G4Media.ro

Exporturile de automobile electrice ale Chinei au ajuns la un nivel record,…

Sursa Foto: Pexels

Exporturile de automobile electrice ale Chinei au ajuns la un nivel record, datorită comenzilor venite din Europa

Exporturile de automobile electrice din China s-au dublat în luna noiembrie, atingând o valoare record pentru o singură lună, stimulată în special de faptul că producătorii euro europeni direcţionează producţia spre China, relatează Agerpres conform Bloomberg.

Datele publicate de Administraţia vamală arată că producătorii auto din China au exportat vehicule electrice în valoare de 3,2 miliarde de dolari în luna noiembrie, în creştere cu 165% faţă de luna noiembrie a anului trecut şi cea mai ridicată valoare înregistrată vreodată într-o singură lună. Ţările europene precum Belgia şi Marea Britanie au fost cei mai mari importatori, preluând aproape 70% din livrările totale.

Pentru a doua lună la rând, exporturile de vehicule electrice de pasageri au reprezentat mai mult de jumătate din livrările totale de autoturisme ale Chinei, în noiembrie exporturile de vehicule ale gigantului asiatic atingând o valoare record de şase miliarde de dolari.

Aceste cifre vin într-un moment în care producătorii europeni de automobile, inclusiv Volkswagen AG şi BMW AG, intenţionează să producă automobile şi componente în China din cauza capacităţilor limitate de pe pieţele lor domestice. În plus, producătorul chinez SAIC Motor Corp., deţinătorul mărcii MG Motors, şi-a extins reţeaua de distribuţie pentru a vinde vehicule electrice în Europa prin intermediul importurilor. Constructorul american Tesla Inc. a livrat şi el luna trecută peste 37.000 de automobile electrice produse în China, după ce în luna martie a livrat doar 60 de automobile şi niciunul în luna aprilie, când a oprit asamblarea de automobile din cauza carantinei introduse în Shanghai.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

13 comentarii

  1. la mine in casa, toate electronicele sunt facuta in Americs, Anglia si Franta – tari capabile!

    • Facute unde zici tu ca sunt facute, dar componentele din înauntru sunt 90% chinazarii.

    • Cel mai vandut electric in Romania (Spring) e facut in China.

    • MG Motors de care se vorbește în articol este marca europeană din 1921 și chinezească din 2006 iar Volvo din 2010 cumpărate de la țările „capabile”.

    • În plus vânzarea de electrice/total piață auto la nivel global pe prima jumătate a lui 2022 fata de 2021 se prezintă cam așa:
      1. BYD: 640,748 and 15.4% share (vs 5.9%)
      2. Tesla: 564,873 and 13.6% share (vs 15.2%)
      3. SAIC (incl. SAIC-GM-Wuling): 358,040 and 8.6% share (vs 11.1%)
      4. Volkswagen Group: 331,743 and 8.0% share (vs 13.4%)
      5. Geely-Volvo: 231,232 and 5.6% share
      1, 3 și 5 sunt mărci chinezești iar Tesla și VW au producție semnificativă în China.
      De reținut, CATL (China) este cel mai mare producător de baterii la nivel global cu o cotă de piață de 34.8% urmat de LG (Corea de Sud) cu 14.4 % și apoi de BYD (China) cu 11.8%.
      Nu prea exista alternative.

  2. Ioropa, continentul celor reduși mintal. Adică tu nu mai produci ci doar imporți. „Buni” băieți, „ecologiști” 100%.

    • Hai, ca nu-s iuropenii asa p r o sti. Uite, la importul de energie din Rusia au spus pas. Macar acolo au dat dovada de desteptaciune.

  3. nu mi-as fi imaginat vreodata ca europenii pot fi atat de tamp1tzi.

  4. Sunt chiar mai ta.mp.itzi decat iti imaginezi tu acum, cu energie putina si scumpa ce sa mai produci de-acum incolo? Si cu cine, ca in EU toti sunt umanisti, eco, artisti, parerologi si analisti financiari, munca de-asta productiva e cam grea…

  5. Schimbăm dependența de Rusia cu dependența de China.
    Și nu e adevărat că producătorii europeni mută producția în China din cauza „capacităților limitate de pe piețele lor domestice”. Dacă ar produce în Europa ar trebui să dea salarii mai mari decât în China, ceea ce le-ar scădea din profit.

    • Sau ar crește din preț. Si pretul le ar face inaccesibile propriei piețe. Si n-ar mai exista afacerea.
      Răspunsurile simple și fără echivoc la problemele complicate și întortocheate ar trebui să-ți sune un clopoțel de alarmă in cap. Întotdeauna există soluții simple, evidente la aceste probleme dar pr0a573. La fel ca si a ta.

    • Nici China nu mai este asa de ieftina la salarii. Doar ca au concentratii de productie in care gasesti orice. Daca vrei sa produci ceva aici trebuie sa importi toate componentele din China.
      Toata lumea aduce si vinde mai departe.
      Din ce stiu singura tara care produce suruburi este China. Suntem inca departe de a produce local. Transportul a fost mult timp subventionat de guvernul Chinez.
      Eu daca vreau sa trimit un colet din Romania in Europa ma costa mai mult decat daca trimit din China. Coletul la un plic ma costa 19ron nu stiu cat mai este acum, daca vroiam un colet era 20e. Cum reuseste China sa trimita cu 1euro pana la mine la usa nu inteleg.
      La noi care cica produc o fac la misto, aduc produsele direct cu brandul lor din China la fel cum face Dacia.
      In vreo 20 de ani poate mai schimbam ceva.

    • @0I0. Pai știi cum fac jigodiile astea din China? Cumpără combustibil din Rusia nu din SUA. Și e mai ieftin transportul. Plus că electrificarea mijloacelor de transport nu e un vis ca în UE. De aceea zic: Ei sunt prosti și noi deștepți.