G4Media.ro

CCR explică respingerea impozitării pensiilor speciale: Pensiile magistraților sunt protejate de Constituție.…

CCR explică respingerea impozitării pensiilor speciale: Pensiile magistraților sunt protejate de Constituție. Celelalte pensii speciale pot fi suprimate

Curtea Constituţională a României susține că, în ceea ce priveşte impozitarea pensiilor speciale ale magistraţilor, că „legiuitorul şi-a depăşit marja de apreciere în procesul de legiferare” deoarece acestea sunt protejate de legea fundamentală, precizând în schimb că celelalte pensii speciale pot fi suprimate.

Judecătorii constituţionali au publicat, joi, motivarea deciziei prin care au admis sesizările formulate de Avocatul Poporului şi de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, stabilind că Legea privind noul sistem de impozitare a pensiilor de serviciu, care prevede impozitarea cu 85% a pensiilor care depăşesc suma de 7.000 de lei, este neconstituţională.

„Curtea reiterează că atât Constituţia, cât şi jurisprudenţa Curţii Constituţionale care dezvoltă principiul independenţei justiţiei consacrat de art.124 alin.(3) şi art.145 din Legea fundamentală garantează doar pensiile de serviciu ale celor care au exercitat calitatea de judecător, judecător la Curtea Constituţională, procuror sau de magistrat-asistent la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie sau la Curtea Constituţională întreaga perioadă impusă de lege, deci care au avut o carieră în respectivele profesii, nicidecum pensiile de serviciu ale altor categorii profesionale, asimilate sau cu vechime asimilată, conform dispoziţiilor legale în vigoare”, se precizează în motivare.

Curtea constată că, deşi jurisprudenţa instanţei constituţionale a fost constantă cu privire la aceste aspecte, legiuitorul, adoptând Legea pentru modificarea şi completarea Legii 227/2015 privind Codul fiscal, a ignorat cele statuate în prealabil şi a anulat toate pensiile de serviciu reglementate de Legea 303/2004, în condiţiile în care legiuitorul este liber să acorde, să modifice sau să suprime componenta suplimentară a pensiei de serviciu, în funcţie de posibilităţile financiare ale statului, doar în ceea ce priveşte pensiile care nu beneficiază de protecţia constituţională.

„În concluzie, având în vedere reperele de natură constituţională în materia pensiei de serviciu a magistraţilor, Curtea constată că legiuitorul şi-a depăşit marja de apreciere în procesul de legiferare, astfel că dispoziţiile art.1341 alin.(3) lit.b) şi c) introduse în Codul fiscal prin Legea pentru modificarea şi completarea Legii 227/2015 privind Codul fiscal sunt neconstituţionale, încălcând prevederile constituţionale ale art.1 alin.(3) care consacră principiul statului de drept, ale art.124 alin.(3) privind independenţa justiţiei, ale art.142-145 privind statutul judecătorilor Curţii Constituţionale, precum şi cele ale art.147 alin.(4) privind efectul general obligatoriu al deciziilor instanţei constituţionale”, explică judecătorii.

Pentru identitate de raţiune, spune CCR, având în vedere Decizia 297 din 27 martie 2012, precitată, Curtea constată că dispoziţiile art.134 indice 1 alin.(3) lit.a) introduse în Codul fiscal prin legea supusă controlului încalcă dispoziţiile constituţionale în ceea ce priveşte consilierii de conturi.

Prin urmare, arată judecătorii constituţionali, Curtea constată că legiuitorul trebuie să respecte beneficiul pensiei de serviciu reglementate de Legea 303/2004, Legea 47/1992 şi Legea 94/1992 în privinţa judecătorilor, judecătorilor Curţii Constituţionale, procurorilor, magistraţilor-asistenţi ai Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie şi ai Curţii Constituţionale şi consilierilor de conturi, doar această pensie de serviciu aflându-se în sfera de protecţie constituţională.

