G4Media.ro

Csaba Asztalos, președintele Consiliului pentru Combaterea Discriminării: Nu este discriminatoriu accesul separat…

Sursa Foto: Facebook/ Asztalos Csaba

Csaba Asztalos, președintele Consiliului pentru Combaterea Discriminării: Nu este discriminatoriu accesul separat în școală pentru profesori / Există un grad extrem de ridicat de persiflare a profesorului și de a subminare a autorității în preuniversitar

Intrările separate în școli pentru profesori, respectiv pentru elevi nu reprezintă o formă de discriminare, a declarat pentru Edupedu.ro președintele Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD). Csaba Asztalos a precizat că instituția pe care o conduce a fost sesizată în trecut cu privire la existența intrărilor separate și a scărilor interioare separate pentru cadrele didactice și elevi, în școli, și că a analizat această situație. Discuția a revenit în spațiul public după ce Consiliul Național al Elevilor a cerut Ministerului Educației desființarea intrării separate pentru profesori și după o dezbatere realizată de publicația Scoala9.ro.

Consider că trebuie să întărim poziția profesorului atât în școli, cât și în societate. Există un grad extrem de ridicat de persiflare a profesorului și de a subminare a autorității și a respectului profesorilor în sistemul preuniversitar. Sunt nenumărate exemple de violență împotriva profesorilor și cred că trebuie să facem acest efort în societate de a reașeza pe un palier de respect și de autoritate profesorul și asta înseamnă mai multe măsuri: o salarizare rezonabilă, condiții rezonabile, număr suficient de cadre didactice, o disciplină în școală și o atitudine corectă, constructivă din partea elevilor și a părinților, în special. E nevoie de respect reciproc, dar profesorul e într-o poziție de autoritate în școală, autoritate în sens bun al cuvântului, nu dictatorial. De asta își duc părinții copiii la școală, în fața profesorilor, pentru învățarea, evaluarea și îndrumarea copiilor, și atunci toate acestea presupun o poziție de autoritate”, a afirmat Asztalos.

Contactat de Edupedu.ro, președintele CNCD a declarat că „noi ne-am pronunțat în trecut pe acest subiect și am arătat că, din punctul nostru de vedere, nu este o formă de discriminare existența unor căi de acces separate pentru profesori, respectiv pentru elevi, și existența scărilor interioare separate. Pe de o parte sunt cutume, obiceiuri existente în școli și nu doar în România. Din punctul meu de vedere, ca fost elev și actual părinte de elevi în preuniversitar, este o formă de respect față de profesor. Desigur că unii cataloghează măsura ca fiind o formalitate și susțin că respectul față de profesori nu se exprimă în principal prin astfel de măsuri, dar ele reflectă cred și statutul profesorului în școală și în societate și reprezintă o formă de echidistanță a profesorului față de elevi, atunci când îi evaluează. Să știți că și în instanțe, de exemplu, judecătorii au intrări separate față de justițiabili și nu este o formă de discriminare. Pe de altă parte, cred că nu este cea mai stringentă problemă a educației din România”.

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

1 comentariu

  1. De parca usa pe care intra profesorii ar rezolva toate problemele din invatamant. Poate profesorii, cei mai multi dintre ei, ar trebui sa fie mai intai de toate oameni, sa inteleaga si sa fie partenerul elevului in procesul de invatamant, nu stapanul lui. In vest nu exista „intrarea profesorilor” si uita ca elevii lor nu sant in coada clasamentului cand vine vorba despre testele PISA, de exemplu. Oare cand o sa-si dea seama hoarda asta ca respectul nu se castiga prin usi separate? Vai de capul nostru dar mai ales vai de capul copiilor astora care sant siliti sa invete tot felul de lucruri perimate, sa reproduca intocmai dupa profesor. Cine le dezvolta gandirea critica, femeia de serviciu?