G4Media.ro

Meditațiile școlare: unul din cinci români este de acord cu orele de…

Meditațiile școlare: unul din cinci români este de acord cu orele de pregătire suplimentară plătite de părinți, în timp ce 39% nu știu încă ce să creadă despre această “tradiție”

Practica meditațiilor pe care elevii le fac în timpul școlii îi pune pe gânduri pe români. Doar unul din cinci români este de acord cu meditațiile. De două ori mai mulți nu știu încă ce să creadă despre această “tradiție” a școlii românești. Rezultatele aparțin sondajului “Percepții publice asupra educației”, realizat de Avangarde, în cadrul căruia 39% dintre respondenți au declarat că Nu sunt de acord cu sistemul de meditații existent în România.

De remarcat că un procent identic au spus “Nu știu/ Nu răspund” la întrebarea “sunteți de acord cu sistemul de meditații existent în România?”.

Sondajul a fost realizat de Grupul de studii socio-comportamentale Avangarde, în perioada 17 – 27.03.2021, pe un eșantion de 900 de persoane, prin metoda CATI (interviuri telefonice). Marja de eroare este de 3,2% pentru un nivel de încredere de 95%.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

9 comentarii

  1. Nu este un lucru rău,pentru anumiți elevi, în anumite condiții (sau super performeri, care se antrenează pentru olimpiade, sau unii care au rămas în urmă la clasă), dar…ce trebuie să dispară, contra verificări și pedepse, este meditațiile cu proprii elevi de la clasă. Acei profesori nu au nici o scuză, nu-și fac treaba la clasă, șantajează cu note (e destul să facă la meditații exerciții similare testelor de la clasă), este total imoral. Această posibilitate trebuie să dispară.

    • După ce că n-avem un TVR Didactic permanent cu bază de date, pentru egalitatea de şanse şi Diasporă, statul e mereu tentat să reprime alternativele private.

    • S-a ratat momentul la schimbarea coduriilor penale. Oricum, ramane evaziunea fiscala, discriminarea, si hartuirea prin ageresiune psihica. Daca n-avei bani si v-a facut, il turnati la ANAF, faceti plangere la parchet si vedeti cum se cuminteste dom’ profesor. Cu putin noroc, un angajament ferm, inregistrarea crizelor de nervi pe suportul original si un denunt(eseu, adicaun fel de compunere) îi rezolvati. Numai sa nu fie frate si/sau tovarasi de-al nostru, ca atunici va ardeti sigur.

  2. Meditatiile sunt ok, cu conditia sa nu fie facute cu profesorul de la clasa sau di scoala. Daca se fac cu profes9rul de la clasa, meditatiile sunt doar o taxa pentru ca elevul sa treaca clasa.
    Ministerul ar trebui sa interzică meditațiile cu profesorul de la clasa sau din scoala

    • Cu exceptia primului interval de 3% de sus si a intervalului de 3% de jos … ce le face ok?!?

      Care-i treaba, care e mecanismul care le creaza cererea si cum e el ok in raport cu ce scopuri?

      Detaliaza, te rog. Dar fara sa invoci karaoke-le generalizat din invatamant, pentru ca automat il faci si pe el ok, realizezi asta, nu?

  3. Cum se poate ca dupa 30 de ani cand a plecat comunismul inca sa mergem cu sisteme paralele. Doctorii iau in continuare spagi sau te trimit la clinicile lor private, profesorii fac scoala paralela pe banii parintilor. Sistemul public e folosit in continuare de acesti neaveniti strict in scop de bazin de clienti pentru imbogatirea lor. Cum e posibil sa mergi la scoli si sa vezi ca profesorii se dau jos din Cayene, X5 etc. Sigur au platit dari catre stat pentru venituri si si-au facut cu profesionalism munca pentru care sunt angajati si remunerati in sistemul public. Si culmea e ca sunt destui prosti care sunt de acord cu aceste practici. De aceea progresul acestei tari tinde spre 0.

  4. Meditatiile sunt o scuza pasiva ptr profesorul de la clasa sa nu pregateasca elevii cum trebuie
    Scolile bune sunt de fapt scoli care atrag elevi din familii instarite, care isi permit meditatii pe banda
    Meditatiile pe banda sunt motivul ptr care educatia e mediocra, nu este incurajat deloc invatatul continuu

  5. Nu inteleg ce relevanta are daca parintii sunt de acord sau nu cu meditatiile. Cine este de acord isi trimite copilul la meditatii, cine nu, nu. Nu sunt obligatorii…
    Intr-adevar, nu sunt de acord cu meditatiile facute cu profesorul de la clasa. Si trebuie fiscalizate meditatiile.

  6. În anii ’60 meditații făceau doar copiii celor cu situație materială mai bună ca să învețe engleza sau franceza care nu erau predate în școli.
    Pentu elevii mai slabi se organizau meditații în școală în afara orelor de program (chiar și duminica), iar pentru cei buni existau cercurile pe materii, unde se pregăteau și olimpicii. Și au ieșit generații bine pregătite atât teoretic cât și practic (școlile profesionale), educați, politicoși, cu bun șimt. O diplomă de bacalaureat valora atunci mai mult decât o diplomă de studii superioare de astăzi. Iar mulți din cei care făceau o școală tehnică de trei ani băteau mulți ingineri (în general pe cei promovați pe baza originii sănătoase).
    Astăzi este suficient să vezi cum se comportă, cum vorbesc din păcate mare parte din tineri. Lipsă totală de bun simț elementar, de politețe, de respect față de persoanele în vârstă. Iar despre limbaj, oriunde te afli ai impresia că ești în mahala.
    Aceasta este oglinda sistemului actual de educație care se poate ameliora pe ici pe acolo prin sistemul paralel de meditații și de familiile care sunt în stare să facă acest lucru. Din constatările mele numărul maxim de tineri educați, politicoși (care de ex. nu te dau grămadă la intrarea/ieșirea dintr-un spațiu), care vorbesc elevat, frumos (fără cuvinte urâte în fiecare frază) este de trei din zece.
    Trist, foarte trist !
    Mă gândesc cu groază ce se va alege cu majoritatea copiilor care fac „școala” în timpul pandemiei.