G4Media.ro

Efectele crizei: Industria auto se transformă din motor în frână pentru economiile…

Foto: Ford Romania

Efectele crizei: Industria auto se transformă din motor în frână pentru economiile din Europa Centrală

Industria auto, mult timp un motor de creştere al Europei Centrale, va fi probabil unul dintre principalele obstacole în calea eforturilor regiunii de a se redresa anul acesta, în urma impactului pandemiei de coronavirus (COVID-19), arată o analiză Reuters citată de Agerpres.

Analiza face referire la impactul crizei asupra Cehiei, Ungariei şi Slovaciei, dependente într-un grad semnificativ de industria auto, dar nu face referire și la România.

După căderea comunismului în urmă cu trei decenii, producătorii auto străini au investit semnificativ în regiune, profitând de forţa de muncă ieftină şi eficientă. Sectorul auto a devenit o importantă sursă de investiţii străine, de locuri de muncă şi de creştere economică.

Dar producţia auto a fost afectată în urma opririi fabricilor, în perioada măsurilor de izolare impuse pentru a ţine sub control răspândirea epidemiei, iar multe unităţi încă nu lucrează la capacitate maximă, astfel încât analiştii se aşteaptă ca industria auto să fie mai afectată de pandemie decât alte sectoare din Europa Centrală.

Într-o scrisoare adresată altor state membre UE şi instituţii UE în aprilie, şefii asociaţiilor industriei auto din Cehia, Ungaria, Slovacia şi Polonia au informat că în cele patru ţări lucrează direct sau indirect 1,3 milioane de persoane în sectorul auto, potrivit analizei citate de Agerpres.

Sectorul auto generează 4-6% din PIB-ul Ungariei, o zecime din PIB-ul Cehiei şi 13% din PIB-ul Slovaciei.

Dar unii producători auto se aşteaptă la un declin al producţiei în Europa Centrală de 20-25% anul acesta, pe fondul scăderii producţiei la nivel global, iar probabil redresarea economiilor va fi afectată.

Foto: Fabrică auto / Gov.ro

Citește tot articolul pe Agerpres

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

3 comentarii

  1. Nu are industria auto nimic special, in vremuri de criza scade consumul, ca urmare scad exporturile, ca urmare toate tarile cu economie bazata pe export o cam iau in freza (acesta este un termen economic nou, de mare specialitate).

  2. Eu cred ca nu masurile de izolare si productia redusa(doar 2 schimburi, deocamdata din cauza respectarii regulilor de distantare sociala!), CAT Scaderea Volumului de vanzari, in TOATA lumea, e marea problema!
    Cererea scazuta e problema!
    S-au prabusit Vanzarile si ma indoiesc ca vor reveni curand!
    Franta estimeaza pentru Anul 2020 o „Scadere a pietei Auto de 20-30%, in cel mai bun caz’!
    Săptămâna trecută, grupul auto francez Renault a raportat o SCADERE de 34,9% a Vânzărilor pe plan global în primul semestru din 2020, la 1,26 milioane de vehicule, în timp ce brandul Dacia a vândut 161.334 vehicule, un DECLIN de 48,1% faţă de perioada similară din 2019.
    Cand vor reveni Vanzarile pe piata auto pe trend crescator?!

    De exemplu, dupa Criza financiara 2008-2009, Industria auto, GRAV lovita a avut nevoie de ani de zile pentru a-si reveni, abia in Anul 2014 Piata auto din Romania a revenit pe Crestere!!!
    https://www.businessmagazin.ro/analize/industrie/dupa-o-scadere-de-80-in-timpul-crizei-piata-auto-locala-da-semne-de-revenire-13710071

  3. In plus, inca din Septembrie 2019, inaintea Pandemiei, Avertismentele si ingrijorarile specialistilor semnalizau problemele Industriei Auto:
    10 Septembrie 2019: „Industria auto mondială este în criză, iar economia lumii suferă: activitatea din industria manufacturieră globală trece prin cea mai accentuată şi mai vastă încetinire din ultimii şase ani. „Incertitudinea geopolitică ce apasă pe investiţiile în capitalul de afaceri rămâne principala frână pentru industria globală.“
    In plin proces de restructurare dramatică în Europa, cu Profitul prăbuşindu-i-se cu aproape 90% în trimestrul 2, constructorul auto american Ford şi-a văzut ratingul de credit tăiat şi aruncat în tomberonul cu obligaţiuni junk de către Moody’s. Ford, care are o fabrică în România, este unul dintre cei mai mari emitenţi de obligaţiuni corporate din SUA din afara sectorului financiar.
    În Europa, compania vrea să elimine 12.000 de locuri de muncă până anul viitor.
    General Motors, un alt mare producător auto american, îşi restructurează şi el operaţiunile internaţionale.
    De asemenea, Daimler, din Germania, producătorul maşinilor de lux Mercedes, se restructurează.
    La fel face şi Volkswagen, cel mai mare producător de autovehicule la nivel mondial, pentru a se reorienta către e-mobilitate.
    PSA Group din Franţa, părintele mărcilor Peugeot şi Citroën, şi grupul chinez Dongfeng au anunţat la începutul acestei luni un plan de diminuare a operaţiunilor unui parteneriat. Nissan, unul dintre cei mai mari constructori auto din Japonia, a dezvăluit în iulie cel mai mare plan de RESTRUCTURARE din ultimul deceniu: eliminarea a 12.500 de locuri de muncă.
    În august, presa a scris că Nissan şi Renault, din Franţa, iau în considerare restructurarea alianţei lor în vederea unei posibile fuziuni cu grupul italo-american Fiat-Chrysler.
    Pieţele cu cel mai mare potenţial de creştere devin din ce în ce mai dificile pentru constructorii de maşini.
    Vânzările auto din India s-au prăbuşit cu 41% în august, cel mai mare declin din istorie.
    Este a zecea lună consecutivă de scădere.
    India este considerată democraţia cu cea mai mare populaţie din lume.
    Şi pentru piaţa auto chineză, cea mai mare din lume, 2019 se anunţă un an mai slab ca nicicând până acum.
    De asemenea, mai multe pieţe europene trec prin cea mai proastă perioadă de după marea criză financiară.
    Acest blocaj AFECTEAZA întregul lanţ de furnizori ai Industriei Euro şi Economiile care DEPIND de fabricile de maşini şi componente.
    De altfel, perturbarea producţiei din industria auto încetineşte întreaga industrie manufacturieră globală şi riscă să afecteze economia mondială, după cum scrie Financial Times”.
    https://www.zf.ro/business-international/industria-auto-mondiala-criza-iar-economia-lumii-sufera-activitatea-industria-manufacturiera-globala-trece-cea-accentuata-vasta-incetinire-ultimii-sase-ani-incertitudinea-geopolitica-apasa-18392143