G4Media.ro

Comisarii de la Protecţia Consumatorilor au propus închiderea definitivă a Hotelului Intercontinental

Comisarii de la Protecţia Consumatorilor au propus închiderea definitivă a Hotelului Intercontinental

În urma controalelor succesive care s-au soldat cu amenzi totale de 100.000 de lei, comisarii de la Protecţia Consumatorilor au propus închiderea definitivă a Hotelului Intercontinental.

„Nici după trei controale succesive ale ANPC (Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, n.r.), Intercontinental nu a reuşit să remedieze neregulile. Concluzia – 100.000 lei amendă şi posibilitatea închiderii hotelului”, se arată într-un comunicat al instituţiei, conform Agerpres.

Echipe ale Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor Municipiul Bucureşti (CPCMB) au realizat o acţiune de control, pe 19 mai 2022, la Compania Hotelieră Intercontinental România SA.

În urma verificărilor, au fost aplicate 6 amenzi contravenţionale în valoare totală de 50.000 lei şi s-au dispus măsurile complementare de oprire definitivă de la comercializare a produselor la care s-au înregistrat nereguli, oprirea temporară a prestării serviciului până la remedierea deficienţelor a bucătăriei, oprirea temporară a prestării serviciului până la remedierea deficienţelor a 10 camere verificate şi a centrului SPA şi propunerea sancţiunii complementare de închidere temporară a unităţii pe o durată de cel mult 6 luni, se precizează în documentul citat.

Abaterile de la legislaţie constatate de comisarii CPCMB au fost: utilizarea unor produse din carne şi peşte fără elemente de identificare şi caracterizare şi dată limită de consum, elemente fără de care nu se poate stabili conformitatea acestora; utilizarea unor produse refrigerate cu data durabilităţii minimale schimbată o altă dată de expirare (produse cărora li s-a schimbat starea termică prin congelare); folosirea, atât în blocul alimentar, cât şi în minibarurile din camere, a unor produse cu data limită de consum depăşită; existenţa unor preparate finite calde depozitate la temperatura mediului ambiant sau în spaţii frigorifice, fără respectarea condiţiilor de temperatură, conform legii; utilizarea, la bucătărie, a unor legume cu modificări organoleptice, precum şi a unor produse congelate, cu arsuri de congelare; nerespectarea vecinătăţilor produselor alimentare, în spaţiile frigorifice, precum şi depozitarea băuturilor direct pe paviment; existenţa unor condiţii igienice necorespunzătoare atât în camerele de hotel, cât şi în centrul SPA; lipsa informaţii privind utilizarea electronicelor; condiţii deficitare de amenajare a spaţiilor de cazare, care pot pune în pericol viaţa sau sănătatea consumatorilor (tencuială exfoliată, prize desprinse din perete, cabluri neizolate, geamuri crăpate, protecţia unei trepte de la scara de acces la saună deteriorată).

În ziua următoare, au fost verificate măsurile dispuse către operatorul economic cu o zi înainte şi, în urma constatării faptului că deficienţele nu au fost remediate în totalitate (condiţiile igienice şi de amenajare deficitare din camere, precum şi utilizarea produselor alimentare expirate fiind în continuare întâlnite de echipa de control), comisarii CPCMB au decis extinderea verificării la toate camerele libere ale hotelului.

Ca atare, sancţiunile adăugate sau rămase în vigoare în a doua zi de control au fost alte 4 amenzi contravenţionale în valoare de 35.000 lei, menţinerea măsurii de oprire temporară a prestării serviciului până la remedierea deficienţelor pentru bucătărie, centrul SPA şi 10 camere de cazare, cărora li s-au adăugat încă 20 de camere (măsura aplicându-se, în total pentru 30 de camere), precum şi propunerea de închidere temporară a unităţii pe o durată de cel mult 6 luni.

Aceeaşi situaţie s-a întâmplat o zi mai târziu, comisarii constatând din nou neîndeplinirea măsurilor şi găsind, în continuare materii prime expirate, în spaţiul de depozitare al produselor alimentare, preparate finite neetichetate, materii prime congelate cu data limită de consum schimbată, preparate gata montate pe farfurii pentru a fi servite, deşi bucătăria era oprită de la funcţionare şi două camere oprite de la funcţionare, ocupate.

„Ca atare, a mai fost aplicată o sancţiune contravenţională în valoare totală de 15.000 lei – ajungându-se, astfel, la un total de 100.000 lei, amenzi, – şi s-a propus sancţiunea complementară de închidere definitivă a hotelului”, se precizează în comunicatul ANPC, conform Agerpres.

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

33 comentarii

  1. Demolați-l! E o urâțenie.

    • Esti prea prost ca sa intelegi ceva ,ia-ti medicamentele de la psihiatru 💩

    • Sunt de acord, e o rușine pentru București, cum sa ceri 400-500lei pe 1 noapte și sa oferi mancare expirata la micul dejun și sa vezi prize desprinse în cameră sau fire de par în baie? Este o rușine și astfel de hotel trebuie ori închis ori declasificat de la 5 stele la 1 stea.

