G4Media.ro

Oficial: Trenurile noi care vor circula pe M5 Drumul Taberei-Eroilor vor fi…

Oficial: Trenurile noi care vor circula pe M5 Drumul Taberei-Eroilor vor fi produse de francezii de la Alstom

Metrorex poate să încheie cu francezii de la Alstom contractul pentru furnizarea a 13 rame de metrou pentru Magistrala Eroilor-Râul Doamnei. Curtea de Apel București a respins, miercuri, contestațiile formulate de spaniolii de la CAF și de către chinezii de la CRRC la decizia de atribuire a contractului către Alstom.

Metrorex a lansat în martie anul trecut licitaţia pentru achiziţia de noi trenuri, care să deservească Magistrala 5 de metrou. În primă fază vor fi cumpărate 13 trenuri, cu posibilitatea suplimentării cu încă 17 rame. Valoarea contractului este estimată între 520,15 milioane lei și 1,2 miliarde lei.

”Respinge cererea de sesizare CJUE (Curtea de Justiție a Uniunii Europene). Respinge plângerile, ca nefondate. Definitivă. Pronunţată azi, 30.09.2020, prin punerea soluției la dispoziţia părţilor de către grefa instanţei”, se arată în soluția CAB.

Prin urmare, Metrorex are undă verde pentru a semna contractul cu francezii de la Alstom, pe care îi declarase câștigători ai licitației, contestațiile depuse de firmele Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (Spania) și CRRC Qing Sifang Co Ltd. (China) fiind respinse definitiv de către judecători.

În cadrul aceluiași contract Metrorex va primi și un simulator de instruire a personalului de exploatare. Potrivit cerințelor de la licitație, ramele de metrou vor fi furnizate într-un termen de trei ani și șase luni.

Metrorex operează în prezent trei tipuri diferite de trenuri.  Cele mai vechi sunt trenurile IVA, produse la Arad. Acestea circulă în principal pe M4 Gara de Nord-Străulești. Trenurile produse de canadienii de la Bombardier sunt cele mai multe. Au intrat în exploatare în 2001. Cele mai noi sunt cele 24 de garnituri produse de spaniolii de la CAF. Toate circulă pe Magistrala 2 Pipera-Berceni.

Ce alte contracte are Alstom cu Metrorex

Francezii de la Alstom, prin subsidiara din România – Alstom Transport România – este compania care a proiectat și realizat sistemul de control și management al traficului, care este instalat pe magistrala de metrou Drumul-Taberei Eroilor. Potrivit reprezentanților Alstom, acesta va fi cel mai modern sistem de acest fel din România, la finalizarea lucrărilor. Proiectul implică două etape de execuție, totalizând 36 de luni.

În prima fază a proiectului, Alstom a echipat noua linie cu centralizare electronică, un sistem echivalent cu cel care se regăsește și pe celelalte magistrale de metrou, doar că are componente moderne. Faza a doua a proiectului va începe odată cu livrarea noilor rame de metrou. În această fază se va instala sistemul CBTC (Commnucation -based Train Control).

„Acesta este primul sistem Urbalis CBTC (Communication-based Train Control) implementat în rețeaua de metrou din România. Noul sistem va crește capacitatea liniei cu 30%, cu un consum de energie cu 30% mai redus. Proiectul prevede operarea automată a trenurilor (ATO), centralizarea computerizată și monitorizarea centralizată a trenurilor (centru de control operațional, OCC), precum și sisteme dinamice de anunțare și informare a pasagerilor”, anunta compania în iulie într-un comunicat de presă.

https://www.youtube.com/watch?v=-8DILo8mLKI

Mai exact, prin acest sistem avansat de control al traficului pentru controlul trenului bazat pe comunicații, trenurile de pe această magistrală vor putea circula fără probleme la un interval de 90 de secunde.

Tot Alstom face de mai bine de 15 ani și mentenanța actualelor trenuri de metrou.

Francezii de la Alstom sunt unii dintre cei mai mari producători europeni din domeniul transportului. Compania este prezentă în 60 de țări și are peste 38.900 de angajați. În anul fiscal 2019/2020, Alstom a înregistrat vânzări de 8,2 miliarde euro și a contabilizat comenzi în valoare de 9,9 miliarde de euro. Grupul produce de la trenuri de mare viteză, precum celebrul TGV, la metrouri, tramvaie și autobuze electrice, și până la sisteme integrate de control al traficului și și soluții de mobilitate digitale.

Foto: sursa Alstom / Rame de metrou fabricate de Alstom care circula în subteranul din Lille, Franța. 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

12 comentarii

  1. Astra Arad? Nu? Nu e bune? hmm…

    • Unde e o stire despre infrastructura apare Astra Arad. Nici macar nu au participat la licitatie se pare si nu stim daca fac si metrouri. Nu e acelasi lucru cu tramaie. Oricum au castigat licitatia de tramvaie, cate crezi ca pot produce intr-un an?

  2. hai sa zic eu ce cred ca e adevarat

    voi vreti sa ma salvati

    nu prea le nimeresc cu ratele si gastele, imi dau seama de asta

    dar ma distrez , cum nu mai distrat in viata mea niciodata

    multumesc

  3. Romanii au revenit la matca lor, produc doar crime, distrugeri și talharii.

    • Nu vrea dumneavostra sa pupati la romani in fund? Cu tot cu crime, distrugeri si talharii.

    • romanii nu pupa, linge.

    • Milut, du-te bre si sterge-te la gura ca se face loc in jurul tau!

  4. Metrou cu roti de cauciuc? G4media, cred ca ati gresit imaginea 🙂

    • este o poza de pe linia de fabricatie…si da, au roti de cauciuc ptr mutarea lor in fabrica, de la o linie la alta…

    • Imaginea este doar o sugestie de prezentare. Acea rama din poza apartine metroului din orașul Lille, și vor fi in exploatare cu tot cu “rotile de cauciuc” deoarece este un sistem destul de popular și eficient in Franța și Canada pentru atenuarea sunetului, nu pentru a le muta in fabrica de la o linie la alta… Va rog sa va documentați înainte sa scrieți prostii. Google e prietenul vostru.

  5. Astea sunt bune pentru orășelul copiilor

  6. Multe din magistralele de metrou care strabat centrul Parisului au fix rame de tren cu roti de cauciuc – reduc vibratiile (protejeaza cladirile vechi) si zgomotul.