G4Media.ro

Ministrul Transporturilor: Astăzi s-a finalizat licitația pentru proiectarea autostrăzii A3 Ploiești-Comarnic-Brașov. În…

Sursa foto: Facebook Cătălin Drulă

Ministrul Transporturilor: Astăzi s-a finalizat licitația pentru proiectarea autostrăzii A3 Ploiești-Comarnic-Brașov. În zilele următoare va avea loc semnarea contractului. Așteptăm soluții tehnice moderne, cu tuneluri la Bușteni și Sinaia

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat, pe Facebook, că miercuri s-a finalizat licitația pentru proiectarea autostrăzii A3 Ploiești-Comarnic-Brașov, iar în zilele următoare va avea loc semnarea contractului.

Drulă a precizat că se așteaptă soluții tehnice moderne, demne de anul 2021, cu tuneluri la Bușteni și la Sinaia, nu cu traseu “la zi”, prin mijlocul stațiunilor.

Postarea ministrului Cătălin Drulă:

A3 Ploiești-Comarnic-Brașov: fapte, nu vorbe.

Astăzi s-a finalizat licitația pentru proiectarea autostrăzii A3 Ploiești-Comarnic-Brașov. Urmează în zilele următoare, după finalizarea formalităților, semnarea contractului cu firma de proiectare.

Ne așteptăm – și am pus asta foarte clar în vedere proiectantului – ca din acest contract să obținem:

1) O documentație tehnică de calitate, cu studii de teren (geologice, topografice, hidrologice, etc) făcute temeinic.

2) Soluții tehnice moderne, demne de anul 2021. Cu tuneluri la Bușteni și la Sinaia, nu cu traseu “la zi”, prin mijlocul stațiunilor.

3) Livrarea documentației pe sectoarele critice pe un calendar accelerat.

Ploiești-Brașov este o autostradă cu mult întârziată, iar lipsa ei duce la aglomerația infernală de pe Valea Prahovei.

Până vom putea circula pe A3 între Ploiești și Brașov, există o serie de soluții pe care vrem să le implementăm împreună cu autoritățile locale, pentru fluidizarea traficului: construirea unor pasarele pietonale acoperite, cu lifturi sau scări rulante și modernizarea celor existente; sensuri giratorii și pasaje la Sinaia, Bușteni, Azuga, Predeal; o parcare nouă la Bușteni, în centru, astfel încât benzile de circulație să nu mai fie blocate de mașini care staționează.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

17 comentarii

  1. cu tuneluri frate, ca in Austria la Zell am See..
    Da’ cat ne costa? E SCUMP, trebuie sa platim ceva de fiecare data cand trecem pe acolo?
    Ca in Austria era moka

    • daca e cu taxa mai bine sa nu o mai faca,
      ne ajunge taxa de pod de la Fetesti

    • O taxa este justificata cat timp este directionata spre mentenanta si investitii, traduse in fapt prin suprafata de rulaj impecabila, semnalizare buna etc. Sa fim mai putin socialisti si mai exigenti cu autoritatile.

    • Da’ mai conteaza si cat e comisionul pe care-l pierde statul incasand acea taxa, e la tranzactie sau la suma sau la praguri de sume?
      Ca daca taxa poate fi inclusa in ROvigneta mi se pare asa… mai Constitutional cum n-ar spune Avocatul Poporului niciodata

    • Dacă e cu taxa sa nu o mai faca? Cu toate ca nu o sa fie, nu te obliga nimeni sa mergi pe acolo, saracie!

  2. „Transparență” înseamnă că ar trebui să precizați undeva inclusiv următoarele detalii:
    – Denumire contract
    – Autoritate contractantă (pe SEAP nu găsesc nimic atribuit de CNAIR pe A3 azi)
    – Valoare contract
    – Denumire ofertant câștigător.

    • De preferat cu taxa, dar sa fie gata într-un termen rezonabil 5 , 6 ani ,ca dacă iar o lungeste si pe asta cu studii , licitații si contestații interminabile clar nu se mai face. Poate se razgandeste totusi cu M6 Otopeni.