„Legiuitorului îi revine, totodată, obligaţia de a adopta măsuri legislative corespunzătoare care să realizeze o necesară adaptare a pensiei de serviciu în raport cu raţiunea şi scopul instituirii sale”, menţionează CCR.

sursa foto: Inquam Photos/ George Călin

Citește și: Impozitarea cu 85% a pensiilor speciale este neconstituțională, a decis CCR / Decizia a fost luată cu unanimitate de voturi

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

54 comentarii

  1. Păi…să le suprimăm zic! Cine,când,unde? Noul Parlament? Noul Guvern? Care nou Guvern?

  2. CCR-ul isi bate joc de romani. Uitati pe ce isi bazeaza motivatia :
    Art. 124 – Înfăptuirea justiţiei

    (1) Justiţia se înfăptuieşte în numele legii.
    (2) Justiţia este unică, imparţială şi egală pentru toti.
    (3) Judecătorii sunt independenţi şi se supun numai legii.

    Art. 145 – Independenţa şi inamovibilitatea

    Judecatorii Curtii Constitutionale sunt independenti in exercitarea mandatului lor si inamovibili pe durata acestuia.

  3. În alte ţări UE nu mai sunt protejate prin Constituţie. România este singura ţară cu magistraţi-aristocraţi. Cele mai mari venituri în raport cu salariul mediu din UE. Din soluţia Curţii rezultă că avem o Constituţie care sprijină ciocoii securişti şi discriminează celelalte categorii profesionale. Ei nu realizează cât de ridicoli sunt. Deci ei îşi judecă propriile privilegii şi mai şi concluzionează că singura categorie profesională din ţară cu dreptul la privilegii sunt ei…… Asta e nebunie curată. Ei legalizează feudalismul de ev mediu.

    • minchia …che faccia di cullo a quelo al centro….onorevole giudice….

    • Pai…si in Parlament parlamentarii nu-si stabilesc ei salariul?

  4. Legiuitorul nu poate sa le suprime. Dar sa le micșorează poate? Sau să nu le mai mărească 20 de ani de acum înainte?

  5. Cu alte cuvinte „de pensia mea nu te atingi, fiindca eu sunt zeu CCR, tu nu esti nimic, eu fac legea, eu iti spun tie ce faci, CCR e deasupra legii”.

    CCR trebuie desfiintata urgent, e o adunatura de ticalosi lacomi.

    • Pai cum sa nu execute Gheorghe Stan ordinele crimei organizate cata vreme il au la mana cu dosare spalate pentru acte teroriste si asasinate.

  6. Deci pensiile speciale ale securistilor ceausisti, ale militienilor ceausisti si a celor care au tras in popor la revolutie pot fi suprimate.
    Atunci de ce statul roman spune ca nu le poate suprima?
    Raspuns: pentru ca nu vrea. Pentru ca romania e coondusa de securitatea ceausista cu ajutorul actualului C.N.S.A.S.
    Asta e dovada

  7. Va să zică ,,Constituţia … garantează .. pensiile de serviciu” ale ,,judecătorilor, judecătorilor la Curtea Constituţională, procurorilor sau magistratilor-asistent la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie sau la Curtea Constituţională”; atunci cum mama dreacu’ mai suntem toti egali in fata legii?! Și mai ,,fară privilegii și fără discriminari”?!
    Am mai scris: cele mai josnice caractere, de toate partidele promovate, au ajuns în CCR; pur si simplu ne sfideaza în față.

  8. Eu sunt de acord sa existe si pensii speciale si Sectia speciala – adica sa ii protejam pe magistrati ca sa nu ia spaga si sa-i penalizam cand iau spaga.

  9. Cam asa ma gandeam si eu, ca si ABC, ok, deci pensiile magistratilor sunt protejate… De ce „legiuitorul” nu se ocupa de celelalte pensii de serviciu? De ce la fiecare proiect de lege se pun la un loc cu cele din magistratura? Va spun eu, exact pentru acest motiv, pentru ca toti cei din parlament stiu foarte bine ca aceste legi nu vor trece de CCR, exact de asta! Acum, romanul poate intelege exact cine sunt cei care ar trebui sa faca legi pentru bunastarea poporului. Se pare ca fac legi doar pentru bunastarea unora (clientela aleasa).

