G4Media.ro

Mircea Miclea: Școala să se termine pe 30 iunie și să înceapă…

SURSA: RBL

Mircea Miclea: Școala să se termine pe 30 iunie și să înceapă la 1 septembrie, din acest an. Împărțirea în trimestre se justifică dacă se reduce fragmentarea și crește durata anului școlar

„Ar fi bine ca anul școlar să se termine pe 30 iunie și să înceapă la 1 septembrie”, a declarat profesorul Mircea Miclea. Fostul ministru al Educației a afirmat că „ideea de a prelungi anul școlar e foarte bună, ar trebui implementată încă din acest an”. Contactat de Edupedu.ro după ce ministrul Sorin Cîmpeanu s-a declarat pregătit să extindă perioada de cursuri a viitorului an școlar și după ce a anunțat că pune în dezbatere revenirea la trimestre, Mircea Miclea a avertizat că „este esențial să reducem din fragmentarea procesului de învățământ” prin reducerea numărului de vacanțe.

„O decizie de acest gen trebuie luată având două premise: o premisă științifică, pe baza unor analize privind eficiența învățării și bunele practici din alte state / și a doua premisă: este rezultatul negocierii cu actorii relevanți. Dar asta înseamnă, în primul rând, negociere cu beneficiarii educației. Deci cu asociațiile de părinți, elevi și cu comunitățile locale”, a declarat fostul ministru, pentru Edupedu.ro.

Rep: România este în top 3 țări cu cele mai puține zile de școală din Europa, cu 165 de zile față de maximul de 200, de exemplu, câte au Italia și Danemarca. Ce spun datele științei: are vreun impact numărul de zile de școală asupra rezultatelor copiilor?

Mircea Miclea: Rezultatele școlare sunt determinate în primul rând de efortul pe care îl fac copiii și nu atât de zilele de școală. Însă dacă se prelungește anul școlar, același curriculum se distribuie pe mai multe ore, deci poate fi învățat mai bine. Prin urmare, ideea de a prelungi anul școlar e foarte bună, ar trebui implementată încă din acest an, nu de anul viitor, având în vedere pierderile acumulate în acest an școlar și în anul școlar trecut. Practic, școala ar trebui din acest an să înceapă de la 1 septembrie, nu în 2022.

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

4 comentarii

  1. Domn Miclea e cam pe langa.
    Ce avea sistemul de 3 trimestre de pe vremuri? Stiai clar cand incepi si termini scoala,vacantele, chiar erai evaluat mai des(erau 3 teze), dar a venit abramburica si altii ca ea de au abramburit cu totul cursurile anului scolar.

  2. Domnul Miclea vede lucrurile un pic radical. Pentru mine reducerea vacantei de vara ar avea ca argument echilibrarea structurii anului scolar. Deocamdata exista dezechilibru intre o vacanta prea lunga si saptamani grele de scoala.
    Cred ca ar fi deja un mare pas daca zilele de vacanta din vara s-ar regasi in alte mici vacante sau zile libere din timpul anului scolar. A avea cateva zile de odihna dupa/inainte de invatare ar da mai multa greutate celor ce se petrec la scoala, atat pentru elevi, cat si pentru profesori.
    Invatarea poate fi comparata cu hranirea – nu poti manca intruna, ca ajungi sa nu mai asimilezi.

  3. Cine are copii de școală știe foarte bine că aceștia abia suporta și anul școlar așa cum este, din cauza conținuturilor nepotrivite până la absurd, de care nu vorbește nimeni. Materia nu e corelată cu dezvoltarea cognitivă a copiilor, ceea ce are efectul opus: respingerea scolii și învățării, descurajarea și demotivarea, uciderea curiozității native, sute de teme pentru părinții exasperați. Scoateți întâi învățatul pe de rost, învățatul pentru note, învățatul super abstract (până și la muzica copiii de clasa primara învață teorie muzicala, in loc sa cante), evaluările sperietoare. Mult și prost nu ajuta la nimic. Cu conținuturile potrivite, anul școlar clasic 15 sept – 15 iunie este mai mult decât suficient, lăsând copiiilor timp liber, pretiosul timp destructurat, al învățării informale, de placere.

  4. Nu se va face NIMIC pentru viitor:
    1. nu avem un ministru competent
    2. avem prea multe asociații/experți atotștiutori (părinți, profesori, studenți, elevi etc) care trebuie luati la negocieri pt opinii/decizii, ca invatamantul a ajuns un fel de târg.