    • Am cercetat puțin situația M6. Cred că raționamentul ministrului a fost corect din punct de vedere matematic și etic…

      În primul rând: Comisia Europeană a refuzat finanțarea pentru proiectul M6 Băneasa – Otopeni pentru că: „nu exista densitate și nici trafic care să justifice costul de aproape 100 de milioane de euro pe kilometru”.
      Asta înseamnă că, dacă se aplica criterii corecte și  riguroase in evaluarea proiectelor, rezultă că proiectul celor 12 stații de metrou ale liniei M6 pe o lungime de 14 km, de la Băneasa la Otopeni, finanțat prin CREDIT de la japonezi + finanțare respinsă europeană = nu e o prioritate acum. În plus, costul operării M6 > veniturile estimate.

      Cred că lumea uită că Ministerul are un buget limitat, nu este un sac fără fund cu $1 trillion valabil pentru investiții.
      MTI are un buget de 8 miliarde de RON pe care trebuie să-l aloce anumitor cheltuieli operaționale și proiectelor, după anumite criterii.

      CE lipsește în momentul de față…
      MTI ar trebui să prezinte public:
      Metodele de calcul utilizate pentru a PRIORITIZA proiectele care vor fi finanțate cu: text explicativ și tabele clare și simple de unde sa reiese: criteriile de evaluare, ordonarea proiectelor în funcție de punctaj (și deci prioritate la finanțare din buget), data început, progres, data estimată pentru finalizarea proiectului.

    • In Hanovra, in Germania se ajunge de la gară la aeroport cu … Trenul. S-Bahn 5. O opțiune perfectă. S-bahn care nu se opreşte la Hanovra ci merge pâna la Minden. De la Băneasa încolo poate prin 2150 vor fi îndeajuns locuitori pentru eficiența M6. Mai bine Uniri-Bragdiru

  3. Așteptare liniștită, pentru că la Sfânt-Așteaptă se va și realiza!

  4. Parcă n-am știi că cine va da drumul acestei autostrazi va face pușcărie! Deci, nimeni nu va face pușcărie din aceasta cauză!

  5. Bravo,sa speram ca se finalizeaza.

  6. Cei care ați comentat, luați de nerăbdarea unei autostrăzi nu ați înțeles ca “se atribuie” PROIECTAREA!!!!. Pai au mai fost făcut in ultimii 10 ani vre-o doua proiectari care nu au fost bune!!! Stați sa vedem in 2-3 ani proiectul, apoi sa se găsescă finanțare și in 5-8 ani dacă da Domnul am putea sa ne gândim concret ca va fi pe acolo o autostrada … cu tuneluri, pasaje, trecători pentru ursi, lupi și jderi., lifturi, scări rulante 😀😀! Pe bune?! Prea mult entuziasm pentru ca se vor apuca de apucare! Este ca și proiectul domnului NDan cu trenurile de pe centura in mijlocul orașului, din campanie, ajunsese sa se gândească la ce culori vor avea!

    • Bun, ai dreptate ca e vorba de proiectare si ca mai dureaza pana la inceperea efectiva a lucrarilor in teren.

      Dar eu nu vad vreun entuziasm in comentariile de pana acum.
      Habarnistii sunt cu teoriile conspiratiei, cei mai informati scriu cu ceva argumente si un optimism foarte moderat.

      Exact cum ai scris, pana acum se faceau studii foarte proaste care ulterior rezultau in licitatii la care nu venea nici o firma serioasa si castigau spagarii greci sau italieni care stiau cum e mersul in Ro.
      Rezultatul fiind rezilieri, procese, costuri mult peste bugetul initial si autostrazi muzeu sau direct ruine.

      Deocamdata Drula se tine de cuvant si pune accentul unde trebuie.
      Studii bine facute inseamna ca putem atrage firme serioase(UMB, Astaldi, Porr sau poate chiar cele de prima divizie cu experienta in autostrazi montane gen Vinci).

      Iar termenele sunt exagerate, dupa cum scrie in articolse doreste predarea partiala a proiectarii pe bucatile mai usoare unde se poate incepe lucrul mai repede.
      Sunt toate sansele ca la anul in primavara sa avem santier deschis.

      P.S.
      In caz ca nu vine iar un guvern PSD pana la anul, ca filmul ala l-am mai vazut de multe ori si reuseste de fiecare data sa fie tot mai prost decat versiunea de dinainte.

    • TF : 100% de acord cu ce ați spus, nu spun nimic de dl Drula dar dacă se lungește periculos și vine iar un ministru din partidul menționat! Iar comentariile – pai dacă noi ne gândim la plata și nici pe hârtie nu avem nimic, asta nu este optimism, chiar euforie!

  7. Bravo! Romania iese in sfarsit din comunism!