    • Care alte pensii ca 99% din pensiile peste 10000 de lei sunt ale magistratilor

    • Pensiile de magistrat presupun si au la baza recomandarea europeana ca acestea sa fie cat mai apropiate de nivelul salariului unui judecator/ procuror in functie. Nu inteleg partea cu consilierii de conturi, mai ales ca acestia au cate un mandat de vreo 7 ani, daca nu ma insel, fiind ridicol sa pretinzi pensie dupa un singur astfel de mandat. Problema si marlania mare e ca pensiile magistratilor depasesc salariile nete, aflate in plata, ale magistratilor comparabili si permit asimilarea perioadelor cat nu s- a lucrat ca magistrat. Adica, ai fost 15 ani avocat, notar, executor judecatoresc , ei bine, acei 15 ani se iau in considerare la calculul celor 25 de ani si nu sunt putine cazurile cand „se retrag” in magistratura pt a obtine o pensie de serviciu, duoa ce au prestat, efectiv, in magistratura 10 ani. La fel ca si magistratii care fug de munca pt care nu au nicio ” greata” sa pretinda pensie de serviciu, prin nesfarsite detasari, de minim 5- 6 ani, prin diverse institutii. Ceea ce nu e normal, dar se intampla inca frecvent.
      Desi atrag f. multa antipatie, adevarul in cifre arata ca efortul pentru plata pensiilor magistratilor este mult mai mic, procentul, decat efortul bugetar necesar platii celorlalte pensii de serviciu, din simplul motiv ca magistrati nu sunt cu zecile(uneori) sutele de mii,numai ca, atingandu- te, tu, ca partid sau coalitie, de acele alte pensii, furia acelor zeci, sute de mii( din acea pensie mai „beneficiaza” si sotia, de multe ori e ajutat si copilul major) de beneficiari se poate vedea la vot. Plus ca, daca demotivezi politia si armata( structurile informative SIE,SRI etc.sunt structuri militarizate) ti se duce dracului, pe romaneste, poate nu asa evident, dar cert, siguranta nationala.
      Place sau nu, cei care lucrează in structurile de siguranță, paza granițelor si justitie ar trebui sa beneficieze de plata f. buna, inclusiv dupa ce ies din sistem, pentru a mentine acest tip de loc de munca atractiv si pt.a stimula loialitatea( locurile predispuse, prin natura activitatii desfășurate, la corupere tb. „pazite” prin stipendierea peste medie a lucratorilor ).
      Iar salariile si pensiile mari din justitie sunt o garantie impotriva coruptiei, nu una infailibila, e drept, insa, sa stiti, in justitie , spagari printre judecatorii tineri, pana in 45- 50 de ani, nu prea veti gasi, cu unele exceptii( f.putine, caci, sociologic vorbind, nu exista vreun sistem cu coruptie 0 si nu tb. confundata nemultumirea fata de o solutie cu influentarea ei prin bani sau prin alte tipuri de foloase), insa coruptia nu e un fenomen printre acestia, mai ales spre baza sistemului, ci se poate regasi in unele „sfere” ale justitiei( mai curând, dupa parerea mea, sub forma traficului de influenta), are cercurile ei concentrice bine delimitate, context in care, daca se vrea cu adevarat, poate fi demascata, fara a fi nevoie de sectie speciala, iar, daca exista(caci ce am scris mai sus sunt posibilitati), ea tb. cautata… de sus in jos.
      As testa, pe bune, capacitatea de a folosi rationamente logice in justitia romana,nu pt.coruptie,caci a avea, in magistratura, un cinstit incapabil sa rationeze logic (dar incapatanat in…. prostia sa si fudul ca a ajuns, tocmai ca urmare a lipsei acestei verificari serioase, jude/ procuror) poate fi la fel de pagubos cu a avea un spagar.
      Numai de bine sa auzim!

  10. Celelalte pensii de serviciu trebuie sa le regandim: de ce un militar/militian sa iasa la pensie la 40 de ani si sa ia ditamai pensia plus ca dupa aia se poate angaja ca sa lucreze. Ori ia pensia, ori lucreaza – nu si una si alta indiferent ca se angajeaza la Stat (de cele mai multe ori) sau la privat. Ca d-aia iese la pensie mai devreme ca a fost stresat, ca nua putut castige sin alte job-uri. Sa stea la pensie sa se de-streseze pana la final!

