G4Media.ro

Ludovic Orban: România este cea mai bine pregătită ţară de pe lista…

sursa foto: MApN

Ludovic Orban: România este cea mai bine pregătită ţară de pe lista statelor europene care sunt în curs de aderare la Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică

România este cea mai bine pregătită ţară de pe lista statelor europene care sunt în curs de aderare la Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică, a declarat prim-ministrul Ludovic Orban.

  • „Astăzi am avut o serie de întâlniri importante, am avut o întrevedere cu secretarul general al Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică, după care am participat la o întâlnire în plenul Consiliului OECD în care sunt reprezentate ţările membre ale OECD. Cu ocazia acestor două evenimente importante am susţinut candidatura României pentru deveni membră OECD. În cadrul procesului de lărgire a componenţei OECD noi considerăm că avem toate argumentele pentru a deveni membri OECD. România este cea mai bine pregătită ţară europeană de pe lista ţărilor europene care sunt în curs de aderare la OECD şi considerăm că într-un viitor apropiat această procedură de integrare a României în OECD poate să demareze cu succes”, a spus Ludovic Orban, marţi, la Paris.

Premierul a precizat că în cadrul întâlnirii a răspuns şi întrebărilor adresate de ambasadorii ţărilor OECD prezente la reuniune.

  • „Am argumentat cu tot ceea ce am considerat că reprezintă un atu al României această candidatură”, a precizat Orban.

Premierul a menţionat că în finalul vizitei pe care o desfăşoară la Paris are stabilită, marţi seară, şi o întâlnire cu membri ai comunităţii de români din Franţa.

sursa: Agerpres.ro, sursa foto: MApN

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

18 comentarii

  1. Pe scurt: Suntem gata s-o vindem complet.

  2. Și a rezolvat și cu statul de drept!

  3. Eu am o intrebare:
    In ce mod este Ungaria mai apta sa faca parte din OECD decat Romania?
    Chiar in prezent adica.
    Si apoi, in ce mod erau mai apte Ungaria, Polonia, si toatel celelalte tari din Europa Centrala si Tarile Baltice mai apte sa intre in OECD decat este Romania acum?
    Adica, ce se intampla aici?

    • @ion

      Daca vei vizita oricare din tarile astea, te vei dumiri.
      Eu le-am viztat in 84. Atunci polacii aveau cate un mic tractoras in curte, orasele curate iar budele publice de la banzinarii, moteluri, etc erau impecabile, cum sunt in occident.
      Asta in timp ce la noi era saracia de pe lume, carute trase de cai si babe cu broboada, taraind papornite peste tot.

    • Nu suntem membri OECD din aceleași motive pentru care nu suntem membri în grupul de la Visegrad (deși ne-au invitat de la început), din aceleași motive pentru care nu am făcut nici un pas spre aderarea la Euro (deși Manole zicea că o face), etc etc. Noi am intrat in NATO ca să ne apere ei si am intrat in UE ca sa luam bani de la ei. Atât.

    • Si eu am o intrebare: de ce Premierul Orban NU spune clar si raspicat: „Indeplinim Criteriile de aderare la OECD”, Criterii pe baza carora Statul care depune Cererea de Aderare la OECD este monitorizat ulterior!??
      Vedeti ca Orban NU pronunta cuvintele CHEIE „Criterii de aderare”, el vorbeste despre „argumentele” noastre pentru a deveni membri OECD!
      Care sunt acele „argumente”, de ce NU le-a mentionat, vorbaria lui goala NU cred ca ii va impresiona pe cei din OECD care STIU bine cum sta Romania, ei au inceput sa monitorizeze tara imediat dupa ce Romania a depus Cererea de Aderare, inca din 2004??!!!
      Sper ca OECD sa tina cu dintii de aceste Criterii, altfel Romania nu se va moderniza!!!

  4. Daca vorbele astea le-am auzit de la Viorica Dancila in Septembrie 2019 cand a fost in vizita in SUA nu m-am mirat, dar sa-l aud pe Orban debitand aceleasi aberatii(„avem toate argumentele, sunt gata pregatiti sa aderam la OECD”!) nu inteleg decat: PNL=PSD=aceeasi mizerie!
    Pai, cum sa debitezi aceasta aberatie, Orbane, cand UITE care sunt Criteriile de aderare la OECD si de ce NU reuseste Romania sa adere, TU STII care sunt aceste Criterii?!
    Care sunt ARGUMENTELE alea, NOI, Romanii de ce NU le STIM, le tineti secrete cumva, iesi in Conferinta publica in Romania si spune-le!?) si cum se potrivesc ele cu CRITERIILE clare de aderare la OECD?!

