G4Media.ro

Ministerul Culturii a închis Muzeul CFR, pentru că nu ar avea acreditare.…

Sursa foto: Facebook Muzeul CFR

Ministerul Culturii a închis Muzeul CFR, pentru că nu ar avea acreditare. Muzeul a fost inaugurat în anul 1939 de regele Carol al II-lea

Muzeul Căilor Ferate, aflat la Gara de Nord, „nu este acreditat”, a constatat Ministerul Culturii în urma unui control, fiind amendat. Prin urmare, conducerea a fost nevoită să închidă instituţia pentru public din 8 ianuarie, relatează News.ro.

Potrivit site-ului Club Feroviar, la începutul anului 2021, declarat Anul European la Căilor Ferate, Ministerul Culturii, prin Direcţia de Cultură a Municipiului Bucureşti, a închis Muzeul CFR din Capitală.

Pe data de 7 ianuarie 2021, o comisie formată din angajaţi ai IGPR, reprezentanţi ai Ministerului Culturii, ai Direcţiei pentru Cultură a Municipiului Bucureşti şi experţi acreditaţi de Ministerul Culturii, a mers la sediul Centrul Naţional de Calificare şi Instruire Feroviară CENAFER – Muzeului CFR din Calea Griviţei nr. 193B, Bucureşti, unde funcţionează Muzeul CFR, a precizat Ministerul Culturii pentru Club Feroviar.

„Centrul Naţional de Calificare şi Instruire Feroviară CENAFER este instituţia care gestionează activitatea muzeală feroviară, conform HG 1399/2009. Ca urmare a verificărilor efectuate la faţa locului nu au fost identificate documente privind înfiinţarea şi acreditarea instituţiei muzeale <Muzeul CFR>. Drept urmare, Direcţia pentru Cultură a Municipiului Bucureşti a întocmit un proces verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei nr. 26/07.01.2021, în care s-a consemnat faptul că Muzeul CFR funcţionează fără respectarea prevederilor art 17, alin 1-3 din Legea nr. 311/2003 a Muzeelor şi a Colecţiilor Publice privind înfiinţare şi acreditarea”, se arată în răspunsul trimis către Club Feroviar.

Centrul Naţional de Calificare şi Instruire Feroviară CENAFER – Muzeul CFR trebuie să iniţieze demersurile necesare în vederea remedierii situaţiei. Deocamdată nu a fost depusă nicio documentaţie la Direcţia pentru Cultură a Municipiului Bucureşti, se precizează în documentul citat.

Muzeul CFR a fost inaugurat de regele Carol al II-lea în 1939, cu ocazia împlinirii a 70 de ani de la punerea în circulaţie a primului tren pe teritoriul românesc, în cadrul serbărilor Ceferiadei.

Astfel, la 10 iunie 1939, într-o sală de 45 metri lungime de sub tribuna stadionului Giuleşti şi pe câteva linii din parcul aceluiaşi stadion, au fost arătate publicului, pentru prima dată, exponatele Muzeului CFR.

Muzeul prezintă astăzi o bogată colecţie de machete de locomotive şi vagoane, documente istorice originale, numeroase exponate originale ce ilustrează evoluţia tehnică la calea ferată, piese deosebite folosite în comunicaţii la CFR, diferite tipuri de pupitre de comandă de instalaţii de centralizare a macazurilor şi semnalelor, precum şi machete şi piese originale ce ilustrează progresul tehnologic făcut de CFR.

În patrimoniul Muzeului CFR există un număr de 37 de locomotive cu abur, aflate în diverse depouri din ţară, dintre care amintim: locomotiva 43 Călugăreni din 1869; locomotiva 40.001, pentru linia cu cremalieră de pe tronsonul Bouţari – Zăicani, construită în 1908; locomotiva 140.117 Consolidation, construită în 1920 de firma americana Baldwin Locomotive Works; 2 locomotive Pacific, construite de firma germană J.A.Maffei în 1922; locomotiva 142.008 construită la Uzinele Malaxa în 1937.

Sursa: News.ro

Foto: Facebook Muzeul CFR

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

7 comentarii

  1. Vai de capul nostru, asta era prioritatea Ministrului Culturii… A rezolvat toate celelalte probleme, sectorul cultural e practic in colaps, artistii sunt disperati si ministerul se ocupa cu inchis muzeu, culmea unul din putinele muzee interesante si actuale. Peste tot in Europa trenurile redevin la moda, in Bruxelles a fost deschis de curand un muzeu al trenurilor senzational facut cu investitii serioase de la bugetul public, iar noi inchidem si ce avem. Bravo, dom’ ministru!!!
    Uneori cred ca lucrurile ar merge pur si simplu mai bine fara guvern si fara ministri… Fac mai mult rau decat altceva.

    • Pai si cine avea grija de muzeu a luat salariu?
      Poate returneaza fondurile cheltuite ilegal sau nu e neglijenta sa nu ai toate actele in regula?
      Lea furat Sova si Ponta si pe astea?

    • Mereu e vina guvernului. Dar incompetentii care administreaza acel Muzeu? Guvernul a venit in control, a observat ca Muzeul nu respecta normele, si a fost amendat. Nu Guvernul a inchis Muzeul CFR.

    • In tara asta casele de pariuri , bordelurile , cluburile , bisericile par imaculate , in rest muzee , biblioteci sa le inchidem .. Si poate mai deschidem ceva zeci de agentii guvernamentale si institute de papat fonduri ..

  2. Interesant e faptul ca in muzeu, atmosfera era faina, exponatele destul de ingrijite. Sper sa rezolve repede.

  3. Muzeul e cam teapa. Machete cu gramada si cam atat. La Sibiu sunt vreo 20 de locomotive cu abur in care te poti chiar si urca. totul amenajat intr-o zona a depoului Sibiu.

    Nu mai vorbesc de alte muzee din afara unde sunt incluse chiar si gari intregi in ele, plus zeci de locomotive si vagoane in marime naturala.

  4. CFR in sine este un muzeu. Ultima mea călătorie cu CFR a fost acum trei ani cu un automotor Malaxa! Da! Acum nu mai este cazul că s-au desființat ruta. Cred că în secolul 19 era funcțională linia.