  11. Acesti oameni trebuie arestati , judecati si condamnati pentru subminarea statului ! Cat mai curand posibil cu atat mai bine !

  12. Toate privilegiile, absolut toate pensiile care sunt stabilite prin nerespectarea principiul contributivității TREBUIE să fie SUPRIMATE. Nimeni nu a fost constrâns să își aleagă profesia de militar, polițist, magistrat s. a. m. d., inclusiv foști președinți nu trebuie să aibă nici un privilegiu.

  13. Asta-i motivare la misto,noi suntem speciali,nu ne deranjati!

    • O LEGE DE ACORDARE A UNOR DREPTURI SPECIALE , POATE FI LEGALĂ IN LIMITA , NORMALITĂȚII STATULUI RESPECTIV . IN CAZUL NOSTRU ACEASTĂ LIMITĂ A FOST DEPĂȘITĂ IN PROPORȚIE DE 100% , CEEA DEVINE FRAUDĂ LEGALIZATĂ , ORI TOATE SALARIILE URCĂ LA NIVEL EUROPEAN ,ORI SALARIUL DIN SISTEMUL BUGETAR , INDIFERENT DE FUNCȚIE , SĂ IE RAPORTAT LA SALARIUL MINIM ,NET . JUSTIȚIA ESTE SINGURA INSTITUȚIE CU RAPORT DE SALARIZARE ELVEȚIAN . TOTUȘI SUNTEM IN ROMÂNIA . ACORDAREA DE FACILITĂȚI ANTI-FRAUDA , ATUNCI CÂND EXISTĂ LEGII D PEDEPSIRE A LEGIUITORULUI INFRACTOR , NU SE JUSTIFICĂ , SAU PAZNICUL DE LA MAGAZIN ,POATE FURA CA NU PRIMEȘTE SALARIUL ANTI-FRAUDA , POLIȚISTUL ,DOCTORUL, AVOCATUL ? ACTUALA CONSTITUȚIE ,ESTE NECONSTITUȚIONALĂ , atât timp cât conține inechități majore capabile să creeze discrepanțe uriașe de ordin moral, financiar , economic , etnic și intraconunitar. România a intrat în Europa doar cu sistemul bugetar din justiție,securitate, și mediul politic ,restul suntem (varză murată) , CCR ,CSM SI RESTUL LUMII😂👎👎👎

  14. Abia acum înțelegi despre ce e vorba, poporule?
    Pai eu îți latru asta de la începutul discuțiilor despre “pensiile nesimțite, adică de foarte mulți ani.

    Sper ca veți înțelege și ca problema se va rezolva doar dacă se va forma o noua “adunare constituantă”, se va adopta o NOUA Constituție (nu e suficientă revizuirea) care va fi aprobată prin referendum.

    De aia era importantă “majoritatea calificata” (peste 67%) din numărul mandatelor parlamentare, in fiecare camera. Majoritatea simpla e inutila.
    Dar poate PSD-istii din a 3-a generație își dau seama ca majoritatea lot covârșitoare sunt Mandel de sclavi ca cei din majoritatea simpla și decis sa susțină o noua Constituție….
    Eu o-as sfătui pe șefu de la Cotroceni sa discute pe tema asta și cu pesedeii…

  15. Dar oare somitățile CCR au auzit de un concept din drept, vechi de sute de ani, numit incompatibilitatea judecătorului și nulitatea absolută a actului de justiție? Este un concept foarte simplu: dacă judecătorul are interese directe în soluționarea cauzei, nu are dreptul să judece respectiva cauză. Sau o poate judeca, dar rezultatul va fi nulitatea absolută.

    Cum pot fi imparțiali judecătorii CCR atunci când își judecă propriile sute de mii de euro? Cum se pot crede ei imparțiali dacă afirmă că toate pensiile speciale pot fi tăiate, mai puțin cele personale?

    Ăștia chiar toți au „facultatea” de drept la seral la Bioterra? Ori sunt incompetenți, ori sunt atât de orbiți de bani încât au uitat procedurile.

