvinte, au informațiile, dar le au degeaba”, spune Dragoș Iliescu, fondator al Brio, Director al Școlii Doctorale de Psihologie de la Universitatea București și Colaborator OECD la crearea testelor PISA.

Un copil care este familiarizat cu soluțiile digitale și tehnologice cât mai devreme nu are astfel de probleme. El știe să pună întrebările relevante și să pună orice informație nou-primită în context. Mai mult, poate face ușor legături între ceea ce învață la diferite materii. Spre exemplu, ceea ce învață într-un anumit capitol la istorie îi poate servi la analiza de text la literatura română, pentru că îi oferă contextul istoric în care a fost scrisă opera respectivă.

Astfel, elevii petrec mai puțin timp învățând efectiv, însă actul de învățare este mai calitativ, informațiile devin mai relevante și mai ușor de aplicat în viața reală – în timpul școlii și, mai târziu, în câmpul muncii. Performantele școlare sunt îmbunătățite rapid, iar rezultatele sunt evidente în toate tipurile de testare.

Dragoș Iliescu subliniază un alt aspect important: “copiilor le e teamă de testare în forma ei actuală, tradițională. Unii au coșmaruri cu tezele chiar și ca adulți. De ce? Pentru că evaluările tradiționale nu pot fi obiective, ele depind de severitatea sau toleranța corectorului. În plus, rareori acoperă întreagă materia. Așa că elevii se simt (pe bună dreptate!) neîndreptățiți, nu mai vor să meargă la școală, suferă, au probleme de anxietate. Testarea standardizată, digitalizată, corectată de computer este 100% obiectivă și le redă copiilor încrederea în forțele proprii, dar și în scoală. Ca atare, procesul de învățare în sine este îmbunătățit, la fel ca rezultatele elevilor”.

Vrei să testezi cunoștințele reale ale copiilor sau elevilor tăi? Vrei să afli dacă competențele lor digitale sunt sub sau peste media națională? Testează gratuit Brio, singura platformă edu-tech din România care ajută la construirea unui process performant de învățare cu ajutorul tehnologiei și al testelor standardizate.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

1 comentariu

  1. Tehnologizarea și digitalizarea imbunatatesc tot hotia.