G4Media.ro

Diferenţe uriaşe la nivel mondial în deţinerea de automobile electrice: Europa și…

Tesla Sursa foto: Unsplash/Jannes Glas

Diferenţe uriaşe la nivel mondial în deţinerea de automobile electrice: Europa și China domină piața. Care este situația în România

Europa şi China domină piaţa mondială pentru autoturisme electrice, dar cu toate acestea sunt foarte puţine vehicule electrificate pe drumurile de pe mari pieţe precum Rusia, America Latină şi Africa, arată un studiu efectuat de Munich Mobility Show, informează Reuters.

În 2020, pentru prima dată, în Europa au fost vândute mai multe vehicule electrificate noi decât în China iar studiul arată că cele două pieţe regrupează peste 70% dintre cele 9,9 milioane autoturisme electrificate vândute până acum. Vânzările de automobile electrice şi hibride în Uniunea Europeană s-au triplat anul trecut, depăşind pragul de un milion de unităţi şi fiind responsabile pentru mai mult de 10% din numărul total de vehicule vândute, arată datele publicate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Munich Mobility Show, succesorul îmbunătăţit al Salonului auto de la Frankfurt, care ar urma să aibă loc în luna septembrie a acestui an, a examinat datele privind înmatriculările de vehicule din mai multe surse şi a descoperit că, în 2020, China avea 4,2 milioane de vehicule electrice în circulaţie, Europa avea 3,2 milioane şi SUA aproximativ 1,7 milioane.

Vânzările de vehicule electrice noi au crescut pe toate marile pieţe în 2020, în pofida pandemiei de coronavirus, cu excepţia pieţei din SUA unde vânzările au scăzut cu 6%.

În condiţiile în care 80% dintre vehiculele electrificate vândute până acum în China şi 79% din cele vândute în SUA sunt modele electrice pe bază de baterie, în cazul Europei (incluzând şi ţările EFTA) ponderea este de doar 54%, ceea ce înseamnă că vechiul continent est în continuare mult prea dependent de vânzările de automobile hibride.

De asemenea, studiul Munich Mobility Show arată că există diferenţe mari la nivel mondial în deţinerea de automobile electrice. De exemplu, în Norvegia, o ţară cu cinci milioane de locuitori şi un sprijin puternic pentru autoturismele electrice, un număr de 433.609 de autoturisme electrice au fost vândute până acum după ce, în 2020, au fost vândute peste 105.000 de noi exemplare. În schimb, în Rusia, o ţară cu aproximativ 145 de milioane de locuitori, anul trecut au fost vândute doar 1.760 de autoturisme electrificate.

De asemenea, înmatriculările de autoturisme electrice în America de Sud, un continent cu o populaţie de peste 420 milioane de locuitori, au fost mai mici de 18.000 de unităţi în 2020. În cazul Africii, un continent cu 1,2 miliarde locuitori, înmatriculările de autoturisme electrice au fost limitate exclusiv la Africa de Sud, şi aici s-au cifrat la doar 1.509 de autoturisme.

În România, numărul autoturismelor prietenoase cu mediul s-a situat, la finele anului 2020, la 8.902 unităţi, în creştere cu 33,3% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2019, când erau înregistrate 6.678 de exemplare, conform datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA).

Sursa: Agerpres

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

5 comentarii

  1. And Vigantoletten 1000UI.

  2. Ce sa faci in Rusia cu o electrica? Iaena se descarca peste noapte :-)))

  3. Masina electrica cu baterii pe Litiu, pe langa faptul ca nu e accesibila si nici rentabila pentru afaceri nu este nici buna pentru mediu.
    Au fost diversificate si extinse activitatile miniere ca sa se obtina elementele rare folosite in baterii, cu scopul de a proteja planeta.
    Au trecut la sasiu din fibra, mai putin reciclabil, doar ca sa scape de cateva Kg si sa castige putina autonomie cu aceeasi baterie.
    As vrea sa vad o masina electrica capabila de acelasi regim de functionare ca Loganurile inregistrate pe firma care fac 80K Km pe an sau mai mult, cu costuri minime de intretinere si achizitie, fara subventii.
    Masina electrica este un vis frumos, foarte multi au vazut documentarul din 2006 „Who killed the electric car” si impartasesc aceasta dorinta insa rentabilitatea masinii electrice depinde de tehnologia bateriei iar in acest sens au fost facute progrese foarte mici.
    Chiar daca a fost extinsa durata de viata a bateriei la cateva mii de cicluri si densitatea de putere la un nivel care suporta fast charging, densitatea de energie este foarte aproape de limita teoretica si este insuficienta pentru masini mari.
    Sunt cativa destepti care sustin ca pot fi schimbate tractoarele de la tiruri ca sa acopere aceeasi distanta parcursa cu un plin de combustibil. Asta ar insemna cost dublu (2 tractoare care oricum costa de 3x mai mult decat tractorul pe motorina ) pentru acelasi serviciu si se va reflecta in preturile produselor.
    Pretul bateriilor a fost redus artficial pentru ca sunt folosite ca moneda de schimb pentru influenta politica. UE nu are activitati miniere din care sa obtina materia prima pentru baterii, a fost necesar sa incheie niste acorduri economice ca sa obtina materia prima si nu a obtinut-o decat pentru modelele scumpe. Masinile electrice low-cost nu se vor fabrica in UE.
    Solutia pentru masina electrica este inovatia. In inginerie nu este suficient sa gasesti o solutie tehnologica pentru un produs. Acea solutie trebuie sa se bazeze pe materie prima ieftina si raspandita si pe procese de fabricare eficiente energetic. Bateria actuala nu prea se califica din acest punct de vedere dar este impinsa in fata prin politici de mediu agresive.

    • Bun efort. Super comentariu

    • Relax George, asa a zis și au zis și restul până a făcut Musk, fabrica în China, Germania, Texas. Încă puțin și nu o să mai intri cu loganul în București că e taxă cât masina. Dieselul e mort și interzis în unele capitale. Sunt tari care nu văd soarele de smog. Bucurate de loganul tău cat mai poti.