  16. CCR evident ca „moare” de grija Pensiilor speciale: pe aia din CCR ii doare undeva ca Pensia medie in Romania e SUB 1500 Lei!
    Jigodiilor!!

  17. Brukan a spus corect : Romania are nevoie de 25 de ani , DUPA CE MURIM NOI ,copii nostri si urmasi urmasilor nostri . Abea de atunci incepe numararea celor 25 de ani , sau poate s-a referit la generati si NU la ani .

  18. Apropo de magistratii speciali,un articol de ieri tocmai puncta prescrierea faptelor in cazul vinzarii hotelului Astoria din cadrul CFR pe o suma derizorie,iar inculpatii achitati de catre ,,inalta curte” asta ar fi un motiv pt care,,merita” pensii speciale!

  19. Pentru a beneficia de pensie militară de stat, militarii și polițiștii plătesc o contribuție individuală la bugetul de stat egală cu cota de contribuție individuală de asigurări sociale, conform art. 31 alin. (1) din Legea nr. 223/2015:

    ,,(1) Cota de contribuție individuală la bugetul de stat este egală cu cota de contribuție individuală de asigurări sociale. Baza lunară de calcul al contribuției individuale o reprezintă solda lunară brută/salariul lunar brut, iar în situația în care aceasta este mai mare decât valoarea a de 5 ori câștigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat, contribuția individuală la bugetul de stat se calculează în limita acestui plafon.
    (3) Termenele de declarare și de plată a sumelor reprezentând contribuțiile individuale la bugetul de stat sunt cele prevăzute de legislația fiscală pentru declararea și plata contribuțiilor de asigurări sociale.”

    Având în vedere aceste dispoziții legale, s-ar putea crede că:

    a) CCR nu cunoaște dispozițiile art. 31 alin. (1) și alin. (3) din Legea nr. 223/2015;

    b) CCR nu știe ce reprezintă principiul contributivității, principiu care nu are nicio legătură cu faptul că pensiile militare de stat se plătesc de la bugetul de stat în condițiile în care militarii/polițiștii plătesc contribuție individuală la bugetul de stat;

    c) CCR nu știe că pensiile militare de stat sunt contributive și nu au nicio componentă necontributivă, respectiv un supliment din partea statului, așa cum se prevede în mod expres în cazul tuturor celorlalte pensii de serviciu (a se vedea, de exemplu, alin. (3) și alin. (6) ale art. 73^1 din Legea nr. 7/2006 republicată).

  20. Nimeni nu mai poate destructura reteaua de crima organizata a magistratilor romani inscaunata sub presedintele Iohannis si mafiotul Dragnea.

  21. De ce nu se publica tot ce e in motivare/ decizia CCR? De catre presa libera.
    Sa vedem si sa discutam despre cele 200.000 pensii de serviciu/speciale FARA CONTRIBUTIVITATE din MAI, MAPN, SRI, SIE, STS, SPP etc?
    Sau despre aviatori, stewardeze, mecanici de zbor, lucratori comert exterior, parlamentari, diplomati, grefieri.
    Pensiile magistratilor (judecatori si procurori) sunt 4000. Sunt cele foarte mari si se intelege mania proletara. Solutia fiind lucrat cu experti si gasit propunere de lege facuta pe bune, nu la misto ca psd, pnl, usr, pentru impozitare/ reducere cuantum etc avand in vedere ca nu se pot desfiinta.
    Dar restul? Sutele de mii care sunt mai mici (ma rog, aviatorii sunt pe locul 2 dupa magistrati) dar sunt foarte multe. aici de ce nu comentati?
    Hai sa vedem tabloul intreg. si nu uitati ca din ianuarie incepe distractia cu primari, viceprimari si tot asa…
    Inteleg ca bugetul de stat este saracit de cei 4000 de magistrati care tot ei (unii dintre ei) trebuie sa judece asta. si ce sa vezi, daca zic ce zice legea sunt niste nesimtiti care vor totul pentru ei.
    Dar cand, desigur, dau o decizie favorabila pentru simpatiile noastre politice sunt iar integri.

