G4Media.ro

Este foarte greu în școlile de stat să dai oameni afară pentru…

Foto: Pixabay.com

Este foarte greu în școlile de stat să dai oameni afară pentru lipsă de performanță – Laura Nicoară, director adjunct: Din cauza titularizării, o echipă managerială nu are posibilitate deplină de a-și alege oamenii cu care să lucreze

Din cauza titularizării și a etapelor de mobilitate, „o echipă managerială a unei școli, indiferent la ce nivel ar fi ea, nu are încă posibilitate deplină de a-și alege oamenii cu care să lucreze”, a declarat Laura Nicoară, director adjunct la Școala Gimnazială „Andrei Șaguna” din Deva, la conferința SuperTeach.

Este foarte greu în învățământ, mai ales în școlile de stat, să dai oameni afară pentru lipsa de performanță, a spus Laura Nicoară; „în cel mai bun caz poți să-l iei de-o parte, ca manager, și să ai o discuție unu la unu cu el și să speri că situația se îndreaptă”, a precizat aceasta.

Managerul de școală a spus că „sunt foarte multe lucruri de schimbat cu care directorii se confruntă”, din experiența sa de director adjunct de până acum. Profesoara a declarat că a câștigat concursul pentru acest post în 2016.

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

12 comentarii

  1. Adica, Reforma Educatiei va merge, victorios, inainte cu tot soiul de profesori incompetenti care NU pot fi dat afara!
    Au facut politrucii nostri in 30 de ANI o legislatie absolut socanta: bugetarimea NU poate fi data afara, toti incompetentii STAU(adica fara rezultate!) bine mersi pe salarii si sporuri uriase, nu pot fi dati afara, Codul Muncii e mai rau ca-n vremea lui Ceauasescu: bugetarimea e tinuta in brate!
    Schimbati naiba Codul muncii, sa primeze Performanta, Competenta, Prefesionalismul si MERITOCRATIA!
    Colcaie incompetenta in fruntea Spitalelor, a Scolilor a tuturor Institutiilor publice unde numirile politrucilor nu pot fi schimbate!

  2. Nu. Trebuie răspuns fără ezitare:examenul de titularizare trebuie făcut mai dur, cum era prin anii 90 și nu toți puteau sa pătrundă. Acum sunt pur și simplu subiecte de bac și vorbăria de lemn, progresista a pedagogiei. A lasa angajarea la mana asa – zisilor manageri (lichele politice) înseamnă a poltiza și licheliza profunda aceste lucruri. Măcar titularizarea era o chestiune obiectiva. Umbla prin lume nebunia în straie poltice.

    • Ptiu-ptiu-ptiu, piei Satană!

      Pai cu examen de titularizare si unul de verificare facute serios, se inchid crl putin jumatate din scoli!

      Adica cum sa calculam altfel?
      Jumatate dintre elevi ies din sistem rebut (analfabeti functional) dar asta nu se coroboreaza si cu jumatate dintre profesori rebut?

  3. Invatamant=varză. Varză stricată de politicieni.

  4. Doamna director, cu birocratia treaba e lamurita – nu e compatibila cu meritocratia. Noroc ca suntem obligati sa participam la PISA si TIMSS, caci altfel nici momentul adevarului nu ar fi fost posibil in invatamant.

    Se verifica chiar si la multinationale: cu cat sunt mai mari, cu atât se osifica mai tare iar meritul personal este mai greu de evaluat ca participare la rezultatul final. Si astfel ajung sa aiba drept criteriu aprecierea sefului. Cam ca la dvs sau la ANAF … 🙁

    Dar, revenind: cu profesorii e complicat datorita legislatiei. Dar cu elevii, cum este?
    Spuneti-ne si noua, va rog, cati corijenti si cati repetenti ati avut in ultimii 4 ani la dvs in liceu. iar daca nu ati avut cel putin 3% din populatia scolara in fiecare an, e clar ca va ocupati cu un karaoke acolo in scoala pe care o conduceti.

    Daca ne mai spuneti si ca 70% din elevii de gimnaziu au medii peste 8:50 si iau bursa „de merit” (cum se intampla in Bucuresti), atunci chiar nu mai e nimic de adaugat.

    • * nu liceu, scoala. Am confundat cu liceul din Brasov. Scuze.

      Intrebarea ramane …

  5. Titularizare nu trebuie să existe pe viată în aceeași școală,trebuie să fie în sistem.In sistem unde profesorii să fie evaluati prin examene la fiecare patru ani,:alltel unii ajung titulari la o școală pe viată si nimeni nu poate să i dea afară dacă nu -si fac datoria.Iar profesorii mai tineri,cu altă mentalitate nu pot intra in sistem pentru ca nu mai sint posturi ,fiindocupate pe viată.

  6. Prin titularizare ajung cei mai buni profesori sa icupe posturile vacante. Mai sunt cei in pragul pensionarii, care nu se mai adapteaza cerintelor din prezent, fiind titulari nu ai ce sa faci.
    Dar daca dispare exemenul de titularizare, ori se pune in calendar dupa ocuparea posturilor pe baza de dosare plasmuite si pe ochi frumosi, directorii vor angaja doar pile, cunostinte si relatii. Cam asa se fac „echipele” in scoli cand li se da toata puterea de decizie directorilor, e o coruptie de speriat, nici nu va dati seama ce bataie e pe posturile din invatamantul de stat.
    Directorii trebuie pusi prin concurs si ei, nu pe pile la partid, recte inspectorat.
    Toate posturile trebuie ocupate prin concurs in sistemul bugetar.

