
Naufragiul RedBull, explicat de un expert F1: Principala cauză a problemelor
RedBull se află într-unul dintre cele mai dificile momente din ultimii ani, echipa condusă de Christian Horner fiind tot mai departe de titlurile mondiale din Formula 1 în sezonul 2025. Expertul Gary Anderson susține că lipsa lui Adrian Newey se simte în performanțele slabe și mai ales în confuzia tehnică a echipei.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
- RedBull, ironizată de rivala McLaren: Cum ar arăta echipa fără Verstappen
- Sky Italia: Verstappen a spus „da” lui Mercedes
Red Bull, fără direcție tehnică după plecarea lui Adrian Newey: „Viziunea s-a pierdut”
Într-o analiză pentru The Telegraph, fostul inginer F1 Gary Anderson explică faptul că declinul echipei a început odată cu plecarea lui Newey.
RedBull și-a pierdut busola tehnică, iar „lipsurile„ din departamentul de ingineri s-au tot înmulțit.
„Viziunea care făcea mașina perfectă pentru Max Verstappen a dispărut odată cu Newey. Acum, nimeni nu știe cum să rezolve problemele”, afirmă Anderson, conform sursei citate.
Mai mult, Gary Anderson este de părere că problema RedBull nu este la nivelul piloților, ci monopostul instabil este de vină pentru rezultatele sub așteptări din acest an.
„Echipa tehnică se zbate. Încă încearcă să înțeleagă ce nu funcționează, dar le lipsește direcția.”
Newey reprezenta mai mult decât aerodinamică: era identitatea echipei RedBull
Adrian Newey nu era doar designerul mașinii, ci omul care venea cu o filosofie câștigătoare. Inginerul britanic reușea să adapteze monopostul pe viziunea lui Verstappen, iar de aici până la succes a mai fost doar un simplu pas.
Conform lui Gary Anderson, RedBull are în prezent un stil de dezvoltare mult prea rigid.
„Ar fi trebuit să construiască o mașină mai prietenoasă cu ambii piloți, nu doar ce i se potrivește lui Max.
Mai bine două locuri 4 și 5 constante decât o victorie urmată de abandonuri”, este de părere expertul F1.
Pe lângă Newey, de la echipă au mai plecat oameni importanți: Wheatley și Marshall
Plecările de la RedBull au continuat după despărțirea de Newey. Jonathan Wheatley, fost director sportiv RedBull, face parte acum din proiectul celor de la Sauber (echipă care în Austria a avut ambele mașini în puncte).
Rob Marshall, fostul responsabil cu dezvoltarea la RedBull, a contribuit masiv la renașterea McLaren, echipă care domină autoritar în acest moment sezonul din Marele Circ.
„Adrian (n.r. Newey) avea viziunea completă, știa ce să schimbe și când. Nimeni altcineva nu pare să aibă acel instinct în actuala echipă”, punctează Anderson.
De la plecarea lui Newey, monopostul RedBull are o fereastră de performanță prea îngustă. Mașina pare mult prea sensibilă la reglaje, de aici și lipsa continuității în rezultate.
Cum arată clasamentul piloților din F1 după cursa din Austria
- Oscar Piastri (McLaren) – 216 puncte
- Lando Norris (McLaren) – 201
- Max Verstappen (RedBull) – 155
- George Russell (Mercedes) – 146
- Charles Leclerc (Ferrari) – 119
- Lewis Hamilton (Ferrari) – 91
- Kimi Antonelli (Mercedes) – 63
- Alexander Albon (Williams) – 42
- Esteban Ocon (Haas) – 23
- Nico Hulkenberg (Kick Sauber) – 22
- Isack Hadjar (Racing Bulls) – 21
- Lance Stroll (Aston Martin) – 14
- Fernando Alonso (Aston Martin) – 14
- Carlos Sainz (Williams) – 13
- Liam Lawson (Racing Bulls) – 12
- Pierre Gasly (Alpine) – 11
- Yuki Tsunoda (RedBull) – 10
- Oliver Bearman (Haas) – 6
- Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) – 4
- Franco Colapinto (Alpine) – 0
- Jack Doohan (Alpine) – 0.
Clasament constructori
- McLaren – 417 puncte
- Ferrari – 210
- Mercedes – 209
- Red Bull Racing – 162
- Williams – 55
- Racing Bulls – 36
- Haas – 29
- Aston Martin – 28
- Kick Sauber – 26
- Alpine – 11.
Marile Premii din sezonul 2025 al Formulei 1
- Australia (Albert Park) – Câștigător Lando Norris
- China (Shanghai) – 23 martie – Câștigător Oscar Piastri
- Japonia (Suzuka) – 6 aprilie – Câștigător Max Verstappen
- Bahrain (Sakhir) – 13 aprilie – Câștigător Oscar Piastri
- Arabia Saudită (Jeddah) – Câștigător Oscar Piastri
- Miami (International Autodrome) – Câștigător Oscar Piastri
- Emilia Romagna (Imola) – Câștigător Max Verstappen
- Monaco (Circuit de Monaco) – Câștigător Lando Norris
- Barcelona (Montmelo) – Câștigător Oscar Piastri
- Canada (Gilles Villeneuve, Montreal) – Câștigător George Russell
- Austria (Spielberg) – Câștigător Lando Norris
- Marea Britanie (Silverstone) – 6 iulie
- Belgia (Spa-Francorchamps) – 27 iulie
- Ungaria (Hungaroring) – 3 august
- Olanda (Zandvoort) – 31 august
- Italia (Monza) – 7 septembrie
- Azerbaijan (Baku) – 21 septembrie
- Singapore (Marina Bay) – 5 octombrie
- SUA (Austin) – 19 octombrie
- Mexic (Hermanos Rodriguez) – 26 octombrie
- Sao Paulo (Interlagos) – 9 noiembrie
- Las Vegas (Nevada) – 22 noiembrie
- Qatar (Lusail) – 30 noiembrie
- Abu Dhabi (Yas Marina) – 7 decembrie.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankPentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.