G4Media.ro

Ministerul Transporturilor anunţă că a retransmis Comisiei Europene cererea de finanţare pentru…

Ministerul Transporturilor anunţă că a retransmis Comisiei Europene cererea de finanţare pentru linia de metrou 1 Mai – Otopeni

Ministerele Transporturilor şi Fondurilor Europene au retransmis la Comisia Europeană Cererea de Finanţare pentru proiectul liniei de metrou 1 Mai – Otopeni, răspunzând astfel clarificărilor solicitate de executivul comunitar în data de 12 septembrie, transmite News.ro

Obiectul cererii de finanţare “Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni)” este reprezentat de asigurarea unei conexiuni directe între Bucureşti şi Otopeni, respectiv între Gara de Nord Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă, prin construirea unei noi linii de metrou cu o lungime de 14,2 km şi 12 staţii de metrou, precizează Ministerul Transporturilor, într-un comunicat.

Valoarea totală a proiectului este de 6.345.573.961 lei (inclusiv TVA), din care valoarea totală eligibilă, finanţată prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020, este de 2.776.820.282 lei (85% din valoarea totală eligibilă aprobată – 2.360.297.241 lei este asigurată din Fondul de Coeziune, iar 15% în valoare de 416.523.040 lei va fi finanţată din bugetul beneficiarului), iar suma 1.455.979.594 lei va fi asigurată printr-un împrumut JICA (Japan International Cooperation Agency).

Perioada de implementare a Proiectului este de 120 luni, respectiv între 01.01.2014 şi 31.12.2023.

Răspunsul a fost trimis vineri Comisiei Europene.

Proiectul major privind Magistrala 6 a fost depus în decembrie 2017 la Comisia Europeană, iar în februarie 2018, CE l-a întrerupt de la evaluare, făcând comentarii pe marginea acestuia. Acestea au fost procesate, iar în 8 iunie 2018, Ministerul Transporturilor a retransmis proiectul corectat. Între 8 iunie şi 8 septembrie a fost termenul în care CE putea emite în scris puncte de vedere referitor la acest proiect.

Potrivit regulamentului european, Ministerul Transporturilor a interpretat că forma transmisă a fost aprobată tacit de CE. Pe 12 septembrie, experţii de la DG Regio au transmis o scrisoare în care spun că aprobă proiectul, cu îndeplinirea unor condiţionalităţi.

Doneaza prin PayPal paypal icon
Donatie recurenta

Doneaza lunar pentru sustinerea proiectului G4Media

Doneaza prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Doneaza prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

6 comentarii

  1. Dubai
    12 statii 36 luni pt 52.1 km din care 5km subteran
    Bucuresti
    10 statii 120 luni pt 14.1 km subteran
    #IndraznesteSaCrezi

    • Pai hai sa fim cinstiti distanta subterana la noi e tripla fata de Dubai.
      Acolo sunt costurile si dificultatea mari nu la suprafata.

  2. Ca sa fim si mai cinstiti sunt necesare 120 de luni pentru semnarea a 10 acte aditionale prin care pretul se va dubla deoarece pe traseu vor descoperi bomba atomica de la Hiroshima neexplodata si care va trebui mutata, sau va trebui schimbat traseul prin Videle in asa fel incat sa fie legat direct Teleormanul cu aeroportul si Dubai, sau pe unde a mai fost Veorica.

  3. 10 ani pe hartie… in realitate vreo 50 de ani probabil….

  4. Asadar, ca sa ajung de la aeroport in centrul vechi, turist fiind: Iau otopeni, schimb la 1 mai, apoi la Gara de nord? De ce nu e direct catre Gara de Nord? Imbecili…

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.