    „De ce nu reușește România să adere la OECD: Criteriile pe care NU le îndeplinește și ce e de făcut.
    Aderarea României la OCDE reprezintă un obiectiv major al politicii externe române încă din 2004.
    După 7 guverne perindate pe la Palatul Victoria și 13 ani de la data stabilirii acestui obiectiv, perioadă în care OECD a primit de 2 ori (în 2004 și 2012) noi membri, România încă așteaptă o decizie favorabilă.
    Potrivit unui raport OECD din Decembrie 2016, așteptarea pare că va fi de durată și nu depinde în primul rând de consensul membrilor organizației, ci chiar de România, care are semnificative RESTANTE de la îndeplinirea Criteriilor de aderare.
    Domeniile monitorizate: ce nu funcționează.
    După ce un stat își anunță intenția de aderare la organizație, OECD declanșează o MONITORIZARE a respectivului aplicant pentru a decide dacă acesta respectă un set de regulile comune.
    Ultimul raport al OECD, elaborat în decembrie 2016, indică faptul că organizația monitorizează următoarele 5 domenii:

    Centrul de guvernare
    Managementul strategic al resurselor umane
    Guvernanță bugetară
    Guvernare deschisă
    Guvernare digitală

    Problemele identificate de OECD la fiecare dintre cele 5 domenii, în cele ce urmează:
    1 – Centrul de guvernare – reformele trebuie asumate și ancorate în realitate.
    Potrivit definiției OECD, Centrul de guvernare (CoG) este acel corp care oferă premierului României și guvernului în ansamblu ajutor direct și consiliere. De la un tradițional rol administrativ, în multe state membre OECD CoG deține un rol activ în dezvoltarea politicilor publice și coordonare, inclusiv planificare strategică și supraveghere, coordonare inter-departamentală.
    2 – Guvernanță bugetară – trebuie respectată Legea Responsabilității Fiscale

    Bugetul de stat este documentul central al politicilor guvernamentale, care arată cum sunt gândite prioritățile și cum sunt alocate resursele pentru obiectivele multi-anuale. Guvernanța bugetară se referă la procesele, legile, structurile și instituțiile în funcție care să asigure că alocările bugetare sunt în acord, de manieră efectivă, sustenabilă și de durată, cu obiectivele stabilite.
    Potrivit OECD, Guvernele trebuie să se asigure că datele și documentele care stau la baza bugetului sunt date deschise, transparente și accesibile. Graficul de mai jos arată care sunt datele disponibile în statele OECD și în România.
    3 – Managementul strategic al resurselor umane – Agenția Funcționarului Public nu trebuie subordonată Ministerului Dezvoltării.
    Managementul strategic al resurselor umane (HRM) privește procesul și instrumentele folosite pentru asigurarea că guvernul dispune de suficiente resurse umane pentru a-și îndeplini misiunea și obiectivele strategice. Acest principiu presupune că oamenii potriviți se află în locurile potrivite, astfel încât obiectivele să fie îndeplinite cu eficiență și în totalitate.
    4 – guvernare deschisă – un abuz de Ordonanțe de Urgență, prea multe strategii necorelate
    Conceptul de guvernare deschisă se referă la cultura protejării democrației prin inovare, politici sustenabile și practici bazate pe transparență, participare și responsabilitate.
    5 – guvernare digitală- umanizați relația digitală a statului cu cetățeanul
    Conceptul de guvernare digitală pune în centrul său utilizarea tehnologiilor digitale ca parte integrantă a guvernării. Aceasta reprezintă ansamblul actorilor guvernamentali, ONG-uri, mediul de afaceri sau simplii cetățeni care susțin elaborarea și accesul la date, servicii și conținut digital.
    https://cursdeguvernare.ro/de-ce-nu-reuseste-romania-sa-adere-la-oecd-criteriile-pe-care-nu-le-indeplineste-si-ce-e-de-facut.html

    Dincolo de faptul ca Decizia e politica(RECUNOSC, nu neg!), sa ne explice Orban ce inseamna ca „avem toate ARGUMENTELE pentru a deveni membri OECD.”, cand Romania NU indeplineste nici unul dintre cele 5 Criterii de aderare!!???
    Eu sincer m-as buucra ca OECD sa tina cu dintii de aceste Criterii, doar asa Romania se va moderniza, altfel…nici o sansa, vedem ca in astia 30 de ANI doar presiunile dinafara determinate de aderarea la UE si NATO au determinat ceva schimbari..

  5. Tari membre OECD:
    Australia, Austria, Belgium, Canada, Chile, Colombia, Czechia, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Greece, Hungary, Iceland, Ireland, Israel, Italy, Japan, Korea, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Mexico, Netherlands, New Zealand, Norway, Poland, Portugal, Slovakia, Slovenia, Spain, Sweden, Switzerland, Turkey, UK, USA.

    Deci Chile, Columbia, Mexico, Turcia si Ungaria sunt mai modernizate la nivel de curnare decat Romania?

    Lili si Vasilica, vorbiti ca niste oi cu complexe de inferioritate si in plus ratati subiectul caci OECD nu este UE si NATO, si nici nu mai suntem in anii 2000-2005. Voi faceti o conversatie care este irelevanta pentru intrarea Romaniei in OECD.

    Este o singura problema: UNGARIA. Am mai spus-o pana nu-i desfiintam pe bune pe Unguri, Romania nu intra in OECD pentru ca Ungaria este blocata intr-un comportament inapoiat si santajist. Orice idee de „buna cooperare” cu Ungaria este un mod de le lasa palmuiti de aceste jigodii budapestane.

    • Erratum: … la nivel de GUVERNARE decat Romania

    • 1. Va rog sa-mi spuneti: Pentru ce VREA Romania sa adere la OECD, de ce se zbate Romania din 2004 sa adere la OECD!?
      2. „OECD este o organizație internațională a acelor națiuni dezvoltate care acceptă principiile democrației reprezentative și a economiei de piață libere.
      Adica, un set de Valori, de Reguli, ne potrivim azi?!
      Dvs sustineti ceva ce nu e argument, e ceva de genul: „da’ ala de ce membru”?!
      NU, aici vorbim despre REGULI, despre Criterii, Romania care oricum e departe de REGULI, de RESPECTAREA Legilor, TREBUIE sa se SCHIMBE, numai asa vom adera la OECD, la Schengen, la Euro!
      NU credeti ca ne-ar AJUTA ca Tara sa depasim mocirla damboviteana, cauzata de o clasa politica retrograda?!
      Cat timp REGULILE si LEGILE NU sunt la baza guvernarii Romaniei, a adera la astfel de organizatii doar ca sa bifeze Orban ca Romania a derat la OECD in timpul guvernarii PNL, e apa de ploaie!
      Romania are nevoie de TOATE Reformele cerute de Indeplinirea Criterilor de aderare la OECD, doar asa Clasa politica va fi nevoita sa se SCHIMBE!!
      Altfel, vom ramane precum in astia 30 de ani: cu o guvernare dictata de partide, NU de Criterii!

      Uite aici pagina OECD-Romania, NU curge cu felicitari deloc, doar cu RECOMANDARI:
      https://www.oecd.org/countries/romania/

    • Lili, inca o data, incurci lucrurile. Eu nu contest nevoile pe care le evoci. Eu spun altceva: este alta discutie. OECD afiseaza reguli, evident – ce altceva ai vrea sa afiseze, un tatuaj de membership?
      Dar:
      1. Acestea sunt guidelines
      (Romania nu este o dictatura, nu este o tara chiar de lumea a treia in termenii institutiilor internationale, are o economie de piata, este in categoria Very High Human DEvelopment Index, https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_Human_Development_Index, este suficient de dezvoltata economic – ba chiar a intrat in categoria high income country,https://en.wikipedia.org/wiki/World_Bank_high-income_economy, ba chiar este si membra UE si NATO de mult timp)
      nu reguli tehnice ca la aderarea Romaniei la UE si NATO. Nu se admite in OECD o tara cand se bifeaza criteriile. Romania a fost deja respinsa pentru ca s-a opus Ungaria, si nu conteaza ca argumentele Ungariei au fost deja demontate, deciziile de admisie se iau prin conses (este un club in adevaratul sens al cuvantului!) iar Ungaria se opune.

      2. Romania vrea sa fie in club pentru ca este o chestiune de prestigiu international al Romaniei, cu consecinte directe (coordonarea politicilor, access la rapoarte si studii, si capacitatea de a influenta aceste politici etc) si indirecte (finantari internationale, puterea pasaportului, etc).

      3. Romania nu va progresa pentru ca ar conditiona-o OECD — nici OECD nu va face asa ceva, si nici Romania nu ar putea accepta asa ceva. Din contra, modernizarea Romaniei poate fi ajutata daca Romania este membra, prin simplele interactiuni si efecte de care am amintit.

