G4Media.ro

IMAGINI SPECTACULOASE Pârtia Carp de la Sinaia, una dintre cele mai dificile…

IMAGINI SPECTACULOASE Pârtia Carp de la Sinaia, una dintre cele mai dificile din România, se deschide duminică / Este recomandată exclusiv schiorilor cu experiență

Carp, una dintre cele mai dificile pârtii de schi omologate din România, va fi deschisă oficial duminică, după ce aceasta a fost amenajată integral pentru prima dată, a anunţat Primăria Sinaia.

„Carpul este una dintre cele mai dificile şi abrupte pârtii omologate din ţara noastră. Şi cu siguranţă, una dintre cele mai frumoase. Pentru prima dată în istoria oraşului Sinaia am amenajat-o integral şi o deschidem, oficial, mâine. Amenajarea Carpului a fost o provocare care a început în urmă cu mai mult timp. Am achiziţionat un utilaj care să poată face faţă înclinaţiei. Chiar şi aşa, s-a muncit în condiţii foarte dificile, dar rezultatul este fenomenal!”, a declarat primarul staţiunii Sinaia, Vlad Oprea, conform unei postări pe pagina oficială de Facebook a primăriei.

Partia Carp Sinaia este o partie cu grad mare de dificultate. Lungime partie: 1382 m, latime medie: 50 m, altitudine plecare: 2100 m, altitudine sosire: 1651 m, inclinatie medie: 35%.

Administraţia Domeniului Schiabil Sinaia atrage atenţia tuturor pasionaţilor de schi că gradul de dificultate al pârtiei Carp este unul deosebit de ridicat, fiind potrivită exclusiv avansaţilor. (Sursa: Agerpres)

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

28 comentarii

  1. Cred ca este cea mai bogata primarie:telegondole, partii, taxe parcare, turistice, etc…

  2. Parcarea cred ca e mai dificila decât pârtia

  3. Sa fie sanatosi cu preturile lor

  4. Acum 50-40 de ani, nu era acelasi traseu. Plecarea si 1a parte a traseului, se facea direct sub talacabina. Ce buna ar fi fost o dameuse (scuze, nu cunosc cuvantul in romana) pentru a nu avea monticulii de zapada inghetata.
    Era extrem de periculoasa, intr’adevar.

    • Adevarul este ca se ocoloeste si „fata mica” prin stanga, direct pe firul vaii. Din abordarea clasica „off-piste” a ramas f putin.
      Problema este ca la primul dezghe-inghet, fata mare a Carpului va deveni o sticla inclinata la 45 de grade. Nu mai e nicio placere.

  5. Doar in Romania poate sa fie inaugurata o partie spre sfarsitul sezonului!
    In rest pare ingusta, si daca mai e inclinata pe la pranz va fi doar o hartoapa. Va fi un vis…

  6. Si eu m-am dat pe carp , dar asta e amenajata si e usoara .Carpul era mult mai inclinata si plina de dealuri.

  7. Fara instalatie de inzapezire artificiala,n-o s-o poata tine deschisa decat putin timp.
    Partia e faina rau,doar ca orientarea catre sud-est,cumulat cu lipsa unor cantitati mari de zapada nu permit mentinerea indelungata in stare practicabila!

  8. Cum a zis “el” traseul vechi era pe sub telecabina , din ce au filmat, e traseul din partea dreapta a telecabinei la coborare, care nu e cel mai spectaculos , imi aduc aminte de rapa pe stanga la coborare chiar inainte sa te apropii de partia de la 1400 aia iti dadea fiori si doar cu gandul ca in fiecare an era care un accident mortal…. dar e fain si traseul asta

  9. Ce e pe film e cam jumătate din Carpul clasic. Plecarea de sub telecabină te scotea foarte repede în Zidul Mare, care din filmare pare să fi fost complet ocolit cu o variantă prin dreapta care apoi te scoate direct în Zidul Mic. Mă rog, e un fel de ceva, dar nu e ce știam noi ăștia mai vechi ca fiind Carp.
    Oricum, Zidul Mare nu poate fi urcat de niciun ratrac. Cuplul necesar poate fi dezvoltat de un diesel marin eventual, nu s-a inventat ratracul care să poată urca cu propria motorizare rampă de 70 de grade, cât e înclinația în anumite locuri acolo.
    Cândva erau scoși pe Zidul Mare soldați în termen care făceau stagiul la vânători de munte, la antrenament, și puși să urce cu schiurile în travers, era singura posibilitate să ai pârtia cât de cât bătută.

