G4Media.ro

Industria auto germană a cerut un ajutor de 20 de miliarde de…

Industria auto germană a cerut un ajutor de 20 de miliarde de euro guvernului de la Berlin pentru a trece la autovehiculele electrice

Asociaţia Industriei Auto Germane (VDA) a cerut Guvernului să aloce miliarde de euro pentru a sprijini o schimbare structurală completă a industriei, care trece de la motoarele cu combustie la producerea maşinilor electrice, informează site-ul finance.yahoo.com, preluate de Agerpres.

„Cred că vorbim de o sumă de peste zece de miliarde de euro de care avem nevoie în total pentru industria auto şi pentru furnizori”, a afirmat Stefan Wolf de la VDA la postul public de radio din Germania, înaintea întâlnirii de la Berlin dintre şefii industriei auto şi politicieni.

Rugat să precizeze cifra exactă, oficialul a adăugat: „10-20 miliarde de euro (11-22 miliarde de dolari)”.

Aceşti bani ar urma să fie investiţi în extinderea reţelei de staţii reîncărcare şi în energia regenerabilă, pentru a stimula cererea pentru vehicule electrice.

Stefan Wolf a respins acuzaţile conform cărora industria auto germană nu este pregătită pentru noua eră a maşinilor electrice şi a apreciat că plătitorii de taxe din Germania trebuie acum să facă eforturi financiare pentru a recupera decalajul faţă de alte ţări în domeniul vânzărilor de modele electrice.

Guvernul condus de cancelarul Angela Merkel şi producătorii auto germani au convenit în noiembrie să majoreze prima pentru achiziţionarea de automobile electrice, în încercarea de a accelera tranziţia dinspre autovehiculele echipate cu motoare cu combustie internă spre autovehiculele electrice şi a reduce emisiile poluante.

Aşa-numitul „Bonus de mediu” va fi majorat până la 6.000 de euro pentru fiecare autovehicul electric iar industria auto va continua să suporte jumătate din costuri, a declarat purtătorul de cuvânt al cancelarului Merkel, Steffen Seibert. Aceste modificări au intrat în vigoare în noiembrie şi vor fi valabile până în 2025, a precizat Bernhard Mattes, preşedintele Asociaţiei Germane a Industriei Auto (VDA).

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

3 comentarii

  1. Ce banc! Hahahaha! Si cam e de plans! Noul Porsche taycan are in ca in podea tunelul de cardan desi masina aia nu are asa ceva si nici nu va avea vreodata! Pur si simplu „nu le bate programul” :). Si doi, is curios daca din asociatia constructorilor germani de automobile care sta cu mana intinsa in timp ce timp de decenii au vandut la suprapret ifose auto, mai nou face parte si Elon cu fabrica lui anuntata la Berlin – doar doar mai sifoneaza ceva bani si de prin Europa. Doamne, ce marota e si faza asta cu electricele! Deci in 80 de ani, in pesteri fiind vom spune copiilor povesti cu zmeii Diesel….incredibil….

  2. Gata, domnu’, scoatem banu’ și plătim! Eu, ca sponsor oficial al Finanzamt-ului, mă p*ș pe mine de emoție cand trebuie să dau bani pentru taxa de solidaritate cu Germania de Est, chiar dacă nu am rude acolo, pentru taxa TV, chiar dacă n-am televizor și, dacă e nevoie, dau și pentru industria auto electrică germană dacă Bundestagul mi-o cere. Păi ce, pentru salvarea Commerzbank n-am dat? Am dat, și ia uite ce bine mi-e acum, că am card la Revolut.

  3. Rezervele de Litiu cunoscute la nivel mondial in prezent ar ajunge pentru 4 miliarde de Tesla Model 3 daca intreaga productie ar fi directionata catre industria auto. Litiul mai are utilizari si in productia lubrifiantilor si a sticlei iar bateriile mai sunt folosite si in dispozitivele electronice portabile si bateriile stationare. Practic, cel mult o treime din productia de litiu va ajunge la sectorul auto. Daca se doreste electrificarea autobuzelor, camioanelor sau a masinilor agricole, cota disponibila pentru turismele electrice poate scadea sub 500 milioane unitati, adica mai putin decat numarul de masini existente in SUA, UE si China in prezent. Se estimeaza ca rezerva mondiala de Litiu va fi epuizata in 2050.