G4Media.ro

Nicușor Dan, reacție după ce a fost acuzat că ar fi tergiversat…

sursa foto: G4Media.ro

Nicușor Dan, reacție după ce a fost acuzat că ar fi tergiversat rezolvarea accesului auto în cartierul Greenfield: Locuitorii din Greenfield sunt victimele unui dezvoltator care s-a grăbit să facă blocuri fără să facă și drumuri / Nu sunt de acord și nu voi face niciun demers pentru un drum permanent prin pădure

Nicușor Dan, primarul general al Capitalei, a respins luni acuzațiile aduse în week-end de reprezentantul companiei imobiliare Impact, care l-a criticat pentru că s-ar fi opus rezolvării problemei drumului de acces către cartierul Greenfield din Băneasa.

Nicușor Dan a arătat într-o postare pe facebook că vina îi aparține dezvoltatorului imobiliar care a ridicat cartierul de blocuri fără să aibă asigurate drumurile de acces și a spus că susține doar construirea de ieșiri către șoseaua de centură, nu drumuri prin pădure.

”Nu sunt de acord și nu voi face niciun demers pentru un drum permanent prin pădure (cu atât mai mult cu cât s-au parcelat terenurile de o parte și alta a drumului de către proprietari care vor să construiască). Nu există nicio documentație de urbanism care să-l prevadă, iar eu nu voi propune vreuna. Însă în măsura în care este legal, sunt de acord cu soluția provizorie de traversare a pădurii pe drumul forestier existent până la construirea unor ieșiri definitive în șoseaua de centură. În plus, am toată susținerea pentru proiectele investitorului care prevăd drumuri de ieșire în șoseaua de centură”, a declarat Nicușr Dan.

Mai mult, el a acuzat la rândul său compania că, deși are aviz preliminar de la Primăria București pentru trei drumuri de la cartier la șoseaua de centură, nu a continuat demersurile legale pentru construirea căilor de acces.

Postarea integrală a lui Nicușor Dan:

1. Locuitorii din Greenfield sunt victimele unui dezvoltator care s-a grăbit să facă blocuri fără să facă și drumuri, cu concursul unei autorități locale incompetente. E una din sutele de dezvoltări pe același calapod, ale căror consecințe le simt bucureștenii blocați în trafic.
2. Nu sunt de acord și nu voi face niciun demers pentru un drum permanent prin pădure (cu atât mai mult cu cât s-au parcelat terenurile de o parte și alta a drumului de către proprietari care vor să construiască).
Nu există nicio documentație de urbanism care să-l prevadă, iar eu nu voi propune vreuna. Însă în măsura în care este legal, sunt de acord cu soluția provizorie de traversare a pădurii pe drumul forestier existent până la construirea unor ieșiri definitive în șoseaua de centură.
3. În plus, am toată susținerea pentru proiectele investitorului care prevăd drumuri de ieșire în șoseaua de centură.
Investitorul are din anul 2019 avizul preliminar de la PMB pentru trei PUZ-uri care prevăd ieșiri din cartier în șoseaua de centură. În baza acestor avize preliminare trebuie să obțină avizele de la alte instituții și să revină la PMB pentru avizul arhitectului-șef. Pentru două dintre proiecte nu a mai revenit la PMB. Pentru al treilea a venit la PMB cu documentația completă în decembrie 2022.
Explicații suplimentare:
1. Investitorul a obținut un PUZ în anul 2008 care prevedea două intrări din șoseaua de centură. PUZ-ul nu prevedea cine să facă aceste drumuri de acces, investitorul sau autoritatea. În mod normal, autoritatea trebuia să dea PUZ-ul împreună cu un plan de acțiune care să condiționeze emiterea autorizațiilor de construire de realizarea în prealabil a drumurilor pe cheltuiala investitorului.
2. Investitorul a obținut un alt PUZ în 2019, pentru o a doua etapă a dezvoltării, mult mai mare decât precedenta, fără alte drumuri de acces.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

33 comentarii

  1. La loc comanda.
    Na, mituitil pe asta!

    • Nicușor Dan are dreptate. Era treaba cumpărătorilor sa se documenteze.
      La fel ca în cazul ratelor la banca, unde PSD propune ca o parte din rate sa fie susținute de stat, adică de noi toți. Sa plătim noi o parte din bunurile unora. Dar când ratele au scăzut iar preturile caselor au crescut, nu ne-au dat și noua o parte din profit. Iar dacă se suprataxeaza băncile, băncile tot de la noi vor recupera. În plus, asta ar fi tot o măsură inflaționiste.

    • @Un cetățean +++ 👌

    • Gabriela Firea va castiga oricum alegerile, vor fi multi contracandidati de dreapta. PSD va avea din nou primar al capitalei.

  2. Aici a zis-o bine pluseriKoiul.

    • Ciufulici nu mai este de ani de zile pluserist, l-au dat afara colegii ca era prea „traditionalist”, nu marșa convingător pe ideile „cucurbitacee”-ice.

  3. Respect, Nicusor Dan!

  4. Planul de urbanism aprobat (2008) prevedea drumuri de acces din dn1 (sos București Ploiești) și din șoseaua de centura, ambele făcute din banii dezvoltatorului. De ce nu s-au făcut?