    • Foarte importanta declaratia unei doamne director adjunct! Dar oare cati atfel de directori si pareri sunt?
      Ne garanteaza dna direftor ca apoi totul decurge cum trebuie? Cu dirrctori si inspectori numiti politic, lipsit de transparenta?
      Oricum, in cele mai multe situatii, echipa manageriala isi alege echipa prin transferuri, posturi neanuntate inspectoratelor, prin alocare orelor catre profesori care au deja norma intraga in respectiva unitate etc. Dar ce se va intampla apoi intro scoala ….dzeu cu mila! Profesori-sclavi, acesta o sa fie rezultatul!
      Am cunostinte profesori care au renuntat la post din cauza directorului care face presiuni ca-i stricase media unui elev cu staif…
      Insa dna dir adj , clar e profesionista daca a ajuns pe post in 2016, anul lui Ciolos!
      Titularizare pe viata e o problema, precum si cele enumerate mai sus, alocarea pib pt imvatamant! Nu convingi un debutant cu salariul de acum si mizeria din sistem! Cei mai buni absolventi aleg alte meserii mai bine platite si cu un singur sef!!! Raman cei fara succes in privat, abs de Spirusi foarte putin pasionați de aceasta meserie!

  7. Rusine g4media cu acest punct de vedere ….absolut penibil!
    Puneti-va si voi niste intrbari de bun simt!
    Cand tocmai echipele manageriale sunt una din marile probleme, fix asta încurajăm?! Cand angajează aiurea prin fentarea legilor cum e?
    Ce ne facem apoi dupa ce se schimba echipa managerială compententa, cel mai probabil, o data cu partidul? Cum definesc apoi noi manageri competenta? Nu cumva nu doresc ei alti profesori competenti in scoala ?cel mai probabil cunoscuti, rude sau cu atenții…

  8. Chiar așa, doamna directoare? Aveti cunostinta dumneavoastră, ca sunt asa de multi profesori neperformanti în sistem? Cum a funcționat, oare, sistemul asta de învățământ atâta vreme, până sa isi exprime oricine , după pofta inimii , părerea?
    Da, de acord, profesorii ar trebui evaluati , după cum spuneti, periodic! Dar același lucru sa se întâmple cu toți bugetari, sa dea și ei atatea concursuri și examene, ca și noi, profesorii! Noi mergem pe la cursuri de perfecționare, mai citim cate o carte…dar medicii la ce cursuri merg, după ce au dat un concurs și se ttitularizeaza la un spital sau policlinică ? Dar judecatorii? Dar procurorii? Dar armata și poliția? Tot asa, dau examene după examene? Eu am dat un concurs național sa devin titular! Ce sa fac , sa dau an de an concurs? Doar asa ca vrea opinia publica sa ne umileasca? Am avut de invatat aproape toata materia din facultate, plus pedagogie . Rezultatele proaste, stimată doamnă, nu depind numai de profesorii neperformanti. Depind și de neimplicarea părinților și a elevilor, care au prioritati mai ” importante” decat cele care i-ar conduce la o pregatire pentru viata. Dar e mai usor sa aruncam cu noroi in profesori, ca sa fim placuti parintilor , elevilor și mai ales celor care lucrează la privat !
    S-au răsturnat valorile, oameni buni! Hai sa lovim în profesori și să-i punem la zid, ca nu sunt pregătiți și iau salarii degeaba! Dar pe guvernanți cine i-a școlit , de ii ridicati in slavi? Cine, doamna directoare? Au ajuns mari, pusi de partid si acum arunca flăcări? Poate aveti și dumneavoastră vreun ” produs” politic , pe undeva , prin vreun partid!
    E greu în școală, stimată doamnă, dar când ajungi director e ușor să dai în colegi! Daca nu ai și ceva onoare și respect!

  9. Un articol de toată jena! Care expune părerea unui singur om ca punct de reper pentru cum ar trebui sa ajungă un profesor într-o școală. Examenul de titularizare este singurul care mai face o minimă selecție, el fiind plasat la finalul etapelor de mobilitate, când majoritatea orelor și posturilor bune se ocupă în cadrul altor etape de mobilitate (detașări, transfer, pretansfer, completări) in baza unui dosar plin de hârtii goale sau a unei cereri. Multe dintre ore nici măcar nu sunt scoase la vedere, publicate la ISJ. Sunt etape de mobilitate perfect legale, cum este detașarea in interesul învățământului, care elimina din start concurența și favorizează nepotismele. In școală și într-o instituție oamenii trebuie sa funcționeze după reguli, să ajungă acolo pe criterii obiective, pe baza de competenta, nu după prietenii! Garantează cineva că dacă un manager numit politic are putere deplină asupra selecției resursei umane, o va face strict pe criterii de competență? Când expuneți un punct de vedere, asigurați-vă că știrea arată că și când cineva și-ar expun punctul de vedere, nu de parcă acea persoană deține adevărul absolut într-un domeniu, doar pentru că ocupa o funcție d conducere și e formator pe nu știu unde de câțiva ani.