    • Nu ii răspund lui putin, el oricum delireaza. Acum, dacă e psd la putere, cu siguranță că au pus ochii pe el.

  2. Inchis si dati afara toti sefii de sala de la restaurant!

    • Inseamna ca o sa ramaneti fara slujba?

    • Curios, toți legebeteii au sarit cu aceeași idee, sa îl demoleze. Asta ma face sa cred ca ori toți useristii sunt !d!0ti, ori este unul singur care postează sub același nume. Personal, înclin spre a doua varianta.

    • Rectificare: sub mai multe nume.

  3. mai bine verificati actele de proprietate…cum a ajuns pe mana valutistilor lui ceausescu…🤔🤔🤔

  4. Casa Poporului cand o inchideti?

    • 👍

    • Am intrebat si eu, dar se pare ca nu destul de politicos ca sa treaca de aspra cenzura de p-aci.

    • Casa poporului nu trebuie demolata, trebuie doar golita de cei ce o ocupa acum.

  5. Meleonarii de carton a Paunestilor si acuma Adamestii au dat dovada de profesionalism si viziune in industria ospitalitatii in romanika.
    Sa distrugi bucataria de la Intercontinental trebuie sa fii MESERIAS…

  6. cum ar fi sa ne trezim cu o ruina in mijlocul capitalei tarii, pe motiv ca faina nu avea etichta, se cojise varul intr-un colt si lipseau instructiunile de folosire a electronicelor?

    oare la Burj Khalifa iti dau aia un pliant cu instructiuni despre cum sa apesi pe butonul telecomenzii? la cantina la Ritz au eticheta la faina?

  7. Control cu dedicație…de la nașu guverneanu….fără numar , fără număr
    Hai sancțiunea, cichi , cichi cea…

  8. Intrebarea e: cine e in spatele acestor „controale” si ce intrese are. Mai pe scurt, cine targheteaza achizitionarea Intercontinentalului?

  9. N-am nimic cu tine, dar hotelul a fost făcut de japonezi, e adevărat pe vremea lui Ceaușescu, fiind la vremea aceea singura clădire cu fundație pe role. Iar dacă Intercontinentalul e urâțenie, Casa Poporului ce-o fi, mă rog? Versailles?

  10. Dragii mei hotelul e frumos indiferent cine la construit .Conducerea trebuie schimbata și adus un om tinăr cu viziuni noi de marketing management .Și atunci o să vedeți o alta imagine a hotelului care a fost bine construit .Hotelul nu are nici o vina că are o asemenea conducere și o asemenea echipa .Sa fi fost eu in locul patronului dădeam afara angajații leneși .Și aduceam alții care într-adevăr vor să muncească .

  11. Încă odată spun .Hotelul nu are nici o vina .Principalii vinovați conducerea hotelului și echipa de la cameriste la bucătari ajutori de bucătar spălător vase schimbați da? Și aduși oameni tineri cu idei noi de marketing și management .De atragerea turiștilor .Și da curățenie maxima în bucătărie , etichetarea produselor carne lapte etc .Eu spun că cineva are interesul ca acest hotel să dispară .Nu contează cine la construit in ce epoca a fost construit .Acest hotel trebuie salvat .

    • D-le Cihodaru, atenție la gramatica limbii române: în prima frază ați scris „la construit”, în loc de forma corectă „l-a construit”!! În rest sunt de acord cu dvs.

    • D-le Cihodaru, văd că persistați cu aceeași greșeală: din nou ați scris „cine la construit”, în loc de forma corectă „cine l-a construit”!! Mai multă atenție la felul în care scrieți, vă rog!

  12. Darâmați-l baaah

  13. Normal, trebuie pregătit să vină cineva să îl ia pe doi lei. Hoții noștri au înstrăinat tot.

  14. Dacă anpc ar fi asa serioasa în toate cazurile ar rămâne 100 unități de cazare în toată țara.
    Aici e mână nefurata, pardon, neplătită, pardon necurată.

  15. Nu mai e Intercontinental de la inceputul anului, dar ce sa stie autorul.

  16. E clar, in România ai toate șansele sa mănânci mâncare stricată și la restaurantele considerate de lux. Ba poate și cu oleacă de scuipat asezonat. E aceeași marfa ca în bodegile de rând, doar că de trei ori mai scumpă. Sunt aceiași ospătari cu mutre de mârlani, doar că îmbrăcați în livrea.

  17. Așa cum s-a întâmplat cu majoritatea fabricilor din România se va întâmpla și cu intercontinental, cineva a pus ochii pe el, și cu asta se gata existența ei, așa au sfârșit multe întreprinderii după 90, erau fabrici cu brand și s-au închis, un hotel e nimica pe lângă ce s-a distrus în ultimii 30 de ani și ne mirăm că suntem ultimii din Europa!!!!!

  18. Domnule Cihodaru, văd că persistați cu aceeași greșeală: de două ori ați scris „cine la construit” , în loc de forma corectă „cine l-a construit” !!
    Mai multă atenție la gramatica limbii române și la felul în care scrieți, vă rog !
    În rest sunt de acord cu dvs.