    • Traseul abordat este:
      – Furnica
      – partea de sus a Pelisorului
      – traverseu catre platoul de deasupra fetei mari (zidul mare)
      – fata mare
      – firul vaii (ocoleste prin stanga fata mica)
      – drumul de vara, imediat sub acul de par de sub fata mica

    • @Jon: cel mai probabil să ai dreptate referitor la succesiunea bucăților, ultima oară l-am coborât în 2000, dacă țin bine minte. Oricum, partea cea mai abruptă (recte și cea mai interesantă) a fost scoasă din meniu.

  10. Din pacate nu are nici o legatura cu Carp ul…))).. dupa prima suta de metri din filmare drumul spre Crap era in partea stanga….

    Mai ales ca Valea lui Carp urmeaza traseul telecabinei de la cota 1400..

    Fake news..!!

  11. Pârtie fără plase de siguranță pe lateral? Este crima curată!

    • ar trebui închisă imediat după inaugurare la cum arată, nu știu ce fac autoritățile competente și nu cele locale, acum zeci de ani avea plasă de protecție , cred că trebuie să îndeplinească o grămadă de norme să poți schia , că doar nu schiezi pe Sinica în spatele spitalului orășenesc.

  12. Aceasta pirtie, este vrajita. Mie mi-a atras atentia ca am imbatrinit si ca nu mai am ce ce cauta acolo. M-am conformat, si am ajuns la 75 de ani (din care 69 pe schiuri -numai iarna). Nostalgia poate si teribilismul ii va face pe multi sa incerce din nou; Atentie, Toti ne uzam!

  13. Foarte frumoasa cu urme de ratrac si 2 persoane pe partie.Sa refaca filmul cand partia e plina de oameni (inclusiv incepatori pierduti ).Pare foarte ingusta.De fapt ca toate partiile din Romania, se investesc o gramada de bani(publici sau privati ) pentru ceva nesustenabil dpdv tehnic (pozitionare, altitudine, latime,lungime, parcari, accesibilitate etc). Vezi partii de la Straja sau Voineasa In partea de sus sunt mai mult oprite din cauza vantului sau a lipsei zapezii, partie facuta in oras In Bistrita, telescaun care duce la cabana nu la partie In Parang….exemple mai sunt

    • Din pacate, si cu urme de snowmobil in mare parte.
      Da, este mult prea ingusta pe portiuni cu diferenta de nivel mica, unde se impotmolesc incepatorii. Arata bine filmarea cand esti primul pe partie dimineata, dar pun pariu ca pe la ora 11 in weekend mai mult stai decat mergi.

  14. Mareata partie e un alt mare kkt facut in stil romanesc.

    In loc sa mentionam latimea medie mai bine sa mentionam ca sunt o gramada de portiuni unde partia are mai putin de 10m latime si cobori ca pe un drum de 2 benzi, si sa mai mentionam si faptul ca daca nu cunosti *foarte bine* traseul, sunt nenumarate locurile unde poti sa iesi in decor. Traseul e nemarcat in nici un fel, sunt nenumarate locurile unde „partia” isi schimba brusc directia *fara* sa vezi in ce directie o ia, etc. Da’ ce, e circuit de Formula 1???

    Salvamont-ul ce parere are, si-a facut punct permanent de recuperat turisti accidentati…?

    Iar in ceea ce priveste caracteristicile partiei – sa fim seriosi, e o gluma. Ca, de altfel, ski-ul in Romania. Stai 40min la coada la telecabina, ca sa cobori in 3 minute?! Cand om avea un domeniu de ski cu 400km de partie – atunci o sa fie o mare realizare. Pana atunci, 1,4km de partie e o gluma romaneasca, „a noastra ca bradul”.

    De bani nu spune nimeni nimic, cati bani a furat Primaria Sinaia prin aceasta mareata realizare??

    • Acum cativa ani au batut fata mare a Carpului cu ratracul, o data. Dar a fost mai mult un experiment. S-au legat cu troliu de un pilon din varf si s-au dat utza in sus si in jos pana au batut tot. Dar dar sa vada daca se poate, e periculos si dificil, bu prea merita.

    • @Razvan: Partiile se fac si se intretin dupa ce se topeste zapada. Cand vine iarna, doar bagi snowcat pentru a reduce riscul de avalansa, eventual pentru a nivela zapada dupa o zi de dat. Primavara pregatesti terenul, „sculptezi” pantele, muti bolovanii, aduci pamant si pui iarba pe unde lipeste, ca sa opresti eroziunea solului. Vara si toamna doar lucrari de intretinere.

      ps: Ratrack este firma.. ca si cum ai zice ca te incalci cu „adidasi” dar tu porti Nike.

  15. Idee bună, implementare foarte proastă. Partia este extrem de abruptă si merge practic direct in jos, în condițiile în care puteau fi făcute mai multe curbe (dar ar fi fost mai scump si nu mai iesea comisionul, probabil), nu are nicio plasă de siguranță, deși trece pe lângă prăpastii si este pe un versant al Bucegilor cunoscut ca “polul vanturilor” si nu are nicio instalatie de zapada artificiala. Am fost acolo joi si mi s-a zbarlit parul, desi sunt schior experimentat. Pe partie erau chiar si copii, care desigur ca mai mult cadeau.
    O nenorocire – vor fi multe oase rupte și chiar mai rau. Sa tina in permanenta un echipaj medical de urgenta in zona. De ce nu amenajeaza partii in platou, sus, asa cum incepuse acum cativa ani?!

  16. Nu pot sa cred ca lumea este atat de rautacioasa. Aproape toate comentariile sunt negative.
    Eu unul ii felicit pentru initiativa de a amenaja partia Carp. Astept de 25 de ani sa se intample :))
    Poate urmeaza sa amenajeze si partiile Tarle si Papagal?
    Este adevarat ca ar fi bine sa fie acum semnalizata mai serios si sa fie atentionari sa nu plece incepatori singuri pe acolo, mai ales ca o data ce te-ai dus pe Carp, nu mai ai cum sa eviti spre Drumul de Vara.

    Inca o data felicitari! Abia astept sa o incerc Miercuri pe 10 feb.
    Sper sa o mentina amenajata.

    • da, multe comentarii rautacioase.
      dar eu zic ca ajunge cu amenajarile. sa mai lase si off-piste. daca amenajeaza tarle si papagalul, mai ramane doar pelisor-calugarul pt off-piste.

    • Nu sunt comentarii răutăcioase, ci informații directe, de la oameni care au fost acolo și care cunosc zona și știu cum ar trebui să arate o pârtie adevărată.
      Articolul este unul stil publicitar, fără ca ziaristul să își fi dat osteneala să se deplaseze până acolo, să vadă cu ochii lui ce se întâmplă. Este risc major de accidente mortale. Contează?
      Jurnalism de Facebook: toată ziua ziariștii stau și dau refresh la pagina de Facebook, doar-doar pică ceva de care ar putea scrie. Nu mai sunt anchete jurnalistice, nu mai există, de fapt, jurnalism, că nu putem numi copy-paste-ul de pe Facebook jurnalism.
      Zăpadă deja nu mai este pe Carp, așa că nicio șansă pentru miercuri și multe zile de aici încolo.

  17. Latime medie de 50 de metri? Eu din inregistrare nu vad mai mult de 8-9 metri… Plus ca nu inteleg de ce e atata soare… E facuta pe est sau cum? Noaptea mintii…

    • E făcută pe versantul estic. „Făcută”, în sensul că la vremea când coborau pe-acolo primii schiori nu se punea problema de orientare cât mai spre nord, erau puțini care s-o poată coborî, clăparii erau încă bocanci de piele, canturile erau muchii de lemn, ideea de „health and safety” era la mulți ani în viitor, te dădeai cum și dacă te ținea știința, iar dacă te accidentai… aia e, ghinion, și nimeni nu își punea problema viabilității pârtiei din punct de vedere economic.
      Oricum, nici varianta actuală nu e pârtie pentru marea masă. Cred că e un fel de „să reinterpretăm un șlagăr de altădată”.

  18. Sunteți rai!
    E un pas in față, ca nubmau rămâne pentru noi ceilalți negrele neumblatr, asta e, însă era pacat sa nu fie omologata oficial această partie, care are splendoarea si frumusetea ei !
    Mai sunt in Bucegi cateva partii neoficiale care ar concura liniștit cu altele din Austria, gen Babele, Peștera!