G4Media.ro

Discrepanța dintre pregătirea pentru online a profesorilor români și practica de la…

Sursa foto: Pixabay

Discrepanța dintre pregătirea pentru online a profesorilor români și practica de la clasă, oglindită în raportul OECD privind folosirea tehnologiilor în criza COVID-19: pregătire profesională moderată în IT&C, școala cu rol de frână

Doi din trei profesori spuneau, într-un sondaj publicat recent de un sindicat din învățământ, că au în continuare nevoie de formare pentru predarea online. Opiniile lor se fac auzite în condițiile în care un nou raport al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare în Europa (OECD) aduce puțină lumină cu privire la nivelul de pregătire a profesorilor pentru folosirea noilor tehnologii și la gradul de deschidere a lor și a școlii față de aceste instrumente.

Documentul arată că, în România, încă dinaintea pandemiei ce a determinat programe de formare a cadrelor didactice pentru școala online, exista un grad destul de ridicat de instruire IT&C a profesorilor în scopul predării, dar asta nu aducea automat o deschidere pentru folosirea tehnologiei la clasă, frâna fiind pusă în principal de mediul instituțional. Anume, de către școală. Același raport sugerează că, înaintea pandemiei, se făcea simțită o posibilă tendință de creștere a distanței între profesorii dornici să se instruiască în domeniu și cei fără astfel de instruire.

Acesta oferă informații despre situația pregătirii profesorilor pentru folosirea tehnologiilor noi, cu doi ani înainte ca pandemia să mute școala online, în această primăvară, și să producă un val de schimbări în modul de predare. În acel moment, la nivelul eșantionului TALIS , puțin peste jumătate dintre profesorii români urmaseră programe IT&C ca parte a instruirii lor formale și cam tot atâția urmaseră recent activități de pregătire profesională ce incluseseră IT&C.

Citește articolul complet pe EduPedu.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

4 comentarii

  1. Vorba lui Teo : „…Imi arata imprimanta dar zicea ca -mi lipseste cablul … ” ? :)) Pai ce sansa sa aiba profesorii ?

  2. Dascalii romani au rezultate slabe deoarece sufera din cauza radiatiilor smartfoanelor. Daca ar fi implementata tehnologia 5 G toti ar fi bonavi ca si lucratorii din minele de uraniu.

  3. Numai publicati „fake news-uri”-
    Asa cum se vede din textul prezentat, este un raport facut in urma unui sondaj din 2018.
    Iar intre pregatirea IT si predarea online este ca si cum ai compara mere si capre.
    Si vorba aceea: „teoria ca teoria dar „praftica” ne omoara”.

  4. Autorul încurca lucrurile rau de tot.
    Sondajul (am citit tot textul pe Edupedia) vizeaza „utilizarea la clasa” a instrumentelor informatice, iar musiu Ionescu o leaga de predarea on-line, pentru care e nevoie de o pregatire PEDAGOGICA, geaba stapânesti calculatorul. Si pot spune din experienta ca Departamentul de Pregatire a Personalului Didactic de la universitatea unde am activat a stat bine ascuns sub pat, nefiind în stare sa emita nici o idee, cât de vaga sau neinspirata, nici un ajutor pentru colegi (si desigur au luat salariul întreg).