  22. dar de ce nu se publica tot ce e in motivare/ decizia ccr? de catre presa libera, nu-i asa?
    sa vedem si sa discutam despre cele 200.000 pensii de serviciu/speciale fara contributivitate din mai mapn sri sie etc?
    sau despre aviatori, stewardeze, mecanici de zbor, lucratori comert exterior, parlamentari, diplomati, grefieri?
    pensiile magistratilor (judecatori si procurori) sunt 4000. sunt cele foarte mari si se intelege mania proletara. solutia fiind lucrat cu experti si gasit propunere de lege facuta pe bune, nu la misto ca psd, pnl, usr, pentru impozitare/ reducere cuantum calculat etc avand in vedere ca nu se pot desfiinta.
    dar ce facem cu restul? sutele de mii care sunt mai mici (ma rog, aviatorii sunt pe locul 2 dupa magistrati) dar sunt foarte multe. aici de ce nu comentati?
    hai sa vedem tabloul intreg. si nu uitati ca din ianuarie incepe distractia cu primari, viceprimari si tot asa…
    inteleg ca bugetul de stat este saracit de cei 4000 de magistrati care tot ei (unii dintre ei) trebuie sa judece asta. si ce sa vezi, daca zic ce zice legea sunt niste nesimtiti care vor totul pentru ei.
    dar cand, desigur, dau o decizie favorabila pentru simpatiile noastre politice sunt iar integri.

  23. Schimbăm Constituția….. mama….de lume !

    • Nu Constitutia trebuie schimbata ci uzurpatorii ei condamnati de CEDO trebuie arestati pentru atrocitatile comise.

  24. Mai era unul și cu tovarașa sa, care credea acum vre-o 31 de ani ca lui nu i se poate întâmpla nimic: avea constituția , marea adunare naționala, poporul…și nu a avut dreptate! Când sfidezi invocând legea doar in favoarea ta “restul sa crape” s-ar putea sa nu ți se dea mereu dreptate!

  25. Ce treaba are impartialitatea judecatorului cu pensia pe care o ia DUPA ce-si termina meseria?
    Inteleg sa-i dai bani multi cand e in activitate, ca sa nu fie tentat sa ia spaga, dar dupa ce-ai iesit la pensie, ce treaba mai are? De ce i-ar mai da cineva spaga unui judecator pensionar?

    Cuie MCR!
    Duie Morneanu!

  26. Prin absurd , sa agreem ca pensiile speciale sant stipulate in Constituție pentru unele categorii de judecători , ceea ce nu este adevărat , dar unde in Constituție scrie ca nu pot fi impozitate? Concluzia este ca toate pensiile speciale sau de serviciu ale unor categorii de judecători și militari pot și trebuie sa fie anulate.

  27. Concluzie:

    1. Unii sunt mai egali decât alții.
    2. Unii mai egali decât alții nu au chef.
    3. Unii mai egali decât alții sunt prin constituție mai egali decât alții.
    4. Voi, fraierii, plătiți-vă taxele şi munciți!

  28. Pensii speciale…

  29. Pentru prostime, din „Ferma animalelor” (Orwell) citire: „Toate animalele sunt egale, dar unele sunt mai egale decat altele”. Priceput-ai, prostime?

  30. Este acesta un motiv suficient de serios sa ne 3,14sam pe ea de constitutie ?! Si pe cei care au gindit-o , scris-o si votat ?!

  31. Un prim pas ar fii sa punem presiune civica pe guvernanti, parlament, etc.
    https://facem.declic.ro/campaigns/vrem-depolitizarea-ccr

  32. CuCuRisti ăștia se afundă și mai rău în penibil!

  33. Dacă mori în Afganistan pentru ţară pensia ta specială e mai impozitabilă decât a nababilor din justiţie pentru că aşa decid nababii din justiţie??????? Ăştia fac mişto de noi????????????

  34. Ce nesimțire! Magistrații noștri niște porci ordinari!

    • Subscriu.
      Legea e neconstitutionala doar ptr ca nu se aplica la fel tuturor, nu ptr ca se încalcă independența justiției.
      Porci … putin spus.

  35. Despre piloții care treceau peste Himalaia la Pekyn cu 200 pasageri și fara turn control si supusiiradierii,ei nu au avut stres? Un judecator daca gresește te poti duce la apel,la CEDO daca mai reziști psihic. Judecatorul nu pătește nimic si judecă mai departe. Pilotul dacă greșește o dată a 2- a oară NU MAI POATE!

