G4Media.ro

Elon Musk mizează pe vehiculele autonome şi roboţi umanoizi în 2022 /…

pixabay.com

Elon Musk mizează pe vehiculele autonome şi roboţi umanoizi în 2022 / ”Aş fi şocat dacă nu vom obţine o conducere autonomă completă mai sigură decât omul în acest an”

Cele mai importante produse ale Tesla în acest an şi anul viitor nu vor fi maşinile, a declarat CEO-ul Elon Musk, ci software-ul pentru automobile autonome şi un robot umanoid care să poată fi folosit într-o fabrică, transmite News.ro, care citează Reuters.

Promisiunile îndrăzneţe ale celui mai cunoscut miliardar din industria maşinilor electrice se confruntă cu dificultăţi majore, de la tehnologie la reglementări.

Tesla şi alte companii de tehnologie auto şi-au ratat ţintele pentru software-ul de conducere autonomă de ani de zile.

”Îmi place faptul că depăşesc limitele, dar cred că sunt prea agresivi”, a spus analistul Roth Capital Partners, Craig Irwin.

Musk şi-a construit o carieră sfidând scepticii cu afaceri active în sectorul maşinilor electrice şi cel al rachetelor.

Unii şoferi Tesla cumpără pachete de 12.000 de dolari pentru conducere autonomă, anticipând că sistemul de conducere complet autonomă va fi disponibil în curând, iar 60.000 de şoferi de Tesla testează cel mai recent software pentru conducere autonomă, o scară la care alte companii de software pentru vehicule autonome nu pot decât să viseze.

„Aş fi şocat dacă nu vom obţine o conducere autonomă completă mai sigură decât omul în acest an. Aş fi şocat”, a spus Musk, prezicând că sistemul de conducere autonomă completă va deveni „cea mai importantă sursă de profitabilitate pentru Tesla”.

”Este foarte bine din punct de vedere financiar”, a spus el, spunând că robotaxiurile ar spori utilitatea unui vehicul de cinci ori, deoarece proprietarii îşi pot trimite maşinile la muncă atunci când nu este nevoie.

Tesla foloseşte camere şi inteligenţă artificială, evitând alte tehnologii precum radar şi lidar, pe care rivalii precum Waymo le includ. Această abordare a atras critici.

„Trebuie să fii capabil să vezi nu doar o persoană, chiar în faţa ta, ci şi să faci asta cu o fiabilitate de 99,999999999%. Chiar şi să dai peste cineva o singură dată nu este un răspuns acceptabil”, a declarat Austin Russell, CEO al Luminar, producătorul lidar.

Philip Koopman, profesor la Universitatea Carnegie Mellon, care a lucrat la siguranţa vehiculelor autonome, a spus că o mare problemă este că, la scară mare, pot apărea în mod constant cazuri neobişnuite.

”Fără un şofer uman care să gestioneze siguranţa în situaţii noi pe care învăţarea automată nu le-a  dobândit, este foarte dificil să se asigure siguranţa într-un vehicul complet automatizat”, a spus el.

Chiar dacă tehnologia funcţionează, Tesla ar fi supusă unui control mai riguros din partea autorităţilor de reglementare înainte de a implementa flote de robotaxiuri cu roaming liber.

Autorităţile americane de reglementare în materie de siguranţă auto au deschis o investigaţie privind siguranţa sistemului avansat de asistenţă pentru şofer al Tesla, după accidente în care au fost implicate vehicule şi vehicule de urgenţă parcate.

Autorităţile federale de reglementare în materie de siguranţă a vehiculelor au emis recomandări statelor, dar nu standarde cuprinzătoare care reglementează maşinile cu conducere autonomă.

Musk a mai spus că inginerii lucrează pentru a lansa anul viitor un robot umanoid, numit Optimus, care ar putea rezolva în cele din urmă lipsa globală de forţă de muncă şi, pe termen scurt, ar putea să transporte articole în jurul unei fabrici. „

”Pentru a îndeplini sarcini periculoase şi repetitive, folosirea unui robot umanoid este o abordare exactă greşită”, a spus Raj Rajkumar, profesor de inginerie electrică şi informatică la Universitatea Carnegie Mellon.

Musk, totuşi, spune că robotul poate fi mai important decât o maşină. ”Acest lucru, cred, are potenţialul, în timp, de a fi mai semnificativ decât afacerea cu vehicule”, a spus el.

Sursa foto: pixabay.com

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

9 comentarii

  1. Oameni precum Musk ar trebui fie opriti pana nu este prea tarziu, fie monitorizati de guverne si experti independenti pentru a nu crea tehnologii care mai tarziu sa se intoarca impotriva noastra.

    • Da, se intoarce masina impotriva ta si te injecteaza cu forta si iti baga certificat verde nazist. 🤣

      Ca „expertii independenti” corupti si mai ales guvernele nu au demonstrat in pandemie ca sunt dusmanii nostri nr 1. 🤣

    • Guvernele, dusmanii nr 1 in pandemie, cu expertii lor „independenti” au „monitorizat” si pandemia. 🤣

    • Ne intoarcem noi impotriva noastra in fiecare secol de mii de ani.
      Altfel da, nu suntem pregatiti de revolutia asta tehnologica.

    • Tu daca esti muritor simplu si locuiesti in romania fii sigur ca tehnologia lui musk nu te atinge .

  2. Adevarul e ca munca fizica cu spinarea ar trebui sa dispara. Nici chiar ultimii sclaveti prin fabrici sa fie oamenii.

  3. Sa dai 12000 de dolari pe un pachet de conducere autonoma care nu e in stadiul actual nici macar 100% la un nivel 2 de autonomie, cu „promisiunea” ca sistemul va fi disponibil in viitor…naivitate pura.
    Sa treci de la nivelul 2 la macar nivelul 4 sau 5 de autonomie (adica sa nu mai fie nevoie de sofer – in anumite situatii macar, daca nu complet) necesita un salt exponential de complexitate. Musk a excelat intotdeauna la previziuni si predictii, dar a esuat aproape intotdeauna la a tine termenele. Sa dai ACUM 12000 de dolari pe un sistem care e posibil sa fie disponibil 100% peste 10 ani (adica dupa ce casezi masina pe care l-ai cumparat)…ce sa zic, e nevoie sa fii super fan, sau credul.

  4. O sa ramana socat Elon, dar dricurile conectate nu se vor vedea singure pe strazi in urmatorii 10 ani (in afara de teste si pe anumite rute, unde nu ploua sau ninge). El viseaza, e foarte bine, „dar mai usor cu pianul, ca i cad clapele!”