G4Media.ro

Inspectorii Registrului Auto Român au amendat cu 1,22 milioane lei mai multe…

Inspectorii Registrului Auto Român au amendat cu 1,22 milioane lei mai multe service-uri auto

Inspectorii Registrului Auto Român (RAR) au aplicat sancţiuni contravenţionale în valoare de 1,229 milioane lei pentru neregulile constatate în urma unor controale ce au avut loc în ultimele două luni, a anunţat, marţi, instituţia, transmite News.ro.

„Registrul Auto Român, prin Departamentul de Supraveghere Piaţă, a desfăşurat, în ultimele două luni acţiuni de control care au vizat activitatea service-urilor auto. Sancţiunile contravenţionale aplicate ca urmare a acestor controale depăşesc valoarea de 1.200.000 lei”, a informat marţi instituţia.

În cadrul acţiunilor de control desfăşurate pe parcursul ultimelor două luni de Registrul Auto Român au fost verificate 891 de service-uri auto.

Comercializarea unor componente provenite din procesul de dezmembrare a sistemelor de frânare şi direcţie este doar una dintre neregulile constatate.

„Inspectorii Departamentului Supraveghere Piaţă au constatat următoarele neconformităţi: lipsa autorizaţiei tehnice de funcţionare; comercializarea unor componente provenite din procesul de dezmembrare a sistemelor de frânare şi direcţie; utilizarea în procesul de reparaţii a unor componente provenite din procesul de dezmembrare a autovehicule, fără a avea acceptul proprietarului autovehiculului reparat; lipsa inspecţiilor finale care să demonstreze conformitatea lucrărilor de reparaţii efectuate”, precizează RAR.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

5 comentarii

  1. Daca nu urmareste nimeni ca serviceul isi plateste amenda – cu alte cuvinte recunoaste ca a gresit – e ca si cum nu ar fi acea amenda. E de fapt si o cerinta a standardului ISO sa verifici ca nu muncesti in zadar.

    Inspectorii de la DSP RAR nu au nici o jena sa incadreze o fapta pe legea 82/2000 si apoi sa o intoarca ca la guvern si sa dea doar avertisment pe legea 2/2001. Cei de la Ministerul Transporturilor îi numesc pe cei de la DSP… asa ca sa nu fie prins repede „responsabilul”. În Justitie oricum nimeni nu vrea sa ajunga cu o altfel de speță.

    Ăștia de la RAR au impresia ca sunt cei mai deștepti ca doar sunt ingineri… de moda veche

  2. Si ar mai fi ceva: lipsa autorizaţiei tehnice de funcţionare o constata RAR doar daca „agentul economic” e înregistrat ca srl ceva… doar politia locala poate constata ca o persoana fizica desfasoara o activitate ilegala.
    Mai departe… expirarea autorizaţiei tehnice de funcţionare (auditul periodic… un fel de itp de la masini) poate fi scos ca si raport lunar din computerul ala central al lor si sa trimita amenzile prin poștă.
    Ca doar de asta si-au cumparat baze de date Oracle performante de 800.000euro de la Maguay

  3. Ar fi de ajutor dacă s-ar publica denumirile celor amendați astfel încât cetățenii să poată verifica daca au piese la mâna a doua, considerând ca este vorba despre intervenții la sistemele de frânare sau altele sisteme de siguranță.
    Dar eu cred ca este vorba de o reglare de conturi între agenții RAR și societățile care nu au cotizat.

  4. Marea majoritate a acestor ateliere sunt parte a traficului ilegal de piese de schimb.
    Cimitirele de masini vechi nu mai sunt in Ioropa ci s-au transferat aici.
    Se duc traficanții acolo, aduc o masina cu 1000 de € o vind cu 2000 si reiau circuitul.
    De 10 sau 20 de ori pe an.
    Se aduc 500 sau 600 mii de masini sh pe an.
    Niciun impozit plătit.
    Cel putin 100 de mii intra la dezmembrari.
    Apoi se intra cu piesele căutare in service.
    Fara niciun control.
    De ani de zile.
    Si vine acum RAR si spune ca la 891 de service au dat amenzi de 1, 2 milioane lei.
    Este o frectie pentru ca in Ro sunt peste 20000 de astfel de unitati.
    Chiar sub oblăduirea RAR evaziunea continua.
    Pe sosele vor circula auto cu piese degradate puse in service si agreate de RAR.
    Poliția Locala nu controlează.
    ANAF nu controlează.
    Partidul a zis sa nu se controleze .
    RAR se face ca controlează.
    Cate accidente mortale sa se fi intamplat in Romania din cauza ca aceste service folosesc piese si din dezmembrari?
    Neomologate, neverificate, negarantate…
    Moral, e vinovat RAR?