      Problema este una: Ungaria este un stat care a luat-o pe ulei si doreste raul Romaniei – pe bune. Sunt dementi. Si Ungaria (Budapestanii) stiu ca nu au sanse in concurenta cu Romania dar ca situatia s-ar schimba daca de exemplu Transilvania ar fi a lor — ar capata dimensiune si importanta strategica. Deocamdata Ungaria este un nimic fara caracter care se comporta ca atare si trebuie cumintit.

      Deci discutia pe care vrei s-o porti tu este aici plasata gresit.

    • „este o chestiune de prestigiu international al Romaniei”!!!
      Fix asta asteptam sa-mi raspundeti!
      Deci NU conteaza ca tara e vai de ea la Criteriile cerute de OECD(demonstrez mai jos ca EXISTA aceste Criterii si sunt Afisate pe Site-ul OECD pentru NOII MEMBRI!!!), Romania vrea in OECD: „chestie de prestigiu international”!!!
      De parca NU ar sti mapamondul ce „prestigiu” are Romania!
      Asta cu „prestigiul” e ca la „noul” PSD Ciolacu: s-au impopotanat cu vreo 3-4 Doctori-intelectuali, ca sa se umfle-n pene pe la TV ca „noul PSD s-a reformat, vin intelectualii la noi”, pai va imaginati cum e asta, sa mearga Ciolacu la Brussels cu asa veste mare!
      Cand colo, „noul” PSD cu cativa intelectuali-Doctori in fruntea listelor(figurativim cand Duminica Ciolacu a fost la restaurant cu gasca PSDista FARA Masca, nici unul dintre ei NU a suflat un cuvintel, probabil sunt de acord!), este cu ABSENTA lui Dragnea si a catorva acoliti de-ai lui(NU mai MULT de 10!) fIX acelasi PSD catre timp de 3 ANI a „speriat” UE si CE si MCV si GRECO si Ambasadele Tarilor UE si SUA!!!
      FIX aceeasi mizerie, cu cele cateva absente mentionate de mine!
      Dar, e „chestiune de prestigiu”, cand ai cativa intelectuali-doctori(fiecare cu cate o tinichea de coada, dar ce mai conteaza la PSD!) in fruntea listelor, poti sa te umfli in pene ca esti partid reformat si cu intelectuali!!
      Asa si Romania: ajunsa membra OECD se va umfla in pene, desi NU va avea nici unul dintre criteriile OECD indeplinite!

      UITE ca aceste Criterii de acre eu am scris EXISTA pe Site-ul OECD, sunt pentru NOII MEMBRI(!!) in cadrul Extinderii OECD si sunt FIX cele din Articolul postat de mine de pe Site-ul cursdeguvernare.ro!!!
      Scrie despre ele si Ministerul Afacerilor Externe in articolul OECD, cand zice asa:
      „Extinderea OCDE.
      Procedurile de extindere ale OCDE sunt specifice, diferenţiindu-se de cele ale altor organizaţii. După ce membrii agreează iniţierea unui nou „val de extindere”, Consiliul OCDE adoptă decizia oficială a lansării invitaţiilor de aderare şi a începerii negocierilor, în baza unui calendar de aderare.
      Criteriile de aderare la OCDE au fost stabilite în 2004 (cunoscute sub numele de criteriile Noboru) şi REVIZUITE recent, în iunie 2017, ca urmare a finalizării activității unui grup de reflecție asupra viitorului organizației, constituit prin decizie a Conferinței Ministeriale OCDE din iunie 2016.
      Cele 4 criteriile tehnice generale stipulate în Raportul Noboru (2004) sunt următoarele:
      – Apartenenţa la un set comun de valori şi principii (like-mindedness): principiile democraţiei şi ale economiei de piaţă, performanţă economică, buna guvernanţă şi statul de drept, drepturile omului, participare activă la organizaţiile internaţionale şi regionale relevante, asistenţa pentru dezvoltare, respectarea acquis-ului OCDE.
      – Statutul de jucător semnificativ (significant player): contribuţia efectivă la procesul de peer learning din OCDE şi capacitatea de a influenţa pozitiv deciziile structurilor organizaţiei.
      – Beneficiul reciproc (mutual benefit): aderarea la OCDE trebuie să conducă la efecte pozitive atât asupra candidatului, cât şi asupra organizaţiei.
      – Considerente globale (global considerations): reflectă relevanţa candidatului pentru aspiraţia organizaţiei de a dezvolta politici globale şi include principiul diversităţii geografice.
      Criteriile generale Noboru au fost completate de un NOU SET de PARAMETRI de ANALIZA, adoptați cu prilejul reuniunii Consiliului Ministerial OCDE din 7-8 iunie 2017 şi detaliați în cuprinsul noului cadru de evaluare a statelor aspirante, document accesibil la: http://www.oecd.org/mcm/documents/C-MIN-2017-13-EN.pdf.
      Noul cadru de evaluare aduce un plus de transparenţă şi de obiectivitate procesului de evaluare a viitorilor candidați, introducând parametrii mai detaliați, mai preciși, mai nuanțați şi cu un grad sporit de cuantificare (gradul de pregătire – state of readiness; asumarea valorilor organizaţiei – like-mindedness; gradul de cooperare cu structurile OCDE – engagement with the OECD, profilul regional în ansamblul organizaţiei – regional profile within the OECD).”
      https://www.mae.ro/node/1481

