G4Media.ro

Conflictul ideologic din școlile americane: Un district școlar din San Francisco a…

Foto: Pixabay.com

Conflictul ideologic din școlile americane: Un district școlar din San Francisco a cheltuit 250.000 de dolari pentru un program „Woke” / Rezultatele elevilor au scăzut după introducerea programei / Ce îi învățau pe elevi

O școală primară din Hayward, care se luptă să stimuleze scorurile scăzute la teste și prezența dezastruoasă a elevilor, cheltuiește 250.000 de dolari din bani federali pentru o organizație numită „Woke Kindergarten” pentru a instrui profesorii să se confrunte cu supremația albă, să combată rasismul și opresiunea și să elimine aceste bariere din calea învățării, relatează San Francisco Chronicle (SFC).

Sesiunile Woke Kindergarten îi instruiesc pe profesori cu privire la concepte și programe de studiu care pot fi folosite în clasele cu oricare dintre cei 474 de elevi ai Glassbrook Elementary. Sesiunile sunt finanțate printr-un program federal menit să ajute școlile cu cele mai slabe performanțe din țară să îmbunătățească rezultatele elevilor.

Dar, după doi ani de contract de trei ani cu Woke Kindergarten, o companie cu scop lucrativ, rezultatele elevilor de la Glassbrook au scăzut, ceea ce i-a determinat pe unii profesori să se întrebe dacă banii au fost bine cheltuiți, având în vedere nevoile elevilor, care au preponderent venituri mici. Două treimi dintre elevi sunt elevi care învață limba engleză și peste 80% sunt hispanici/latini.

Scorurile la engleză și matematică au atins noi minime în primăvara anului trecut, cu mai puțin de 4% dintre elevi competenți la matematică și cu puțin sub 12% la nivelul clasei la engleză – o scădere de aproximativ 4 puncte procentuale în fiecare categorie.

Eforturile SFC de a contacta organizația nu au avut succes, un răspuns automat spunând că fondatorul, care asigură și formarea, se recupera în urma unei intervenții chirurgicale.

Oficialii districtuali au apărat programul săptămâna trecută, spunând că Woke Kindergarten a făcut ceea ce a fost angajat să facă. Districtul a subliniat îmbunătățirile în ceea ce privește prezența și ratele de suspendare și faptul că școala nu mai era pe lista de supraveghere a statului, doar pentru a afla de la Chronicle că școala nu numai că se afla încă pe listă, dar a scăzut la un nivel inferior.

Decizia de a aduce Woke Kindergarten, mai degrabă decât un program mai tradițional de alfabetizare sau de îmbunătățire a matematicii, se aliniază cu convingerea unor părinți și profesori că actualul sistem educațional nu funcționează pentru mulți copii dezavantajați.

Soluția, spun susținătorii programului, este ca profesorii să se confrunte cu moștenirea rasismului și a prejudecăților din școli și să vorbească despre supremația istorică a albilor, astfel încât elevii să se simtă în siguranță și susținuți. Pe măsură ce astfel de programe antirasiste s-au răspândit, mai multe legislaturi de stat mai conservatoare au luat măsuri pentru a le restricționa sau interzice.

În același timp, unii experți în educație spun că școlile aflate în dificultate au nevoie de intervenții în domeniul alfabetizării și al matematicii bazate pe cercetări care să asigure că toți elevii au competențele de bază pentru a reuși. Printre exemplele de succes se numără John Muir Elementary din San Francisco, care a încercat un program pilot de intervenție la matematică ce a dus la o rată de competență de peste 50%, față de 15% înainte de adoptarea coaching-ului și a cursurilor conduse de elevi.

Woke Kindergarden, care se adresează elevilor de vârstă elementară, se bazează pe conceptul relativ nou de educație aboliționistă, care pledează pentru abolire sau „un fel de a o lua de la capăt”, a declarat Zeus Leonardo, profesor de educație la UC Berkeley. Ideea este că anumite lucruri nu pot fi reformate, ajustate sau schimbate, deoarece sunt în mod inerent problematice sau opresive. Nu este vorba despre îndoctrinarea sau impunerea politicii, „ci despre a face ca politica să facă parte din cadrul predării”, a spus Leonardo.

