G4Media.ro

În lipsa Schengen, transportatorii care traversează Bulgaria spre România stau blocați zile…

Foto: Inspectoratul Poliției de Frontieră Giurgiu / Facebook

În lipsa Schengen, transportatorii care traversează Bulgaria spre România stau blocați zile întregi. Bulgaria caută soluții, dar staționarea tirurilor în regiunile învecinate îi nemulțumește pe transportatori

Analiză a publicației bulgare MEDIAPOOL, citată de Rador:

Guvernul, autoritățile locale și europarlamentarii s-au arătat preocupați de rezolvarea unei probleme de ani de zile legate de traficul tirurilor – cozile pe care acestea le formează în fața celor două poduri de peste Dunăre, de la Ruse și Vidin. Până de curând, acest subiect era doar în centrul atenției autorităților locale, dar după ce ministrul bulgar de interne, Ivan Demerdjiev, l-a declarat prioritar, europarlamentarul de la GERB Andrei Novakov a început să vorbească despre asta.

Ideea autorităților este să oprească camioanele în diferite locuri din întreaga țară și să fie lăsate să treacă în etape. În caz contrar, se aglomerează în fața celor două puncte de trecere a frontierei și traficul devine de coșmar.

Problema este deosebit de pregnantă la Ruse, dar nu numai acolo. Situația este similară și la Vidin. Problema traficului către granița de nord este și mai complicată din cauza lipsei infrastructurii. Pe drumul Ruse – Târnovo au loc în permanență accidente, dar măsuri nu se iau, cu excepția promisiunii de a se construi nu se știe când o autostradă. Pe drumul spre Vidin, circulația nu este mai puțin dificilă. Acolo, drumul este reparat și lărgit pe alocuri, iar în mod tradițional sunt cozi de camioane la punctul de trecere a frontierei.

“De miercuri, Ministerul de Interne a început să oprească tirurile de-a lungul întregului traseu de la Svilengrad la Ruse”, a spus ministrul Demerdjiev. Până acum, aceștia erau opriți în trafic doar după ce traversau munții Balcani. Din declarația ministrului de interne a reieșit însă că nu au fost cine știe ce avantaje din asta. “Vom acoperi întregul traseu pentru a elimina posibilitatea ca tirurile să ocolească posturile noastre și să continue către granița de nord”, a spus el. De asemenea, a adăugat că trei viceminiștri lucrează deja la problemă – la Ministerul de Interne, la Transporturi și la Ministerul Dezvoltării Regionale. El a explicat că va crea un consiliu interministerial pentru o mai bună coordonare.

Bulevardul este încă aglomerat. Puțin mai târziu, municipalitatea din Ruse a anunțat că primarul Pencho Milkov a avut o întâlnire miercuri cu ministrul adjunct al transporturilor Nikolai Naidenov. S-au discutat măsuri – de exemplu, oprirea camioanelor mai departe de punctul de trecere a frontierei – de exemplu, în regiunile Târnovo, Stara Zagora, Razgrad și Târgoviște, precum și o nouă organizare a traficului pe unele tronsoane din regiunea Ruse. Marți, Ministerul de Interne a anunțat că oprește deja camioanele pentru podul de peste Dunăre în regiunile învecinate. Scopul este de a preveni cozile de tiruri pe bulevardul „Bulgaria” din Ruse, un lucru care provoacă nemulțumirea localnicilor. „La 18 ore de la introducerea măsurilor, bulevardul este încă aglomerat. Asta demonstrează că trebuie să creăm o ordine care să nu fie provizorie, ci să o respectăm fără nicio abatere”, a spus primarul, citat de municipalitate.

Controlul trebuie făcut într-un minut. Europarlamentarul de la GERB Andrei Novakov s-a implicat și el în subiectul de la Ruse. El a anunțat că începe o strângere de semnături. Scopul este să se strângă 100.000 de semnături. Cu acestea ar trebui să se exercite presiuni, pentru ca Comisia Europeană să se poată angaja deja să rezolve problema, care este prezentă nu numai în Bulgaria și România, ci și în Ungaria și Slovenia, a explicat Novakov. “Legislația a fost depusă în prezent în Parlamentul European, pentru a se stabili un timp de așteptare de 15 minute a trenului la frontieră. Ceea ce voi face este să modific acest regulament și să stabilim un timp maxim de verificare a camionului de 1 minut. Asta nu înseamnă 1 minut de așteptare la graniță”, a spus Novakov. Potrivit acestuia, verificările durează acum trei minute. Dacă propunerea va fi acceptată, traficul ar trebui să scadă de trei ori, a calculat el.

