G4Media.ro

Drumurile din România au fost și în 2019 cele mai periculoase din…

Drumurile din România au fost și în 2019 cele mai periculoase din Uniunea Europeană

În timp ce drumurile europene au fost şi în 2019 cele mai sigure drumuri din lume, cu o medie de 51 de accidente mortale la un milion de locuitori, România este pe ultimul loc în UE la acest indicator, în condiţiile în care a avut cea mai mare rată a accidentelor mortale din UE (96 de accidente mortale la un milion de locuitori, aproape dublu faţă de media Uniunii), a anunţat joi Comisia Europeană, relatează Agerpres.

Un număr estimat de 22.800 de persoane şi-au pierdut viaţa pe drumurile din UE în 2019, cu aproape 7.000 de persoane, sau 23%, mai puţin decât în 2010, şi cu 2% mai puţin decât în 2018.

„Niciun deces sau accident grav pe drumurile din Europa în 2050. Acesta este obiectivul nostru. Ne propunem cu 50% mai puţine decese şi cu 50% mai puţine accidente grave până în 2030 şi ştim că această ţintă poate fi atinsă. UE a înregistrat o scădere substanţială a deceselor rutiere în trecut, dar în ultimii ani cifrele au stagnat. În plus, discrepanţele în rândul statelor rămân mari”, a declarat comisarul pentru Transporturi, Adina Vălean.

Cifrele publicate de Executivul comunitar arată că tendinţa generală este una descrescătoare. Opt state membre au înregistrat în 2019 cel mai mic număr de decese provocate vreodată de accidentele rutiere: Croaţia, Finlanda, Franţa, Germania, Grecia, Letonia, Luxemburg şi Suedia.

Cele mai sigure drumuri din UE sunt în Suedia (22 de decese la un milion de locuitori) şi Irlanda (29 de decese la un milion de locuitori). În schimb, în România anul trecut s-au înregistrat 96 de decese la un milion de locuitori în accidente rutiere, cel mai ridicat procent din UE. Urmează Bulgaria şi Polonia cu 89, respectiv 77 de decese la un milion de locuitori.

România a înregistrat totuşi progrese în ultimii 10 ani, în condiţiile în care numărul de accidente rutiere mortale a scăzut de la 117 decese la un milion de locuitori în anul 2010 până la 96 de decese la un milion de locuitori, ceea ce înseamnă o reducere de 22%.

Alte state membre au înregistrat progrese şi mai mari: Grecia, Spania, Portugalia, Irlanda, cele trei state baltice (Letonia, Lituania şi Estonia), precum şi Croaţia au înregistrat reduceri peste medie (cuprinse între 30% şi 40%) ale deceselor în accidente rutiere.

Accidentele rutiere mortale şi vătămările cauzate de accidente rutiere le afectează nu doar pe victime, ci şi întreaga societate, costurile socio-economice estimate ridicându-se la 280 de miliarde de euro, sau aproximativ 2% din Produsul Intern Brut al UE.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

5 comentarii

  1. Ba eu cred ca, in continuare, ratia de soferi cretini in Romania e printre cele mai mari din Europa.
    Asa cum se urca multi in autobuz fara sa plateasca, sau – ca e la moda acum – fara masca, tot asa si pe drum, regulile sint pentru altii. Cretini, cum ziceam.
    P.S. de fapt oamenii de stiinta britanici au un studiu la care inca n-au o concluzie clara: soferii de BMW sint idioti pentru ca au BMW sau au BMW fiindca sint idioti? Sa ma ierte exceptiile.

    • Mai, în general, în românia, rata de cretini e cea mai mare, nu trebuie restrîns doar la șoferi. Vezi cu ăia care au trecut elevii la școală prin tunel de dezinfectie, ascultă un politician (random), ieși pe undeva unde sunt peste 10 oameni etc….

  2. De fiecare data cand am vizitat Romania, nu am inteles refuzul purtarii centurilor de siguranta (in mult taxi-uri nici nu exista centuri in spate. Iar stilul de a conduce, al unor anumiti conducatori, este trist.
    Nu cred ca este vorba de prostie, deoarece oameni prosti, exista peste tot. Mai degraba o incapacitate de a intelege un pericol. Exact cum sunt copii, ei nestiind ceea ce inseamna frica. Frica, le este insuflata prin pedepsele parintilor.
    Asa si cu conducatorii din Romania. Ceea ce este ciudat, este faptul ca odata ce aceiasi conducatori ajung mai departe de granita Austria-Germania, ei devin brusc… respectuosi.
    Ori este o incapacitate de a gandi mai departe de actiunea prezenta (ma refer la urmarile gesturilor/actiunilor) ori este o nepasare datorita lipsei de empatie si respect a celuilalt.
    .
    Trist…

  3. Se pare ca statul la panda n-a fost eficient nici anul acesta… cam atat valoreaza militienii nostri,

  4. 1. Nu era pe rol o lege care să limiteze accesul la permise doar indivizilor cu cel puțin 10 clase?
    2. Poate ar trebui să vină Tesla să își testeze pilotul automat în România…