Dar unii profesori din Glassbrook au pus la îndoială decizia de a introduce programul, spunând că Woke Kindergarten este înrădăcinat în mod greșit în politica progresistă și activism, cu mesaje împotriva poliției, anticapitalism și anti-Israel, amestecate cu scopul de a face școlile sigure, pline de bucurie și de susținere pentru toți copiii.

Această tensiune reflectă războaiele culturale actuale ale SUA, în care dreapta și stânga se luptă pentru a influența ceea ce se întâmplă în sălile de clasă.

Curriculumul Woke Kindergarten împărtășit cu școlile include „wonderings”, care pun întrebări pentru elevi, printre care: „Dacă Statele Unite ar dezfinanța armata israeliană, cum ar putea fi folosiți acești bani pentru a reconstrui Palestina?”.

În plus, „cuvântul woke al zilei”, inclusiv „grevă”, „încetare a focului” și „protest”, oferă elevilor un „limbaj al rezistenței … pentru a le prezenta copiilor vocabularul eliberator într-un mod pe care îl pot digera, înțelege și, cel mai important, folosi cu ușurință în criticile lor la adresa sistemului”.

Profesorul Tiger Craven-Neeley a declarat că susține discutarea rasismului în clasă, dar a considerat că instruirea Woke Kindergarten este confuză și rigidă. El a spus că i s-a spus că un obiectiv principal a fost acela de a „perturba albirea” în școală – și că sesiunile nu erau „un loc în care să se exprime vinovăția albilor”. El a spus că a pus sub semnul întrebării un formator care a folosit sintagma „așa-numitele State Unite”, precum și lecțiile disponibile pe site-ul web al organizației care oferă „Lil’ Comrade Convos” sau care postulează o lume fără poliție, bani sau proprietari.

Craven-Neeley, care este alb și care se autodefinește ca fiind un „gay moderat”, a spus că nu a încercat să fie dificil atunci când a cerut clarificări cu privire la „perturbarea albilor”. „Ce înseamnă asta?”, a spus el, adăugând că astfel de întrebări i-au adus cel puțin o interdicție temporară de la viitoarele sesiuni de antrenament. „Vreau doar să știu, ce înseamnă asta pentru o clasă de clasa a treia?”.

Un alt profesor din Glassbrook a declarat că Woke Kindergarten a oferit o singură perspectivă asupra problemelor și că nu a existat toleranță pentru întrebări. „Încet-încet, a devenit foarte evident că dacă erai o voce disidentă, nu era ceea ce voiau să audă”, a spus profesorul, care a cerut anonimatul de teama unor reacții de respingere la școală.

Profesorul nu a considerat că instruirea a fost utilă sau productivă. „Scorurile noastre la lectură sunt scăzute”, a spus acesta. „Asta ne-ar fi putut aduce un specialist în intervenții de lectură”.

Supraveghetorul Hayward, Jason Reimann, a declarat că decizia de a angaja Woke Kindergarten, care a fost aprobată de consiliul școlar, a fost luată de comunitatea școlară, inclusiv de părinți și profesori, ca parte a unui plan federal de îmbunătățire pentru a stimula performanța elevilor prin îmbunătățirea prezenței.

Comunitatea școlară, inclusiv părinții, profesorii și personalul, a identificat un furnizor care să îi ajute să facă acest lucru, a spus Reimann. El a remarcat o îmbunătățire ulterioară a prezenței elevilor, 44% dintre elevi fiind considerați absenți în mod cronic anul trecut, în scădere de la 61% în anul precedent. O îmbunătățire similară a fost observată la nivelul întregului district.

Glassbrook a fost pe lista de îmbunătățire cuprinzătoare a școlii de stat din 2020, îmbunătățindu-se ușor în 2022 și apoi fiind reatribuită la nivelul „cel mai puțin performant” în acest an școlar.

