G4Media.ro

Cum a ajuns Bucureștiul să fie plin de gropi și ce trebuie…

Cum a ajuns Bucureștiul să fie plin de gropi și ce trebuie să știe șoferii pentru a-și putea acoperi eventualele daune

Deși am intrat în vară de câteva zile și campania de plombare a gropilor trebuia să fie încheiată de mult, marile bulevarde administrate de Primăria Generală sunt pline de cratere. Aproape ca nu există stradă pe care să nu existe câteva găuri care să te revolte.
În Sectorul 1, la intersecția dintre Bulevardul Ion Mihalache cu Bulevardul Mareșal Alexandru Averescu, chiar într-o stație de autobuz, încă din luna februarie, există o groapă care are o lungime de peste doi metri. În Sectorul 2, pe Calea Moșilor sau pe strada Mihai Eminescu, putem face un top al celor mai adânci gropi. Iar exemplele nu se opresc aici.
 
Specialiștii în drumuri și poduri spun că era de așteptat să se ajungă aici. Mai exact din cauza faptului că lucrările de întreținere nu au fost făcute atunci când actualele gropi nu erau decât niște fisuri minore în asfalt.
„Dacă s-a ajuns deja la apariția gropilor înseamnă că lucrările de întreținere curentă, fie nu au fost executate corespunzător, fie nu au fost executate deloc. Bine ar fi ca aceste gropi să fie tratate și să fie reparate corespunzător. În mod normal, degradările tot timpul vor evolua și atunci starea tehnică înrăutățindu-se, de la nivelul superior al structurii rutiere se poate ajunge cu degradările până la fundația străzii și atunci lucrările vor deveni mult mai costisitoare. Pană la momentul apariției gropilor, acestea pot fi prevenite prin tratarea fisurilor”, a declarat pentru G4Media.ro, Decanul Facultății de Căi Ferate, Drumuri și Poduri, Adrian Burlacu.
 
Primarul General al Capitalei, Nicușor Dan, susține că gropile vor fi astupate de astăzi în două luni și dă vina pe lipsa de până acum a bugetului.
„Pe gropile din asfalt am alocat o sumă consistentă în bugetul pe care l-am votat în urmă cu câteva săptămâni. Imediat ce contractul este semnat, imediat ce vremea ne permite, o să începem să acţionăm pe segmentul acesta. Undeva în două luni estimez că o să fim bine cu străzile, cu remedierea gropilor din asfalt”, a spus Nicușor Dan într-o conferință de presă.
Până atunci, șoferii care își strică mașinile din cauza gropilor trebuie să țină cont de câteva sfaturi pentru a fi siguri că își pot acoperi daunele. Potrivit avocaților consultați de G4Media.ro, aceștia trebuie să sune la Poliție pentru a obține proces verbal, să facă poze sau filmulețe din care să se observe cât mai bine care a fost cauza avariei, să identifice martori, să obțină un deviz de la un service auto cu costul reparației, să notifice primăria sau administratorul drumului, iar în cele din urmă să apeleze la instanța de judecată.
În prezent, de gestionarea gropilor din capitală se ocupă Administrația Străzilor, din subordinea Primariei Generale, al cărei buget pe anul acesta este de 20 de milioane de lei din care 7 milioane sunt datorii de anul trecut.

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

10 comentarii

  1. „Procedura” pentru a obtine niste bani incepe cu
    „trebuie să sune la Poliție pentru a obține proces verbal”
    si se termina cu
    „Iar în cele din urmă să apeleze la instanța de judecată…”

    Nimic nu e gratis iar cel mai important lucru e timpul pierdut, se pare.

    Multumim @G4Media pentru #nimic. Un fel de $Recorder tras in poze

  2. De ce e Bucureştiul plin de gropi?

    Fiindcă bucureştenii sunt ticăloşi, corupţi şi putrezi.

    • D-aia se strica asfaltul. Gropi sunt si-n Sibiu. Or fi aia corupti si putrezi de ticalosi?

      Slugarnicia de partid e recompensatorie.

  3. Din pozele publicate, daca nu ma insel eu (posibil) calitatea acoperitorului folosit, nu este formidabila și este turnata direct peste pavaj. Este logic sa apara repede fisuri, liantul fiind clar insuficient.
    Material ieftin=necesitate de a interveni des.

    Avem același tip de caldarâm, aici la Paris și acoperirea cu asfalt, a fost facuta in asa fel incat nu este nevoie de a se interveni. De zeci de ani. Sau se intervine, insa foare rar.
    Cereti utilizarea liantilor de calitate. Altfel, bugetul anual necesar va exploda, iar impozitele Dv se vor duce acolo, in loc sa fie utilizate in alte domenii.
    Succes

  4. Greaua mostenire este de vina. 😂

    • toate gropile dezvaluie pietrele de rau dedesubt, cum plm sa nu se rascheteze asfaltul cand e pus la misto peste pavajul vechi :DD proasta natie de oameni

  5. Nu mai pe vremea lui lis halaicu, videanu și bashinescu mai vedeai așa ceva

  6. Nicusor vrea sa faca cu ele, fie locuri de parcare scumpite, fie piste de bicicleta. Ce viseaza in noaptea aia.

  7. Nu se toarnă asfalt, direct pe piatră cubică. În plus lipsește stratul de uzură din asfalt. Muncă de mântuială. Pe prima poză, de sub titlu se observă degradarea ( crăpături ) asfaltului, mai sus de groapă. Se pot observa plombările vechi ( suprafețe mai deschise la culoare ) care vor avea aceeași soartă. 20 de milioane este infim ca buget pentru intreținerea unui oraș de talia Capitalei, chiar dacă nu se fac decât plombări, mai ales dacă aproape jumătate ( 7 ) reprezintă datorii vechi. Cel mai mult mă miră calitatea proastă a lucrărilor, trădată chiar de conformația gropilor și felul fundației. Cum se face recepția lucrărilor și confirmarea situațiilor de lucrări ?

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.