    • pentru ca vrea sa faca pla mare in privat cu banii statului si cu favoruri…si-i pune pe tepuiti sa tipe victimaaaa…de ce sa cheltuie cand poate obtine moca prin influenta si spagi?..‼️‼️‼️‼️‼️‼️nicusor dan e 100% corect in ce afirma…💪💪💪💪💪💪💪💪

  5. Bravo, Nicușor Dan!

    • Au voie să traverseze pădurea cu bicicleta sau pe jos. Pădurea este a noastră, a tuturor. Nu vrem masini si în pădure.
      Felicitări domnului primar!

  6. @Un cetățean +++ 👌

  7. Niste persoane foarte inteligente au platit pe cineva care le.a promis CA le va face drumuri de acces, fara sa mentioneze asta clar in contractul prin care l-au platit .. si acum e vina primarului ca acei batuti in cap au dat banii si nici macar nu stiu pe ce .. pai in cazul asta cine a semnat „CA primaru” ?

  8. Mie mi se pare corect nu numai in acest caz ci si intoate cazurile similare în care se construiesc mii de apartamente, fara sa se faca nimic cu infrastructura de acces, ca dezvoltatorii sa plateasca pentru acesta. Da referitor la interviu am o nelamurilke legata de aceasta paranteza, luata din raspunsul domnului ND: (cu atât mai mult cu cât s-au parcelat terenurile de o parte și alta a drumului de către proprietari care vor să construiască) – propietarii parcelatori, de o parte si de alta, vor veni si ei pe un drum nelegal sau cand li se da autorizatia de construire sunt pusi sa isi faca si drum de acces. Ca sa nu mai zic de faprul ca din ceea ce pune dl Dan, se va construi de o parte si de alta a drumului forestier, deci in interiorul Padurii Baneaca. Pai Greenfild e mic copil, ca este in afara zonei protejate!

    • Nu le plinge de mila celor care au cumparat „parcele” la marginea drumului: au cumparat „parcele de padure” nu „terenuri de constructie”. Sa le fie de bine si sa auda cucul cintind in padurea ce si-au cumparat-o.

    • Kescke: poate știi, poate nu știi cine sunt cei 2 mari deținători de astfel de parcele; nu le plâng de mila ci imi pare rău ca in maxim 10 ani “pădurea Băneasa” va deveni “cartierul “fosta” pădure Băneasa”!

  9. Bravo 👏 Nicușor Dan !

  10. Nicusor si mafia imobiliara. Cineva avea castig de cauza? Vedem la alegeri.

  11. Au voie să traverseze pădurea cu bicicleta sau pe jos. Pădurea este a noastră, a tuturor. Nu vrem masini si în pădure.
    Felicitări domnului primar!

  12. Bravo Nicușor Dan!!! Așa ar trebui sa se comporte toți funcționarii publici! Unde.j lege nu.i tocmeala!

  13. Burdujeii de la peneleusector1 plang cu lacrimi de crocodilosecuriciosi pe umărul unora care au crezut în promisiunile unor minimafioti care le-au promis marea cu sarea.
    Să se ducă peste minimafiotii imobiliari care au distrus tot Bucureștiul plus zona de suburbii.

  14. Bravo Nicusor Dan!
    In sfarsit cinvea cu 00.

  15. Romania, o mizerie !

  16. Evident ca nu va face nimic. Useristii stiu doar sa blocheze si sa distruga.

  17. Bine Nicusor! E centura aproape, un pasaj subteran rezolva problema. Probabil si profitul dezvoltatorului.

  18. toti proprietarii sa dea in judecata ,,dezvoltatoru,, pentru ca nu a facut drumurile de acces…‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️ nu sa cerseasca abuzuri ca niste victime a..n.a.l.fa.bete ….☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️

  19. In sfarsit reactia potrivita! Bravo!!!!
    Sper ca si madam Firea, care i-a promis dezvoltatorului ca-l rezolva cu drumul prin padure, dupa ce si-a primit spaga potrivita, sa primeasca si ea ce merita!

  20. Bravo, Ciufulici! 👏Nu lăsa pe nimeni sa construiască aiurea și sa ne sufoce!

  21. Greenfield??
    Beton fields!
    Hot.newz a publicat un articol cu cartiere pe vechi, ceauşiste si noi.
    Unele cenuşii, e drept, dar cu ceva spatiu intre e le si verdeata, celelalte unele peste altele, pregatite pentru a utilizate de practicantii sporturile extreme in mediu urban.

  22. Nu înțeleg cum s-a construit un cartier întreg fără drumuri de acces?!!! Chiar nu înțeleg. E vorba de betoniere si alte mașini grele ,cum??? Suntem nebuni toți???

  23. Acolo dezvoltatorul a inceput cu abuzuri.Au fost ocupate trenurile persoanelor fizice cu organizarea de santier.Au fost situatii cand proprietarii s-au trezit cu trenurile ocupate cu betoniere si tot e inseamna organizare de santier si asta fara sa fi fost expropriati.Apoi,acelasi dezvoltator a facut facut drumurile pe care se circula,sa se poata iesi de acolo cat de cat si asta tot pe terenurile proprietate privata.Asa ca….despre ce obligatii ale statului vorbim in contextul in care autorizatiile de construire au fost emisa fara ca acele noi constructii sa aiba cai de acces?In orice alta tara prima data se fac caile de acces,se aduc utilitatile si apoi ne apucam de construit….dupa ce avem trasate strazi,mai ales ca nu este o simpla constructie;.este un intreg cartier .Acolo este invers…se incearca fortarea autoritatilor pt acoperirea dezvoltatorului.