G4Media.ro

John Makin, Directorul Global de Strategie si Dezvoltare pentru sectorul auto al…

John Makin, Directorul Global de Strategie si Dezvoltare pentru sectorul auto al Luxoft: “Recesiunea ar putea duce mai degrabă la o unire de forțe decât la o competiție acerbă” (P)

John Makin, Directorul Global de Strategie și Dezvoltare pentru sectorul auto al Luxoft, explică trendurile din domeniul automobilelor, la ce să ne așteptăm în viitor și care sunt beneficiile pe care Luxoft le oferă angajaților din sectorul auto.

  1. Cum arată sectorul auto în contextul actual?

Industria automobilelor a întâmpinat nenumărate obstacole în ultimii ani, de la pandemia de coronavirus care ne afectează chiar și în prezent, la războiul din Ucraina, scumpirea carburanților, criza gazelor naturale și creșterea galopantă a inflației. Toate acestea duc țările în pragul unei crize economice.

Observăm deficiențe în sector în întreaga lume, pe măsură ce producătorii de automobile tind să devină companii de software, programarea fiind o parte esențială din procesul de dezvoltare a unei mașini. Prin urmare, automobilele încep să fie definite de partea de software. În plus, planul Europei de a interzice vânzarea de noi automobile cu combustie internă va fi un catalizator pentru inovație și investiții.

  1. Cum arată concurența din sectorul auto, în aceste vremuri tulburi?

Riscul unei crize financiare la nivel global le va schimba perspectivele jucătorilor din industrie. Oricum, cred că aceste condiții economice vor duce mai degrabă la o mai bună colaborare între producătorii auto, decât la o competiție acerbă. Și asta pentru că lipsurile și provocările care se întrevăd la orizont vor grăbi considerabil inovația și investițiile majore, mai ales în zona de software. 

  1. Care sunt tendințele din acest domeniu?

O modalitate uzuală de a structura vehiculele definite de software este conceptul de PACE: Personalizare, Autonomie, Conectivitate și Electric.

Personalizarea ține de diferențierea brandurilor în funcție de experiența utilizatorului, iar această experiență personalizată devine din ce în ce mai “inteligentă” și mai “conectată”. În termeni de autonomie, nu vom avea autovehicule complet autonome în următorul deceniu, însă vom vedea cum caracteristicile care țin de autonomie vor continua să evolueze și vor putea fi aplicate și pentru modelele mai ieftine de mașini. Așadar, autovehiculele comerciale vor fi cele care vor deschide drumul către cele complet autonome.

În ceea ce privește conectivitatea, mașinile au devenit din ce în ce mai flexibile, cu tot mai multe caracteristici inteligente și vin la pachet cu noi perspective. În plus, diagnosticarea inteligentă și colectarea de date înseamnă că mașinile vor anticipa defecțiunile și intervențiile din service și ne vor scuti de reparații scumpe. Până acum, relația dintre producătorul de automobile și proprietarul vehiculului se făcea prin intermediul service-ului. Producătorii se vor apropia de clienții lor finali cu mașini conectate, oferindu-le servicii pentru aplicații și colectând date despre ei. Prin urmare, legătura creată va fi mult mai puternică.

Pe partea de electricitate, pe lângă costurile mici de funcționare și o amprentă mai redusă de carbon, vehiculele electrice deschid calea către mai multă tehnologie, permit mai multe ecrane, mai multe dispozitive inteligente și mai mult divertisment.

  1. Cum face față Luxoft la tendințele care se întrevăd?

O temă care stă la baza tuturor acestor tendințe este aceea că automobilul începe să fie definit de software-ul pe care îl are, iar industria se străduiește să creeze astfel de vehicule. Strategia Luxoft este construită în jurul accelerării transformării clienților pentru a dezvolta vehicule definite de software. De la consilierea și sprijinirea clienților noștri pentru a-și elabora strategia, asistența în ceea ce privește metodele și instrumentele procesului de dezvoltare a software-ului, la furnizarea de software conectat pentru vehicule, Luxoft le oferă pe toate. Acest lucru este evidențiat de faptul că Luxoft s-a alăturat Fundației Eclipse, pentru a contribui la accelerarea revoluției vehiculelor definite prin software.

În centrul tuturor acestor inițiative se află oamenii noștri. Continuăm să construim centre importante de inginerie pentru a sprijini dezvoltarea lor și a le oferi cunoștințele necesare, astfel încât Luxoft să continue să fie un contributor esențial în materie de vehicule definite prin software.

Bucureștiul este unul dintre centrele de excelență ale Luxoft. Echipele locale livrează proiecte în cadrul următoarelor domenii: Autonomous Drive, In-Vehicle Platforms, Telematics, IVI, Android, Testing and Validation etc Clienți precum VW, BMW, McLaren, Continental, Harman, Valeo și mulți alții au recunoscut de-a lungul anilor calitatea serviciilor Luxoft și rolul esențial jucat de centrul Luxoft din București.

  1. Există un profil de candidat perfect pentru acest domeniu sau orice specialist își poate găsi locul la Luxoft?

Candidatul ideal este pasionat de mașini, software și hardware, își dorește să se dezvolte și este motivat să facă parte dintr-o echipă care construiește mașina viitorului. Avem multe proiecte și posturi deschise. I-aș încuraja pe oameni să nu încerce să se potrivească perfect pentru o anumită poziție, ci mai degrabă să estimeze dacă acel rol se potrivește cu ambițiile lor. Așadar, cu sau fără experiență în domeniul auto, dar cu un nivel potrivit de cunoștințe tehnice și cu motivația necesară, oricine își poate găsi locul la Luxoft, fără îndoială.

  1. Care sunt beneficiile de care se bucură angajații Luxoft?

Potrivit ultimului nostru sondaj intern, cele mai apreciate beneficii ale Luxoft sunt recunoașterea, formarea profesională, mediul prietenos de lucru, grija pentru sănătate și bunăstare la locul de muncă și echilibrul dintre viața profesională și cea privată. Considerăm că oportunitatea de a lucra atât de la distanță, cât și în sistem hibrid sau de la birou, în funcție de necesitățile și preferințele fiecăruia dintre angajați, este unul dintre cele mai importante beneficii, alături de programul flexibil.

Am dezvoltat un concept nou, numit “Chapters”, iar scopul său este de a crește, a uni și a conduce. Avem comunități de oameni construite în jurul tehnologiilor (Technology Chapters), domenii specifice industriei (Domain Chapters) sau domenii inter-industriale (Horizontal Chapters). În domeniul auto, am dezvoltat programe puternice de formare, conduse de Automotive Domain Chapters, potrivite și la nivel de juniori, dar și pentrut  nivelul regular și mai sus atunci când creăm programe personalizate care abordează competențele necesare pentru a livra proiecte complexe în domeniul auto în Telematics, Autonomous Drive, Vehicle Platforms, IVI, Testing and Validation etc. Avem o serie de evenimente care au loc în fiecare lună, la care oamenii se pot alătura și pot învăța despre diverse tehnologii sau despre ultimele noutăți dintr-un domeniu etc.

Pe lângă toate acestea, avem instrumente moderne de lucru, cum ar fi centre de training, un program global de relocare, mobilitate internă și programe de mentorat special concepute pentru dezvoltarea unor echipe care să facă performanță de top.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează