G4Media.ro

Gabriela Firea promite transport gratuit în Bucureşti din 2019. Măsura costa bugetul…

Gabriela Firea promite transport gratuit în Bucureşti din 2019. Măsura costa bugetul Capitalei aproape 40 de milioane de euro pe an

Primarul Gabriela Firea a anunţat, în cadrul şedinţei Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB) de astăzi, că, din 2019, intenţionează să asigure gratuitate pe toate mijloacele de transport în comun de suprafaţă din Bucureşti. Măsura ar însemna o povară bugetară de aproximativ 175 de milioane de lei pe an, banii pe care îi încasează societatea de transport public, în medie, din vânzarea titlurilor de călătorie şi a abonamentelor către populaţie, după cum rezultă din raportul consiliului de administrație al RATB pe 2017.

„Doresc să introducem acest proiect de anul viitor pentru a dimensiona corect parcul auto a Societăţii de Transport Bucureşti prin achiziționarea de noi autobuze, tramvaie și troleibuze”, a explicat primarul general astăzi cu ocazia şedinţei CGMB prin care elevii bucureşteni au primit gratuitate pe toate mijloacele de transport în comun ale primăriei. Gabriela Firea a subliniat că măsura ar fi una promisă în campania electorală din 2016 şi că are de gând să se ţină de cuvânt.

Gabriela Firea nu a precizat care ar fi povara bugetară pentru o astfel de măsură, dar datele financiare ale fostei Regii Autonome de Transport Bucureşti, actuala Societate de Transport Bucureşti – STB, arată că aceasta ar ajunge la aproape 40 de milioane de euro anual.

Astfel, pentru anul 2017, actuala STB a încasat putin peste 180 de milioane din serviciile legate de titlurile de călătorie – 178.230.000 de milioane lei din vânzarea de bilete, abonamente sau suporturi ale titlurilor de călătorie, carduri şi 1.782.199,50 lei din vânzarea prin SMA a 204.578 „Abonamente de 1 zi” şi a 41.593 „Călătorii expres”. Sumele au fost cu aproximativ 5 milioane de lei mai mari ca cele obţinute în 2016. (Vezi aici raportul RATB pe 2017)

În plus faţă de aceşti bani, anual, societatea bucureşteană de transport public primeşte şi subvenţii de la municipalitate. În 2017, acestea s-au ridicat la 550 de milioane de lei, la care s-au adăugat încă 49,3 milioane de lei transferaţi de la bugetul municipalităţii pentru realizarea de investiţii.

Astăzi, Consiliul General al Municipiului Bucureşti a votat două proiecte de hotărâre prin care se acordă gratuităţi pe mijloacele de transport. Prin primul, toţi elevii din Bucureşti cu vârsta de până în 18 ani vor circula gratuit cu autobuzul, troleibuzul sau tramvaiul. Prin cel de-al doilea, se acordă gratuitate pentru o persoană care însoţeşte în călătorie un pensionar. Însoţitorul va beneficia de transport gratuit doar dacă pensionarul pe care îl însoţeşte are vârsta minimă de 63 de ani în cazul femeilor şi 65 de ani în cazul bărbaţilor şi deţine un card de transport special destinat călătoriilor cu însoţitor.

(Sursa Foto: Pagina de Facebook a Gabrielei Firea)

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

9 comentarii

  1. O inițiativă foarte buna, însă trebuie corelată cu creșterea impozitului/o vigneta specială pentru București (1000 de lei pe an) pentru reducerea nr de autoturisme care a crescut foarte mult, impozitul de 100-150 de lei pe an fiind nesemnificativ. Doar așa țărănușul din București va merge cu transportul în comun.

    • Pai pote unii merg cu mașina ca altfel trebuie sa schimbe 4 mijloace te transport ca sa ajunge la serviciu, plus ca 2 din alea 4 sunt pline cu din astia ca tine care merg la piața cu căruciorul si plasa de rafie fix la ora 8. Si mai stau si in usa si la urcare si la coborâre ca sunt tare grăbiți!

    • Si un impozit special de 2000 lei pentru toti comunistii care propun impozite pentru ceilalti. Doar asa taranusul comunist va invata sa-si vada de punga lui si sa nu se mai uite cu invidie la avutul altuia.

    • Altfel nu scăpăm de toate căzăturile de 1000 de euro (golf, astra, Logan), care poluează și aglomerează orașul. Nu mai e loc de alte benzi de asfalt, însă poți restricționa traficul prin taxe mari, ca la Paris. Să nu mai vorbim de locuri de parcare. Sunt pline cu căzături, pt că pensionarii/studenții/utilizatorii ocazionali, să aibă cu ce merge la piață odată pe săptămână.
      Cei care merg la muncă cu mașina își permit să plătească în plus pentru mai mult confort în trafic.

    • Foarte mare dreptate ai. La bucureșteni e comoditatea mare. Ei s-au născut cu cursul în mașină!

  2. O măsură foarte proastă pe termen lung .
    Populism ieftin.

  3. asa, bravo duamna tovarasa gaby !
    vad ca la locuinte gratuite pt. medicii spagari te-ai gandit deja, asa ca urmeaza, butelii, prezervative…

  4. Costa 40 de milioane doar biletele. Ca si autobuzele costa, reparatiile costa, subventia nu o pune nimeni la socoteala.
    Nu mi se pare o solutie; nu din cauza asta nu merge lumea cu transportul in comun, altele sunt cauzele.

  5. Foarte mare dreptate ai. La bucureșteni e comoditatea mare. Ei s-au născut cu cursul în mașină!