Transportatorii sunt împotriva staționării în regiuni învecinate. Oprirea tirurilor în interiorul țării nu va rezolva problema, ci o va adânci, se spune într-un mesaj al Camerei Transportatorilor Auto din Bulgaria (CTAB) adresat presei. Șoferii au nevoie de aproximativ 20 de ore pentru a traversa Punctul de Control „Podul Dunării” de la Ruse, iar instituțiile iau măsuri controversate pentru a rezolva problema.

Ministerul de Interne a anunțat că, pentru a preveni aglomerația camioanelor în oraș, șoferii acestora vor fi opriți pe teritoriile regiunilor Razgrad, Veliko Târnovo și Stara Zagora. „Asta nu numai că nu va rezolva problema, ci chiar o va acutiza, pentru că în acest fel vor fi cozi de camioane în mai multe puncte din țară”, se arată în poziția CTAB. Camera Transportatorilor Auto avertizează că în acest fel nu se poate monitoriza succesiunea trecerii vehiculelor grele de marfă peste graniță, deoarece acestea se află pe teritoriul regiunilor învecinate. Acest lucru ascunde riscul ca șoferii să aibă o ședere pe o perioadă nedeterminată de timp, iar unele dintre mărfurile transportate sunt perisabile și ar trebui să fie transportate cât mai repede posibil, potrivit CTAB. Organizația întreabă cum se va rezolva problema cu sistemul de taxare și cardurile de traseu achiziționate, care pot parcurge traseul care le este atribuit în 24 de ore de la cumpărare, pe ruta care este indicată. În cazul în care șoferul depășește acest termen sau se abate de la traseu, se vor da amenzi de către Administrația Națională a Taxelor, se întreabă CTAB.

Camera menționează că nerezolvarea problemei duce la pierderi economice de 200 de euro pe zi per vehicul greu și reprezintă un pericol grav pentru siguranța pe drumurile din Bulgaria. CTAB susține propunerea europarlamentarului de la GERB Andrei Novakov pentru o petiție către Parlamentul European cu solicitarea de a se introduce standarde pentru controlul la frontieră între statele membre. Scopul este de a se stabili un timp maxim de așteptare și procesare pentru ca un vehicul greu de transport de marfă să treacă frontierele interne. (Traducerea Rador: Mirela Petrescu)

Citește și...

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

7 comentarii

  1. De ce nu fac Bulgaria si Romania un Schengen al lor. Ce, ar fi mare lucru ???? Oricum in Bulgaria, cand ies in Grecia, sunt din nou verificati. Clasa noastra politica este o adunatura de mafioti incompetenti, pusi doar pe furat. S-au unit cele trei Ciume, rosie, galbena si verde intr-o structura de infractori institutionalizata in guvernul si Parlamentul Romaniei si, fiind vorba de furtul unor resurse enorme, se inteleg excelent.

    • Romania si Bulgaria trebuie lasate in Schengen acum, nu la anul! Daca nu, ar trebui sa incetam sa mai sustina Ucraina si sa inceapa cu figuri ca Ungaria! Pai pana cand?!

    • O sa fii european cu drepturi când justiția nu v-a mai proteja corupții, nomenclatura și securitatea ceaușista. Valabil și pentru Bulgaria.
      UE a procedat corect cu Polonia, Slovenia, Croația, Cehia, Slovacia, Lituania, Letonia, Estonia dar a luat plasa cu Ungaria.
      Bye-bye Schengen noi nu ne comparam cu Cehia ci cu Ungaria.

  2. Am vrut sa comentez dar n-as fi facut decat sa repet ceea ce a scris deja pic.

  3. România și Bulgaria trebuie să-și creeze propriul mini Schengen.

  4. doar camioanele din Ucraina si Moldova au voie sa treaca necontrolate

  5. Solutia ar fi a ne facem un mini-Schengen cu Bulgaria, ca nu ne impredica nimeni.