G4Media.ro

Cîmpeanu, despre rezultatele după simularea Evaluării Naţionale: Sunt mai mult decât îmbucurătoare/…

Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Cîmpeanu, despre rezultatele după simularea Evaluării Naţionale: Sunt mai mult decât îmbucurătoare/ Sunt rezultate absolut remarcabile care ne dau speranţa că tânăra generaţie reuşeşte să traverseze această perioadă de criză

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, afirmă că rezultatele după simularea Evaluării Naţionale sunt „mai mult decât îmbucurătoare” şi „o veste bună, surprinzătoare pentru cei mai mulţi, surprinzătoare în modul plăcut chiar şi pentru Ministerul Educaţiei”. „(…) sunt rezultate absolut remarcabile care ne dau speranţa că tânăra generaţie reuşeşte să traverseze această perioadă de criză”, susţine Cîmpeanu.

  • „Sunt mai mult decât îmbucurătoare rezultatele, îi felicit pe elevii de clasa a opta, care au reuşit să se mobilizeze. Singura explicaţie posibilă este aceea conform căreia crizele, în general, evidenţiază tot ce este mai rău, dar în acelaşi timp evidenţiază şi tot ce este mai bun. În cazul de faţă, în cazul simulării pentru Evaluarea Naţională, din fericire, se constată că au fost scoase în evidenţă calităţile elevilor care după o lungă perioadă de predare online au reuşit să se mobilizeze în aşa fel încât au luat… peste 20 de procente în raport cu anul 2016 a fost rata de promovare. De altfel, în mai toate judeţele ţării rata de promovare a fost peste 50 la sută, avem doar două situaţii – Vaslui cu 47,5% şi Timiş cu 48% – din motive binecunoscute, au fost foarte multe şcoli care nu au putut organiza simularea, fiind instituită carantina”, a declarat Sorin Cîmpeanu, sâmbătă, la Digi 24.

El a menţionat că, după ridicarea carantinei, acele şcoli vor putea organiza simularea. Ministrul a adăugat că rezultatele sunt cu atât mai îmbucurătoare cu cât structura subiectelor a fost aproapiată de cea a testelor PISA. Cîmpeanu a afirmat însă că acest lucru nu înseamnă că şcoala online a fost eficientă.

  • „Nu, şcoala online nu a fost eficientă, pentru că profesorii nu au fost pregătiţi pentru predarea online, predarea online presupune cu totul alte activităţi faţă de predarea clasică, de la conceperea conţinutului până la evaluare şi examinare (…). Predarea online nu a fost eficientă pentu că au fost diferenţe foarte mari de la o zonă la alta, de la o şcoală la alta, atât din perspectiva conectivităţii, cât şi din perspectiva echipamentelor. Nu a fost posibilă examinarea relevantă în online, deci predarea online a fost un compromis, obligat, impus, prin care toate carele didactice au făcut eforturi şi s-au îmbunătăţit competenţele digitale şi ale cadrelor didactice, şi ale elevilor în raport cu ceea ce aveam în urmă cu un an, un efort important, de apreciat, un efort care a putut să facă posibilă încheierea anului şcolar 2019-2020, care va face posibilă şi încheierea anului 2020-2021 şi susţinerea examenelor naţionale, dar totuşi un compromis. După ce vom fi încheiat pandemia trebuie să continuăm cu predarea online acolo unde ea este potrivită, acolo unde există conectivitate, echipamente şi profesori pregătiţi”, a susţinut Cîmpeanu.

El i-a felicitat pe elevii de clasa a opta pentru că au adus „în această perioadă plină de dezechilibre şi de frustrări, o veste bună, surprinzătoare pentru cei mai mulţi, surprinzătoare în modul plăcut chiar şi pentru Ministerul Educaţiei”.

  • „Aceste rezultate, repet, peste 20 de procente în plus faţă de 2016, aproape 15 procente în plus la rata de promovare faţă de 2017 şi 18 procente în plus faţă de 2018, 12 procente în plus faţă de 2019, sunt rezultate absolut remarcabile care ne dau speranţa că tânăra generaţie reuşeşte să traverseze această perioadă de criză şi ne vom concentra asupra relevanţei subiectelor pentru examenele naţionale de bacalaureat şi evaluare naţională”, a afirmat Cîmpeanu.