  36. Câtă NESIMTIRE pot avea.
    Se cred zei.
    Intangibili.
    Invoca niste articole din constituție care NU le sunt aplicabile in privinta pensiei.
    Pensia unui magistrat face cat 5 … 6 pensii ale unui militar/politist, ca sa nu mai spunem ca se actualizează anual.
    Pensiile magistraților au parte contribuția, astfel că odată cu creșterea punctului de pensie si lor le va creste pensia.
    De asemenea pensiile magistraților cresc de fiecare dată când cresc salariile celor in functie.
    In al treilea rand, pensiile lor se actualizează cu rata inflației.
    Oare o pensie medie de 20.000 lei nu e mult prea mult???
    Vorbim de PENSIE, NU DE SALARIU.
    Niste ordinari.
    Si da … TOATE VENITURILE POT FU IMPOZITATE, INCLUSIV PENSIILE NESIMTITE ALE MAGISTRATILOR.
    NI ESTE NE ONSTITUTIONAL ASA CUM INVOCA.
    CE ARTICOL DIN CONSTITUTIE S-A INCALCST???
    CARE?
    Singura condiție este să se impozitele la fel ORICE VENITURI, INCLUSIV cele din salarii, atât cele din sectorul bugetar cat si cele din privat.
    In caz contrar ar fi neconstitutionala legea.
    Nu cum motivează imbuibatii ăștia.

  37. In primul rand nu te obliga nimeni sa alegi cariera de pilot, in al doilea rand, ca personal de zbor ai un salariu destul de mare ca sa justifice riscurile meseriei, si in ultimul rand de ce n-ar cere si pasagerii pensii speciale, ca si ei sunt expusi acelorasi riscuri. Si ar mai fi ceva, cat esti in activitate iti asumi niste riscuri si esti platit ca atare, dar dupa ce iesi la pensie de ce „prostimea” trebuie sa plateasca taxe ca sa ai tu pensie privilegiata?

    • Incearca si tu sa conduci,cateodata cu ciudati in avion. Dupa o cursa lunga sa vezi cum te simti. Nu se sta ca la birou. S.a ales aceasta ca sa ai o batranete decenta. Incearca si tu o data! Nu supraveghem fonduri inexistente. Cu respect SARBATORI CU SANATATE!

  38. Cei de la BCR castiga mai mult decat presedintele. Au mare stres ca parlammentrii,numara banii. Si ei au pensii speciale.

  39. Admi…sa-ti fie rusine..!nu ma lasi sa pistez…

  40. Intamplarea face ca „pensiile nesimtite” sa apartina doar magistratilor!!. De ce oare ?.Toate exemplele din presa vorbesc depre acest lucru. Cand pensia medie in magistratura este 18.000 ron iar pensia medie este doar 1.500 ron trebuie sa adopti niste masuri. Cum este posibil sa iesi la pensie cu o pensie de 5400 ron si peste 3 ani sa ai o pensie de 32000 ron ( cazul Morar parca)!.
    Intrucat in Romanica noastra draga, in sistemul bugetar, salariul si pensia Presedintelui tarii este valaorea maxima – sau asa ar trebui sa fie – este absolut normal ca orice venit care depaseste aceste limite sa fie impozitate cu 90 – 95%. Asta parca era si o propunere a UDMR-ului.
    In rest discutam discutii. Populimea este populime iar cei aflati la butoane nu se dau in laturi de la nimic pentru a-si insusi – legal sau ilegal – oricate venituri. Despre furturi, matrapazlicuri sau alte manarii politice nici nu mai discutam.
    Pacat,pacat, pacat. Avem o tar de …ahat!!

  41. In ce fel,sunt mai speciali magistrații sau oricare alții, decât un om de rând,decât un miner,electrician, vânzător sau oricare altcineva? Ce fac ei, așa de special? Mie unul,care am un salariu brut de 4000 de lei și din care îmi ia statul , aproape jumătate din ei,nu îmi convine să cotizez la pensia unui „special”.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.