Reimann a declarat că districtul școlar nu a angajat Woke Kindergarten pentru politica sa, ci mai degrabă pentru activitatea sa în practicile restaurative, ajutând la eliminarea suspendărilor și a îndepărtărilor din clase, atrăgând în același timp mai mulți elevi înapoi în scaune.

„Suntem 100% în favoarea abolirii sistemelor de opresiune acolo unde acestea îi rețin pe elevii noștri”, a spus el. „Ceea ce cred eu este că ar trebui să alegem furnizorii pe baza muncii lor și a eficienței lor”.

Superintendentul a spus că Woke Kindergarten nu a fost angajat pentru a îmbunătăți rezultatele la alfabetizare și matematică, ci că „a-i ajuta pe elevi să se simtă în siguranță și întregi este parte integrantă a rezultatelor academice”. El a adăugat: „Înțeleg că sunt mai mulți bani decât am fi vrut să cheltuim”.

Woke Kindergarden a fost fondată de fosta profesoară Akiea „Ki” Gross, care se identifică ca ei/ele și se descrie ca fiind „un educator timpuriu aboliționist, organizator cultural și creator care în prezent inovează modalități de a rezista, vindeca, elibera și crea cu pedagogia lor, Woke Kindergarten”.

Ei au înființat compania cu scop lucrativ în 2020 în Maryland, deși site-ul Woke Kindergarten spune că este „susținută în primul rând de comunitate” și se bazează „în primul rând pe donații”.

Experții în politici educaționale au declarat că, deși numele organizației lui Gross și cuvintele „educație aboliționistă” au fost provocatoare, mulți părinți, profesori și alții se simt împuterniciți politic după luptele pandemice cu privire la mascare și la momentul redeschiderii școlilor.

„Nu pare neapărat ceva nou, dar mai frecvent în acest moment este faptul că unele școli și unii lideri sunt intenționat provocatori”, a declarat Jon Valant, director al Centrului Brown pentru politici educaționale din cadrul Institutului Brookings, un think tank politic nepartizan. Acesta a spus că se simte ca și cum oamenii „se apleacă asupra acestor bătălii culturale în școli”, fie că sunt de stânga sau de dreapta, deși a spus că nu poate vorbi în mod special despre Woke Kindergarten.

Și, într-o anumită măsură, aceste bătălii – fie că este vorba de interdicții de carte, de probleme LGBTQ sau de războiul din Gaza – sunt de așteptat, având în vedere că școlile se află în mare parte sub control local, ceea ce înseamnă că ele reflectă comunitățile lor, a declarat Joseph Kahne, profesor de politică educațională la UC Riverside.

„Cât de zgomotoase au devenit anumite grupuri de stânga și de dreapta și cât de organizate și comercializate au devenit aceste agende, pare ceva nou”, a declarat Bruce Fuller, profesor de educație la UC Berkeley.

Julie Marsh, profesor de politică educațională la University of Southern California Rossier School of Education, a avertizat că poate fi „problematic atunci când predarea se îndepărtează prea mult de domeniul ideologiei politice”. Este doar o mare distragere a atenției de la unele dintre scopurile mai mari ale educației și de la ceea ce ar trebui să ne concentrăm”.

Craven-Neeley, profesorul din Glassbrook, a spus că a experimentat atracția războaielor culturale ale națiunii de ambele părți ale spectrului politic. În calitate de profesor veteran în Modesto, el a dat în judecată districtul școlar după ce acesta l-a împiedicat să vorbească despre soțul său sau să vorbească despre istoria LGBTQ, inclusiv despre simbolul drepturilor homosexualilor Harvey Milk. El a spus că a ajuns la o înțelegere în afara instanței.

Woke Kindergarden „a avut o mulțime de lucruri bune. Cred că rasa ar trebui să fie abordată. Copiii ar trebui să fie conștienți dacă sunt discriminați”, a spus el. „Dar, ca profesor al Hayward Unified, nu ar trebui să fiu nevoit să mă alătur celor care retrag finanțarea poliției sau care ne insultă țara”.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...