Ministerul Educaţiei a prezentat, vineri seară, rezultatele după simularea Evaluării Naţionale, potrivit cărora 65,6% dintre elevi au obţinut medii de 5 sau mai mari. 25 de elevi au luat media 10, cele mai bune rezultate fiind în Bucureşti şi judeţele Cluj (77,6%), Argeş (71,5%), Brăila (71,3%) şi Prahova (69,9%).

sursa: News.ro, sursa foto: Inquam Photos/ Octav Ganea

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

16 comentarii

  1. Practic a devenit putin mai bine sa nu mergi la scoala decat sa mergi la scoala. La cati analfabeti stiintific predau in scolile din Romania, mai mult strica decat ajuta. O reforma in invatamant este cruciala dar comunistul asta e incapabil sa o execute.

  2. P.S. Felicitari si parintilor care au cotizat din greu(ca prostii, altfel spus) la meditatii. Felicitari si celor care au luat note de 5, 6 si 7. Tara va vrea prosti, dragii mosului! Avem nevoie de voi sa ne platiti pensiile speciale.

    • Aia e. Smecheria asta cu promovabilitatea e tare. Sa vedem statisticile. Sa vedem cati copiii au luat note de 5-6-7. Cred ca e o minciuna tot ce spune acest Campeanu. S-au dat note foarte usor ca sa acopere lipsurile uriase in acest 2 ani de pnademie.

    • Realitatea aflata de la un profesor ? 32% din elevi au medii peste 6.

  3. Ăștia din pnl chiar ne cred prosti pe toti…dau subiecte usoare ca sa iasa trompetele apoi sa laude scoala…nu, scoala online nu a mers bine, orice ati face voi acum…si oricare rezultate bune se datorează subiectelor f usoare, meditațiilor si părinților…impostorilor

    • Mint de ingheata apele. Nu neaparat subiectele au fost usoare dar corectarea cred ca a fost facuta asttfel incat sa iasa toti cu peste 5. Campeanu e din categoria veche care prefera sa ascunda gunoiul sub pres.

  4. „Rezultate absolut remarcabile”
    Idiotul ăsta ar trebui să fie ministrul Educației pe viață. În timpul acesta poate mai schimbă câteva partide. Poate să înceapă cu AUR.

  5. A reformat si asta de au iesit numerele Mai bune in sfarsit…

  6. A reformat si asta de au iesit numerele Mai bune in sfarsit…sub conducerea pnl bineinteles…

  7. Știu că fără trădătorul ăsta de Câmpeanu nu pica guvernul Dancilă-Psd, dar tot îmi vine să vomit când îl văd sau aud.
    Ministru al educației un impostor care a pledat pentru grațierea plagiatorilor numai în „România educată” a lui Iohannis poate exista.

  8. la ce dracu mai plătim profesori & întreținerea de școli

  9. S-au dat subiecte mai usoare decat de obicei?

  10. Rezultate simulare:
    2017: 51% medii peste 5
    2021: 66% medii peste 5
    Rezultate admitere:
    2017: primele 3 Colegii
    9.72/9.70/9.68.
    La clasele speciale, medii de admitere peste 9.90.
    2021: in lumina realizărilor cincinale excepționale ale lui Cimpeanu traseistul, mediile de admitere din vara lui 2021 vor fi ireal de mari. As paria pe medii de intrare in Colegii de top peste 9.60, iar in top 5, gen Sava, Vianu, Lazar, Viteazu limita minima 9.80, iar In clasele speciale 10.
    Adică, va fi de-ajuns o greșeală banală/neatentie la un punct simplu, 0.2 de sutimi la mate si încă atatea la romana sau să fi avut o medie, două de 9 in gimnaziu.
    Mie mi se pare că este o poleiala de fațadă, foarte periculoasă, subiecte usoare, usoare, în timp ce educatia românească e, de fapt, varză călita.

  11. Și reforma ?

  12. Veșnicul populist de 0 bani. Sper să-i fie numărate zilele. Deci: mulțumită lui și a echipei lui s-au îmbunătățit rezultatele, nu datorita învățământului subteran, câteodată, făcut cu bani grei cotizații de părinți. Mai are pe acolo prin minister o Sechela care cere ajutor elevilor pentru a-i evalua pe profesori.Privatizati mai bine, cu acte în regula, tot învățământul și, cel mai bine: desființați ministerul, nu are niciun fel de rol, în acest moment, în afara de unealta politica de manipulare.

    • Rezultatul elevilor este dat de efortul financiar supraomenesc al părinților, nu de reformă ministerului cu directori de școli care au ore pe care nu le frecventează din cauza ” ședințelor” sau cu inspectori care din cauza acelorași ședințe, sau examene sau evaluări nu au timp să își susțină orele nici măcar în on-line deși unii dintre ei predau materii de examene!