      Postez mai jos Parametrii de Analiza!
      G4media, va rog sa dati postarea!

    • Uite aici acel Set de Parametri de analiza, adica NOUL Cadru de EVALUARE a Statelor Aspirante la statutul de membru OECD, ANEXA 1, mentionat de MAE:
      http://www.oecd.org/mcm/documents/C-MIN-2017-13-EN.pdf

      MAE: „Noul Cadru de EVALUARE aduce un plus de transparenţă şi de obiectivitate procesului de evaluare a viitorilor candidați, introducând parametrii mai detaliați, mai preciși, mai nuanțați şi cu un grad sporit de CUANTIFICARE (gradul de pregătire – state of readiness; asumarea valorilor organizaţiei – like-mindedness; gradul de cooperare cu structurile OCDE – engagement with the OECD, profilul regional în ansamblul organizaţiei – regional profile within the OECD).
      Din experienţa celor două etape de extindere a OECD care s-au derulat de la „Raportul Noboru” (2005, respectiv 2013), rezultă că SPRIJINUL POLITIC acordat de statele membre importante ale organizaţiei, în special de SUA, Japonia şi statele mari din UE este la fel de semnificativ ca îndeplinirea criteriilor tehnice de aderare.
      În prezent, după adoptarea NOULUI Cadru de EVALUARE a candidaturilor și în concordanță cu deciziile Conferinței Ministeriale OCDE din iunie 2017, Consiliul OCDE dezbate subiectul demarării unui nou exercițiu de extindere a organizației. Există în acest moment 6 candidaturi discutate în Consiliu – în ordine alfabetică Argentina, Brazilia, Bulgaria, Croația, Peru și România.”

      Articolul de pe cursdeguvernare-ro din 2017 FIX asta a explicat, NOUL Cadru de evaluare a statelor aspirante la statul de membru al OECD!

      G4media, nu mai cenzurati, dati postarile!

    • G4media, am mai postat inaintea orei 3:35 pm un comentariu despre OECD postat pe Site-ul Ministerului Afacerilor Externe(MAE), unde este postarea!?

