G4Media.ro

Consiliul Concurenţei a lansat „Monitorul preţurilor la alimente”. Pot fi comparate peste…

Consiliul Concurenţei a lansat „Monitorul preţurilor la alimente”. Pot fi comparate peste 30.000 de produse din 1.700 de magazine

Consiliul Concurenţei a lansat, marţi, platforma „Monitorul preţurilor la alimente”, care permite compararea a peste 30.000 de produse din 1.700 de magazine din întreaga ţară, cu scopul de a întări competiţia pe această piaţă şi a ieftini alimentele din magazinele cele mai scumpe, relatează Agerpres.

„Când am o listă de cumpărături, pot cu uşurinţă compara preţurile, fără să merg din magazin în magazin. O fac mai uşor, de pe telefon sau computer. Pe oameni îi interesează preţurile cele mai mici şi această transparenţă în piaţă va obliga magazinele care au preţuri mai mari să le reducă, să coboare spre nivelul preţurilor mai mici, astfel facem concurenţa să acţioneze mai repede şi mai bine. Urmărim convergenţa preţurilor spre nivelul cel mai scăzut”, a afirmat preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, la evenimentul de lansare a platformei.

El a adăugat că instituţia pe care o reprezintă va monitoriza aceste preţuri şi va face informări periodice.

„Este o primă etapă la nivel naţional. Platforma va putea fi îmbunătăţită în timp. Dacă lanţurile mai mici vor fi interesate, vor putea şi ele să fie integrate în platformă”, a continuat Chiriţoiu.

În cazul în care informaţiile de pe aplicaţie sunt altele, consumatorii pot sesiza acest lucru la Consiliul Concurenţei sau la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor.

„Nu putem exclude aceste probleme. O să lucrăm cu magazinele, dacă informaţiile sunt greşite. Am cooperat până acum foarte bine cu marile lanţuri de magazine, dar avem şi un plan B, putem aplica sancţiuni dacă informaţiile nu sunt corecte. Începem cu vorba bună, dar avem tot timpul şi bâta. (…) Interesul companiilor este să coopereze cu noi”, a subliniat oficialul Concurenţei.

Legislaţia europeană obligă autorităţile statelor membre să lanseze comparatoare de preţuri pe diverse pieţe, a amintit el.

„Acest soft poate fi uşor adaptat şi la alte domenii, precum cel bancar, iar ANPC pregăteşte un astfel de comparator, deci le putem oferi ajutor”, a susţinut Chiriţoiu.

Prezent la eveniment, preşedintele ANPC, Horia Constantinescu, a avertizat consumatorii să nu se uite doar la preţ, ci şi la calitate.

„Salut această iniţiativă, cu rezerva că vorbim de o informare sub sancţiunea de a nu fi completă şi corectă. Spun acest lucru pentru că nu rareori ieftin a fost dovedit ca fiind noul scump, exemple fiind fructele tratate cu substanţe care nu sunt neapărat cele mai sănătoase sau produse ieftine care imită produsele lactate. Consumatorii să nu aleagă doar preţul, ci şi calitatea, termenul de garanţie şi modalităţile de procesare”, a atras atenţia Constantinescu.

Consiliul Concurenţei a lansat la 1 iulie 2019 platforma „Monitorul Preţurilor pentru Carburanţi”, care conţine informaţii despre tarifele practicate în marile lanţuri de benzinării din România.

La sfârşitul lunii decembrie 2018, Consiliul Concurenţei a semnat un contract cu firma Maguay pentru realizarea aplicaţiei, atât pentru carburanţi, cât şi pentru alimente, contractul având o valoare de 1,42 milioane de lei.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

12 comentarii

  1. Cel mai oribil comparataor de preturi ever. Nu poti sa compari un produs, ci trebuie neaparat sa compari cate 5 produse odata. WTF? Nu poti sa compari spre exemplu unt 60% grasime, ci trebuie sa compari preturile la fix aceeasi marca. Deci, daca cineva spera ca comparatorul asta o sa-i ajute sa gaseasca preturi mai mici pentru un produs, atunce se inseala. Am stat 15 minute pe el si m-aul luat toti dracii la cat de prost e facut.

    • mi se pare normal sa fie de la fix aceasi marca. ce relevanta ar avea sa compari 2 marci diferite din 2 magazine diferite, normal ca preturile difera avand 2 criterii pe baza carora faci filtrarea in loc de unul (adica magazinul). nu poti trage concluzia ca magazinul are un adaos marit, ci ca fie magazinul fie marca fie amandoua sunt mai scumpe

  2. Un alt proiect idiot si alti bani aruncati in Romania. Cu prostia aia de platforma NU se poate compara pretul produselor, se poate compara DOAR pretul unui cos de MINIM 5 produse. Complet irelevant si multumim partidului pentru aruncarea pe fereastra a 1.42 milioane lei.

    • Sa ne explice cei care l-au gandit (si il promoveaza acum in draci) cum poti face 2 cautari simple:
      – unde gasesc cel mai ieftin Ulei pe raza orasului X.
      – unde gasesc cel mai ieftin Ulei marca X pe raza orasului Y.

      Va spun eu: cautarile astea practice, la mintea cocosului ca prima functionalitate pentru un comparator de preturi, NU SE POT FACE.
      P.S. Nu mai vorbesc de forma ne-standard, dublata si uneori cu greseli a datelor introduse.
      P.P.S. Nu mai vorbesc de felul neintuitiv si criptic in care a fost „gandita” interfata cu utilizatorul.

  3. Ba, da’ destepti mai sunteti..voi confundati dorintele personale cu ceea ce se ofera. Aplicatia este ceea ce este si sustine ca este, nimic altceva. Dar va treziti toti s-o faceti pe desteptii ca nu face aia si nu face aia..Pai, nu face pentru ca asta este la momentul actual. Daca-si va propune si va reusi sa faca si altceva, atunci s-o judecam dupa aia.

    • L-am gasit pe cel care a gandit Comparatorul de Preturi cu care nu poti sa compari preturi.

  4. Consiliul Concurentei se tine de prostii in loc sa-si faca job-ul!

  5. Am căutat să compar prețurile la Neonoe de Louis Vuitton și site-ul nu o listează deci au cheltuit degeaba 1.4 milioane.

  6. Mai trebuie mult lucrat la site, nu e utilizabil pe mobil, de exemplu.
    Trebuie pus accentul pe alimente de baza gen lapte (per litru, integral/semidegresat, pasteurizat/uht/proaspat, vaca/capra/etc; nu ma intereseaza pasunile domoale pe care a pascut, daca a fost mangaiata pe crestet sau ce firma il livreaza). Sau, unt per gramaj, grasime, eventuale grasimi vegetale adaugate. Produse nu foarte procesate, gen branzeturi: telemea in functie de grasime in substanta uscata, iaurt/culturi lactice/acid lactic, cheag/acid acetic/acid citric/alt acid, +- clorura de calciu, +- alti aditivi.
    Trebuie permisa cautarea unui produs gen lapte cu odonarea pret per litru, si cu eventuale filtre grasime, cantitate, marca, etc. Daca am timp nu ma deranjeaza sa iau laptele de la magazinul X si untul de la magazinul Y.

  7. Optimizare pentru mobil ioc. O mai fi costat și o grămada de bani site-ul…

  8. In buna traditie a statului roman siteul e prost facut .cei care l-au facut,testat,aprobat pot sa-si faca harakiri

  9. Era ultimul lucru de care avea nevoie romanul.Dar daca sunt bani de aruncat…