G4Media.ro

Ministrul Digitalizării: De dosarul cu şină o să scăpăm treptat, vor fi…

Ministrul Digitalizării: De dosarul cu şină o să scăpăm treptat, vor fi din ce în ce mai puţine instituţii care vor cere dosare

Ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Ciprian Teleman, anunţă că în vara acestui an va fi implementat în Capitală un proiect-pilot în cadrul căruia vor fi interconectate bazele de date ale administraţiilor financiare din Bucureşti, urmând ca modelul să fie implementat ulterior pe scară largă. „De dosarul cu şină o să scăpăm treptat, vor fi din ce în ce mai puţinw instituţii care vor cere dosare”, afirmă ministrul, citat de News.ro.

„Trebuie să începem să scăpăm de hârtii. Prima dată trebuie să scăpăm de cozi pentru că o să conectăm instituţii între ele pentru a vedea, pe de o parte, cum funcţionează şi cum poate fi scalat modelul ăsta la nivel naţional. O să începem cu Bucureştiul, în iunie-iulie va fi un test-pilot de interconectare şi interoperabilitate a bazelor de date ale administraţiilor financiare din Bucureşti, unde sunt date care sunt necesare, de exemplu, pentru preschimbarea unor documente. Odată autentificat în bazele de date, nu va mai fi sarcina cetăţeanului să se mute cu hârtiile de la o instituţie la alta”, a declarat ministrul Digitalizării, miercuri seară, la Digi 24.

Ciprian Teleman a precizat că de dosarul cu şină „o să scăpăm treptat, adică vor fi din ce în ce mai puţine instituţii care vor cere dosare”.

„Aici avem nevoie – şi proiectul ăsta e pe agenda colegilor din Parlament – de unificarea a două legi, Legea arhivelor şi Legea arhivării electronice, ele trebuie să fie într-o singură lege pentru că asta ar permite ca, odată ce un document a fost emis în format electronic, să nu mai fie nevoie de o versiune fizică, de o copie fizică a lui, pentru că odată ce am dat print am distrus întreaga filosofie a stocării digitale şi atunci când nu o să mai avem obligaţia să furnizăm documente fizice însemană că circuitele astea vor funcţiona”, a mai afirmat ministrul.

sursa foto: Pexels

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

6 comentarii

  1. Ca nu o sa mai depuna nimeni dosar, avand voie doar in casa, la sclavagit si cumpărăturile ca sa isi cumpere de mancare. Poate li se da voi la spital, pentru asistenta medicala de urgenta, dar nu cred ca are sens daca nau boala pandemica.

  2. Nu cred ca in 4 ani, adica in mandatul actualului guvern se va intampla minunea!!!
    Mai vedem!

  3. 20-3o de ani ar fi un termen rezonabil dar nu realizabil din pacate.

    • E realizabil si inca mai repede. Estonia a introdus in 2002 cardul național de identitate cu identificare electronică și facilități de semnătură electronică.

      Si apoi a mers mai departe an dupa an, cu un plan destul de clar. Au bagat chestii clare in programa scolare privind utilizarea calculatoarelor. Au conectat toate scolile si bibliotecile la internet (vorbim de chestii ce erau realizari majore acum 15-20 de ani). Apoi au creat o platforma numita X-Road, care a fortat toate registrele de date nationale sa se alinieze la niste standarde, pentru a putea schimba date intre ele (in felul asta nu mai obtii documente de la o primaria ca sa duci la ANAF sau de la ANAF ca sa duci la politie – pot obtine ei informatia direct)

      Au lucrat pas cu pas. In 15 ani au ajuns deja pe primele locuri la nivel mondial in materie de informatizare, 99% dintre interactiunile cu statul se fac online.

      Nu e ceva de nerealizat, mai ales ca acum chiar avem bani, iar partea de tehnologie a evoluat fantastic, poti avea o conexiune internet in cam orice localitate din tara. Doar vointa pe termen lung sa existe.

  4. Pana ajungem acolo, deja am fost informat de unele institutii ca documentele se depun din nou doar in format fizic.

    • Asta pentru ca nu au mailurile funcționale.