    • Incerc sa postez iar articolul de pe Site-ul MAE, dar nu pun Link-ul care duce la MAE, il gasiti acolo:
      Mai 2020: „Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE)
      1. Despre OCDE.
      OCDE este un for interguvernamental care are ca obiect de activitate identificarea, diseminarea şi evaluarea aplicării politicilor publice optime pentru asigurarea creşterii economice, prosperității şi dezvoltării sustenabile în rândul statelor membre, precum şi la nivel global.
      2. Extinderea OCDE.
      Procedurile de extindere ale OCDE sunt specifice, diferenţiindu-se de cele ale altor organizaţii. După ce membrii agreează iniţierea unui nou „val de extindere”, Consiliul OCDE adoptă decizia oficială a lansării invitaţiilor de aderare şi a începerii negocierilor, în baza unui calendar de aderare.
      CRITERIILE de aderare la OCDE au fost stabilite în 2004 (cunoscute sub numele de Criteriile Noboru) şi rEVIZUITE recent, în iunie 2017, ca urmare a finalizării activității unui grup de reflecție asupra viitorului organizației, constituit prin decizie a Conferinței Ministeriale OCDE din iunie 2016.
      Cele 4 criteriile tehnice generale stipulate în Raportul Noboru (2004) sunt următoarele:
      – Apartenenţa la un set comun de valori şi principii (like-mindedness): principiile democraţiei şi ale economiei de piaţă, performanţă economică, buna guvernanţă şi statul de drept, drepturile omului, participare activă la organizaţiile internaţionale şi regionale relevante, asistenţa pentru dezvoltare, respectarea acquis-ului OCDE.
      – Statutul de jucător semnificativ (significant player): contribuţia efectivă la procesul de peer learning din OCDE şi capacitatea de a influenţa pozitiv deciziile structurilor organizaţiei.
      – Beneficiul reciproc (mutual benefit): aderarea la OCDE trebuie să conducă la efecte pozitive atât asupra candidatului, cât şi asupra organizaţiei.
      – Considerente globale (global considerations): reflectă relevanţa candidatului pentru aspiraţia organizaţiei de a dezvolta politici globale şi include principiul diversităţii geografice.
      Criteriile generale Noboru au fost completate de un nou set de parametri de analiză, adoptați cu prilejul reuniunii Consiliului Ministerial OCDE din 7-8 iunie 2017 şi detaliați în cuprinsul noului cadru de evaluare a statelor aspirante, document accesibil la: http://www.oecd.org/mcm/documents/C-MIN-2017-13-EN.pdf.
      Noul cadru de evaluare aduce un plus de transparenţă şi de obiectivitate procesului de evaluare a viitorilor candidați, introducând parametrii mai detaliați, mai preciși, mai nuanțați şi cu un grad sporit de cuantificare (gradul de pregătire – state of readiness; asumarea valorilor organizaţiei – like-mindedness; gradul de cooperare cu structurile OCDE – engagement with the OECD, profilul regional în ansamblul organizaţiei – regional profile within the OECD).”

      Am postat la 3:35 pm Criteriile din Noul Cadru de Evaluare a statelor aspirante la Statutul de membru OECD!

    • Astept raspuns!!!
      Sau, v-ati lamurit in sfarsit!!!

  6. Asa vrea Orban sa adere Romania la OECD??!!!

    28 Octombrie 2020: „Fondul Proprietatea: Nominalizările membrilor CA la Aeroporturi București nu sunt credibile. Majoritatea candidaților propuși nu au experiență și sunt conectați politic.
    ​Fondul Proprietatea (Fondul) își exprimă îngrijorarea cu privire la rezultatul procesului de selecție pentru numirea noilor membri în Consiliul de Administrație al Aeroporturi București, pentru un mandat de patru ani, se arată într-un comunicat de presă al Fondului.
    Potrivit acestuia, procesul de selecție nu a fost riguros, rezultând, astfel, nominalizări care NU sunt credibile.
    Acționarii sunt așteptați să voteze numirea candidaților selectați la Adunarea Generală a Acționarilor, programată pe 2 noiembrie 2020.
    • procesul de selectie nu a fost relevant sau coerent, de vreme ce a fost condus de 3 consultanți de HR diferiți. Consultatul de HR care a încheiat ultima fază a procedurii de selecție, PricewaterhouseCoopers Tax Advisors & Accountants SRL, NU a avut mandat pentru a inINTERVENI asupra Listei lungi a candidaților care a rezultat în urma primelor faze ale procesului de selecție, fapt care a condus la o listă scurtă nepotrivită;
    • procedura de selecție NU a inclus o etapă de căutare activă pentru CEI MAI BUNI Candidați disponibili realizată de profesioniști de resurse umane, fiind realizată exclusiv prin publicarea unui anunț de recrutare a candidaților;
    • depunerea candidaturilor a fost caracterizată de un EXCES de birocrație, care a descurajat potențialii candidați potriviți să participe la procesul de selecție;
    • procesul de selecție NU s-a concretizat prin selectarea candidaților care au EXPERIENTA și CALITATILE necesare pentru a CONDUCE o companie cu un nivel de complexitate cum este cel al Aeroporturi București;
    • candidații catalogați drept cei mai potriviți în procesul de selecție NU îndeplinesc criteriul independenței;
    • niciunul dintre candidații propuși NU are experiența relevantă pentru a susține obiectivul companiei de a atrage finanțare de la investitorii instituționali pentru construcția unui nou terminal, prin listarea companiei la Bursa de Valori.
    “Prin procesul de selecție, în care Legislația privind guvernanța corporativă a fost respectată doar în teorie, în practică nu s-a ajuns la rezultatul optim, și anume, găsirea celor mai potriviți candidați pentru Consiliu. Fondul a observat că majoritatea candidaților propuși nu au experiență relevantă de conducere și nu sunt independenți, cei mai mulți fiind conectați politic sau afiliați”, se arată în Document.